Gå til innhold

Fratatt lappen etter forbikjøring filmet av andre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Ja, tror du jeg kjørte i rushet, mens de snødde og var speilblankt på veien?

 

Nei, på ingen måte (ikke ironisk). Det er endel motpoler i denne tråden, men tror ikke du kjører idiotfort på dårlig føre, på samme måte som jeg går ut i fra at du ikke tror jeg kjører i 60 i 80 - sonen og gir gass på rettstrekkene.

 

Men når du sier du kjører en "to- timers strekke" på halve tiden er det godt over førerkortbeslag ihvertfall et par ganger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, på ingen måte (ikke ironisk). Det er endel motpoler i denne tråden, men tror ikke du kjører idiotfort på dårlig føre, på samme måte som jeg går ut i fra at du ikke tror jeg kjører i 60 i 80 - sonen og gir gass på rettstrekkene.

 

Men når du sier du kjører en "to- timers strekke" på halve tiden er det godt over førerkortbeslag ihvertfall et par ganger..

 

Ja, dumt dem ikke tok meg gitt :)

Lenke til kommentar

*de

 

Tja, enten kjører du pent nok til å ikke bli stanset, eller så vil det skje en dag. Meg bekjent er det 100 sone på deler av strekken, om du faktisk er så tulling av du kjører nærmere 200 tar det neppe lang tid før du blir blinket på.

 

tittet på google maps og turen fra nordby tar 1 time 43. Jeg bruke akkurat 1 time. Og for å greie det måtte jeg ha gjennomsnitt på rundt 140km/t noe som faktisk ikke er så ille når det ikke er andre biler på veien.

 

EDIT: Heller stor fart, en liten avstand mellom bilen foran for min del.

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

 

 

tittet på google maps og turen fra nordby tar 1 time 43. Jeg bruke akkurat 1 time. Og for å greie det måtte jeg ha gjennomsnitt på rundt 140km/t noe som faktisk ikke er så ille når det ikke er andre biler på veien.

 

EDIT: Heller stor fart, en liten avstand mellom bilen foran for min del.

 

140 i 100 - sone er førerkortbeslag, men det visste du kanskje.

 

Hvorfor sammenligner du fart med avstand til forankjørende? Ingen av delene er bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

140 i 100 - sone er førerkortbeslag, men det visste du kanskje.

 

Hvorfor sammenligner du fart med avstand til forankjørende? Ingen av delene er bra.

 

Rett og slett fordi jeg ser 1000 ganger flere folk som kjører i 100km/t med 5 meter til neste bil foran. Som jeg kan garantere skaper mange flere farlige situasjoner enn en person som kjører i 200km/t alene på veien.

Lenke til kommentar

 

 

Rett og slett fordi jeg ser 1000 ganger flere folk som kjører i 100km/t med 5 meter til neste bil foran. Som jeg kan garantere skaper mange flere farlige situasjoner enn en person som kjører i 200km/t alene på veien.

 

Stemmer nok det, men det gjør det ikke tryggere å kjøre i 200.. pussig argumentasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved å øke farten med 10km/t i fra feks 80km/t til 90km/t vil du spare 50 sekunder pr. mil, og 8 min 20 sek på 10 mil, dette forutsetter at du klarer å holde 10km/t jevnt over i disse 10 milene.

 

Øker du med 30km/t over fartsgrensen vil du kunne spare 2 min 3 sek pr. mil.

 

Har man så dårlig tid spør nå jeg! :)

 

Og når jeg da kjører en strekning på ca 95 mil med bortimot 30km/t høyere snitthastighet enn lovlig, da sparer jeg ganske mye.

 

140 i 100 - sone er førerkortbeslag, men det visste du kanskje.

 

Feil.

Førerkortbeslag i 100-sone er først aktuelt i 141 med mindre det er andre forhold enn den enkelte fartsovertredelsen som spiller inn.

Lenke til kommentar

Og når jeg da kjører en strekning på ca 95 mil med bortimot 30km/t høyere snitthastighet enn lovlig, da sparer jeg ganske mye.

 

 

 

Feil.

Førerkortbeslag i 100-sone er først aktuelt i 141 med mindre det er andre forhold enn den enkelte fartsovertredelsen som spiller inn.

 

Trodde det var 36% jeg.

Lenke til kommentar

Over 60 ryker den i 35 og over.

 

Klasse A motorvei er det 40 og over..Dvs, 140,1 km/t er nok.

 

Ved fartsgrense over 60km/t er beslagsgrensen på 36km/t, ikke 35.

 

Grensa for tap av førerkort i 100-sone er i følge forskrift om tap av retten til å føre motorvogn m.v satt til 141 km/t.

 

Desimaler benyttes ikke ved utmåling av straff, det vil si at 140,9 er den høyeste hastigheten man kan måles til uten å miste lappen i 100-sone.

 

Forskriften er også gjengitt i GP 4027 fra februar 2013.

 

Dette kan altså dokumenteres, og du farer med VÅS som vanlig.

 

Jeg er egentlig overrasket av at du klarte å treffe på biten som omhandler fartsgrense 60 og lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...