Gå til innhold

Nye MacBook Air har fått råtass-SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et spørsmål om pris/ ytelse. Hvis du har fulgt med i markedet så har MANGE andre hatt flaggskipmaskiner som yter like bra/ bedre til samme pris. Det som kan være litt forskjell fra andre produsenter er at andre har satset på god ytelse til overkommelig pris, ikke på sinnsykt bra maskinvare for en meget høyere pris. Apple lager ikke "sykt bra maskiner" og lager dem til hverdags forbrukervarer, de satser på idioter som deg (fanboys) som kjøper ting fordi de tror Apple er noe hellig.

 

PCI-X SSD har vært ute på markedet hvertfall 2 år, ja det har vært (mer) for entusiaster men de har alikevel vært i masseproduksjon og tilgjengelig for hverdags forbrukere i lang tid. En annen ting er at vanlige forbrukere ikke trenger så raske SSD'er, det er rett og slett tull, disse nye maskinene til Apple er faktisk det som regnes for entusiastprodukter. Du er helt fjern og argumentene dine holder ikke mål, sorry :p

 

Men en fanboy vil alltid være en fanboy!

 

Glemte å skrive at grunnen til at Apple kan lage slike maskiner (kun entusiast maskiner) er at de har en horde med følgere som blindt kjøper Apple uten å tenke på pris!! Det er liksom status å ha ett Apple produkt. Jeg skjønner argumentene dine, men de er feil!

 

Jeg har også merket at apple er et status produkt men siden jeg kan ganske mye om hardware og ytelse så tenker jeg alltid "du er en idiot" når folk har det for det lyser av at man enten er en fanboi eller at man ikke er smart nok/villig til å tilegne seg informasjon om hva som faktisk yter best til en bestemt pris. Og apple produkter er dyrest og desidert dårligs i alle segmenter på¨ren ytelse. men det er vel mote. som alle andre moter dør det nok ut snart nok håper jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har også merket at apple er et status produkt men siden jeg kan ganske mye om hardware og ytelse så tenker jeg alltid "du er en idiot" når folk har det for det lyser av at man enten er en fanboi eller at man ikke er smart nok/villig til å tilegne seg informasjon om hva som faktisk yter best til en bestemt pris. Og apple produkter er dyrest og desidert dårligs i alle segmenter på¨ren ytelse. men det er vel mote. som alle andre moter dør det nok ut snart nok håper jeg.

 

Dummeste jeg har hørt. Har selv en Macbook Pro, men det betyr absolutt ikke at jeg er uvitende når det gjelder hverken maskinvare eller programvare. Har bygget PCer i flere år, og kan en god del om hva som funker, og hva som ikke er fullt så bra. Spesifikasjonene var ikke det som var Macens største fortrinn, selv om den har en kraftig i7 prosessor og et greit skjermkort. Det som lokket var lysten til å prøve noe nytt. I motsetning til deg liker jeg faktisk å prøve produkter før jeg driver og slenger dritt om de i kommentarfelter. Sikker på at du aldri har prøvd en Mac, og kun leser på spesifikasjonene. Når skal du lære at spesifikasjonene faktisk ikke betyr alt for brukeropplevelsen?

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oppdrag: Gjør det proprietært.Mål: Melke kua. Mer.
Mål: øk den opplevde ytelsenResultat: Utvikle egne systemer når standardene ikke holder mål.

Hvilke standarder er det som ikke holder mål her?

Asus og OCZ har da SSDer med tilsvarende ytelse, bare uten proprietære løsninger.

Lenke til kommentar

Oppdrag: Gjør det proprietært.

Mål: Melke kua. Mer.

Det er i alle fall ikke Apple som melker den kua. Så vidt jeg vet selger ikke Apple SSD-moduler for oppgradering av MacBook Air i det hele tatt, til tross for at også tidligere modeller har brukt spesielle kontakter og formfaktorer for SSD-kortene. Det gjør derimot tredjepartsleverandører, som f.eks OWC, som selger SSD-oppgraderinger til hver eneste MacBook Air-utgave fra 2008-2012, og uten tvil vil tilby tilsvarende for årets modeller:

http://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt. Har selv en Macbook Pro, men det betyr absolutt ikke at jeg er uvitende når det gjelder hverken maskinvare eller programvare. Har bygget PCer i flere år, og kan en god del om hva som funker, og hva som ikke er fullt så bra. Spesifikasjonene var ikke det som var Macens største fortrinn, selv om den har en kraftig i7 prosessor og et greit skjermkort. Det som lokket var lysten til å prøve noe nytt. I motsetning til deg liker jeg faktisk å prøve produkter før jeg driver og slenger dritt om de i kommentarfelter. Sikker på at du aldri har prøvd en Mac, og kun leser på spesifikasjonene. Når skal du lære at spesifikasjonene faktisk ikke betyr alt for brukeropplevelsen?

 

Så det du faktisk sier er at du liker Apple sine OS. Det kan jeg godt forstå, fungerer greit de. Eneste spesifikasjonene har å si på brukeropplevelse er når man får en veldig treg (billig) maskin og alt (tilogmed internett) går tregt som sirup. Og diskusjonene var ikke brukeropplevelse på Mac, den er som den er pga OS!

 

Edit; dette gjelder for vanlige mennesker uten superhøye krav, den generelle datamaskinbruker :)

Endret av blablabling
Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt. Har selv en Macbook Pro, men det betyr absolutt ikke at jeg er uvitende når det gjelder hverken maskinvare eller programvare. Har bygget PCer i flere år, og kan en god del om hva som funker, og hva som ikke er fullt så bra. Spesifikasjonene var ikke det som var Macens største fortrinn, selv om den har en kraftig i7 prosessor og et greit skjermkort. Det som lokket var lysten til å prøve noe nytt. I motsetning til deg liker jeg faktisk å prøve produkter før jeg driver og slenger dritt om de i kommentarfelter. Sikker på at du aldri har prøvd en Mac, og kun leser på spesifikasjonene. Når skal du lære at spesifikasjonene faktisk ikke betyr alt for brukeropplevelsen?
Så det du faktisk sier er at du liker Apple sine OS. Det kan jeg godt forstå, fungerer greit de. Eneste spesifikasjonene har å si på brukeropplevelse er når man får en veldig treg (billig) maskin og alt (tilogmed internett) går tregt som sirup. Og diskusjonene var ikke brukeropplevelse på Mac, den er som den er pga OS!Edit; dette gjelder for vanlige mennesker uten superhøye krav, den generelle datamaskinbruker :)

 

Joda.. klart at OSet har mye å si for brukeropplevelsen. Det jeg ville kritisere var bare cannibalguppy sin fremstilling av Mac-brukerne som dumme mennesker som ikke vet noen ting om maskinvare. Han får det til å høres ut som om han er så mye bedre enn alle andre fordi han vet ''mye'' om maskinvare, noe som irriterer meg ganske grundig. Han driver bare og spyr ut tull som ikke har noen rot i virkeligheten. Apple fanboys kan være ille, men det kan jammen Microsoft, Google og Samsung fanboys være også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda.. klart at OSet har mye å si for brukeropplevelsen. Det jeg ville kritisere var bare cannibalguppy sin fremstilling av Mac-brukerne som dumme mennesker som ikke vet noen ting om maskinvare. Han får det til å høres ut som om han er så mye bedre enn alle andre fordi han vet ''mye'' om maskinvare, noe som irriterer meg ganske grundig. Han driver bare og spyr ut tull som ikke har noen rot i virkeligheten. Apple fanboys kan være ille, men det kan jammen Microsoft, Google og Samsung fanboys være også.

 

Bra kommentar, jeg er helt enig med deg! Og fanboys er like ille alle sammen, det har du virkelig rett i :)

Lenke til kommentar
PCI-X SSD har vært ute på markedet hvertfall 2 år, ja det har vært (mer) for entusiaster men de har alikevel vært i masseproduksjon og tilgjengelig for hverdags forbrukere i lang tid.

 

Ja, det har de, men når har du sist sett kjente produsenter gjøre disse tilgjengelig som standard i sine maskiner? Du har nettopp bevist poenget mitt - skjermer med høy PPI, integrerte SSDer, støysvake vifter, kompakt og/eller estetisk og/eller solid design har vært tilgjengelig i forskjellige produkter - men INGEN har satt alle de i samme maskin slik som Apple har gjort. Apple har ikke funnet opp hjulet, men de har nok laget et veldig bra hjul for å si det slik.

 

En annen ting er at vanlige forbrukere ikke trenger så raske SSD'er, det er rett og slett tull, disse nye maskinene til Apple er faktisk det som regnes for entusiastprodukter. Du er helt fjern og argumentene dine holder ikke mål, sorry

 

Skal sende kommentaren din videre til Tim Cook, han bør bli opplyst om at selskapet hans er på vei mot total undergang og konkurs, grunnet alle de unødvendige og/eller "overprisede" teknologiene de bruker.

Endret av nessuno
Lenke til kommentar
PCI-X SSD har vært ute på markedet hvertfall 2 år, ja det har vært (mer) for entusiaster men de har alikevel vært i masseproduksjon og tilgjengelig for hverdags forbrukere i lang tid.
Ja, det har de, men når har du sist sett kjente produsenter gjøre disse tilgjengelig som standard i sine maskiner? Du har nettopp bevist poenget mitt - skjermer med høy PPI, integrerte SSDer, støysvake vifter, kompakt og/eller estetisk og/eller solid design har vært tilgjengelig i forskjellige produkter - men INGEN har satt alle de i samme maskin slik som Apple har gjort. Apple har ikke funnet opp hjulet, men de har nok laget et veldig bra hjul for å si det slik.
En annen ting er at vanlige forbrukere ikke trenger så raske SSD'er, det er rett og slett tull, disse nye maskinene til Apple er faktisk det som regnes for entusiastprodukter. Du er helt fjern og argumentene dine holder ikke mål, sorry
Skal sende kommentaren din videre til Tim Cook, han bør bli opplyst om at selskapet hans er på vei mot total undergang og konkurs, grunnet alle de unødvendige og/eller "overprisede" teknologiene de bruker.

Hahaha, du er en artig skrue du. Jeg sa ikke at det var unødvendig å sette inn en slik SSD, men vanlige brukere trenger ikke dette. Og jeg har sett produsenter som har satt sammen slike komponenter i samme maskin, problemet er at disse ikke har en horde med fans og de har ikke råd til liknende reklamekampanjer som Apple har. En ting som skal sies er at jeg ABSOLUTT IKKE er Apple-hater, de lager bra maskiner og har god ytelse. Problemet jeg har er prisen i forhold til ytelse. En annen ting som skal sies er at OS er veldig bra i Apple produkter (virker mer tilpasset maskinvaren??? slik som X-box og PS er)

 

Og det er ikke nødvendig å skryte Apple opp i skyene, de har ikke laget ett så fantastisk hjul :p

 

Edit; Jeg håper virkelig Apple, med ny PCI-X SSD, baner vei for at andre skal bruke dette også. Da blir det billigere for alle mann som trenger raske PCI-X SSD.

 

Edit 2; De ferdigbygde maskinene jeg har sett med slike komponenter sammen har vært stasjonære. Veldig bra av Apple å presse det inn i en bærbar, men er ikke akkurat vanskelig å gjøre det :p

Endret av blablabling
Lenke til kommentar

blablabling,

 

Så idag, i samme tråden har du:

* Totalt misforstått poenget mitt, og vært helt uenig

* Kalt meg en idiot og en fanboy

* Allikevel klart å være enig til slutt (i allefall delvis)

 

Wow.

 

Tror du må søke psykiatrisk hjelp, evt saksøke Apple for psykiske traumer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt. Har selv en Macbook Pro, men det betyr absolutt ikke at jeg er uvitende når det gjelder hverken maskinvare eller programvare. Har bygget PCer i flere år, og kan en god del om hva som funker, og hva som ikke er fullt så bra. Spesifikasjonene var ikke det som var Macens største fortrinn, selv om den har en kraftig i7 prosessor og et greit skjermkort. Det som lokket var lysten til å prøve noe nytt. I motsetning til deg liker jeg faktisk å prøve produkter før jeg driver og slenger dritt om de i kommentarfelter. Sikker på at du aldri har prøvd en Mac, og kun leser på spesifikasjonene. Når skal du lære at spesifikasjonene faktisk ikke betyr alt for brukeropplevelsen?

 

Hvis du lever av programering og f.eks solidoworks er apple latterlig. så hvorfor skal jeg prøve et vesentlig dårligere produkt?

Lenke til kommentar

Når det kommer til ultraportable bærbare må jeg bare bøye meg i støvet å si at Macbook er det beste du kan få. Kjøpte topmodellen til Asus med 1920x1080 skjerm og byttet ut SSDen med 256 GB SSD på egenhånd, men endte med at jeg sendte den tilbake og kjøpte Macbook Air. Prøvde også Samsung sin 9serie, men kunne heller ikke måle seg med Macbook Air når det kom til tastatur og touchpad.

Lenke til kommentar

Hvis du lever av programering og f.eks solidoworks er apple latterlig. så hvorfor skal jeg prøve et vesentlig dårligere produkt?

Jeg tror ikke at alle de tusener på tusener av høyt kvalifiserte mennesker som faktisk lever av programmering på Mac, for Mac og/eller andre Apple-produkt, er enige med deg i det første. Men jeg ville nok heller ikke anbefalt å kjøpe en MacBook Air dersom det primære formålet var å kjøre relativt tung programvare som kun finnes for Windows - f.eks Solidworks - og om du ikke har oppdaget det så handler denne tråden om MacBook Air...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du lever av programering og f.eks solidoworks er apple latterlig. så hvorfor skal jeg prøve et vesentlig dårligere produkt?

Hahaha... ha... Utvikleravdelingen på jobb består av ca 50/50 Mac og Ubuntu. Der Mac brukes til både Java, HTML, CSS, Objective-C (frontend/apps), mens de fleste på backend og data bruker en eller annen Linux distro (som kan Bootcampes på en mac)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...