Gå til innhold

Nei du, dette er ikke Apple iMac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"Er ikke det en litt underlig sammenlikning? Maskinen din booter da helt fint, og fungerer helt fint uten å sette noe latency-tiimings tll minnet, det er ikke nødvendig på noe som helst slags nivå. Man trenger ikke å tweake en vanlig PC heller, men noen liker å gjøre det. At du valgte å tweake PCen, men valgte å ikke (evt ikke kunne) tweake macen gjør jo ikke det ene enklere automatisk.

AtW"

Synes du gikk glipp av poenget mitt. OSX setter opp *alle* ting rett i forhold til maskinvare uten at brukeren er inne i bildet. Jeg beskrev hvordan jeg *måtte* sette opp mitt nye PC, for hvis jeg betalte så mye skal jeg for pokkeren ikke ha 1666mhz klokke på RAM hvis den kan yte adskillig mer, etc. Dette er ting som MÅ gjøres hvis maskinvaren skal yte for de pengene man har betalt.

Til sammenligning på mac proen jeg skriver dette på er det en partisjon for win7. Windows svir av fulladet batteri på ca 2-3 timer mens OSX gjør det samme på mer en dobbelte av den tiden. Peonget med Apple sin produkter er at brukeren trenger aldri bry seg om alle de tingene man må sette opp rett, og heller bruke tiden på å bruke selve maskinen til noe produktivt. Dette koster penger (å ha maskin+programvare som er skreddersydd til hverandre til de gradene), og det finnes folk, deriblandt meg som er en dataentusiast, som faktisk forstår hva man betalte for, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd.

Kan gi en praktisk eksempel - moren min har datakunnskaper tilsvarende ca 1 poeng på en skala fra 0-10. Hun brukte windows i årevis, så kjøpte jeg iMac til henne. Brukte kanskje 20 min å forklare de grunnleggende tingene, resten skjønte hun selv. iMacen er både fin i utseende, stillegående, og vannvittig enkel å bruke. Til sammenligning måtte jeg yte "datahjelp" flere ganger i uken mens hun hadde en windows PC.

Og hun trenger ALDRI bry seg om noe som helst - alle drivere, programvare etc styrer seg selv, alt er integrert.

Endret av nessuno
Skrevet
På tide at man får en Mac med større skjerm til 80% rabatt. Vi vet hvor overpriset Mac er, og at de som kjøper en Mac enten har svært dårlig greie på pris/ytelse, eller rett og slett er fanboy.

Kjøper du alle klærne dine på Fretex for å få mest mulig stoff for pengene?Nei, ebay.com

Kjøper du drikkevarer kun ut i fra alkoholinnhold i forhold til pris? Nei, men det er jo rusen som teller. Ellers kunne vi like gjerne drukket solbærsaft istede for vin.

Kjøper du biler kun ut i fra effekt og dreiemoment i forhold til pris? Nei, bilen må være i god forskriftsmessig og teknisk stand.

Bruker du næringsinnhold i forhold til pris når du sammenligner restauranter? Nei, men jeg sørger for at det er grønnsaker på tallerken.

Kjøper du høyttalere kun etter hvor mye effekt de tåler i forhold til pris? Nei, med HiFi så teller kvaliteten som regel

Kjøper du klokke kun etter hvor vanntett den er?...eller hvor fort den går? Så lenge klokken er rundt og holder seg et par år, så kan den koste så lite som mulig for min del, untatt rosa farget klokke da!

Skrevet

Det er en vanlig myte som brukes for å forklare hvorfor det ikke finnes virus til Mac.

Klarer man derimot å lage et slikt virus, vil det være en heftig fjær å ha i hatten.

Bare tenk på hvor mye penger det er i antivirusprogrammer :)

Det er ikke umulig å lage virus til OSX, så helt bombesikkert er det ikke:

http://www.technewsd...-osx-virus.html

Er ikke lenge siden mac hadde et større virusproblem en noen hadde trodd var mulig. Fordi noen gadd å lage til det. Det tok apple hele 3 måneder å gi et svar på¨dette. Så neste gang det skjer er dere like fucked. på windows er det mottiltak rimelig fort og har du iq kan du fikse/unngå dem på egen hånd. Får du virus til mac er du fucked fordi systemet er låst.

Skrevet

Joda jeg diskuterer gjerne Apple vs MS, men det som syntes å være en forsvinnende liten del av diskusjoner er måten Apple oppfører seg som bedrift. Apple monopoliserer sin egen rolle som leverandør av hardware og software på en slik måte at det begrenser brukerens valgmuligheter. Siste eksempelet jeg så på dette var hvordan boken "hippie" ble nektet utgitt på Itunes pga at det var bilde av en halvnaken mann og kvinne i boka. Ikke engang etter at utgiveren sensurerte bildene, ville de ha noe av dette.

Når en maskinvareleverandør stiller seg opp og gjør seg til premissleverandør for kultur, historie, politikk osvhva jeg skal måtte utsette meg for, så strever jeg hardt med å få det til å henge på greip, og det er skremmende fordi det viser en vilje og makt nok til å regulere noe ikke bør være underlagt privat kontroll.

Ville tro at Talibans "ministeriet for dydens opprettholdelse og umoralens bekjempelse" stiller seg bak Apples avgjørelse, men det betyr jo ikke akkurat at jeg er automatisk enig.

Apple leverer bra maskiner, men et annet faktum er jo at det strengt tatt er et minimum de lager og utvikler selv. Uten mangfoldet og utviklingspotensialet i PC-markedet så ville Apple hatt et problem siden det stort sett er bra komponenter avledet fra dette som benyttes i deres maskiner. De er gode på å sy det sammen til en komplett pakke

Skrevet

"Er ikke det en litt underlig sammenlikning? Maskinen din booter da helt fint, og fungerer helt fint uten å sette noe latency-tiimings tll minnet, det er ikke nødvendig på noe som helst slags nivå. Man trenger ikke å tweake en vanlig PC heller, men noen liker å gjøre det. At du valgte å tweake PCen, men valgte å ikke (evt ikke kunne) tweake macen gjør jo ikke det ene enklere automatisk.

AtW"

Synes du gikk glipp av poenget mitt. OSX setter opp *alle* ting rett i forhold til maskinvare uten at brukeren er inne i bildet. Jeg beskrev hvordan jeg *måtte* sette opp mitt nye PC, for hvis jeg betalte så mye skal jeg for pokkeren ikke ha 1666mhz klokke på RAM hvis den kan yte adskillig mer, etc. Dette er ting som MÅ gjøres hvis maskinvaren skal yte for de pengene man har betalt.

Til sammenligning på mac proen jeg skriver dette på er det en partisjon for win7. Windows svir av fulladet batteri på ca 2-3 timer mens OSX gjør det samme på mer en dobbelte av den tiden. Peonget med Apple sin produkter er at brukeren trenger aldri bry seg om alle de tingene man må sette opp rett, og heller bruke tiden på å bruke selve maskinen til noe produktivt. Dette koster penger (å ha maskin+programvare som er skreddersydd til hverandre til de gradene), og det finnes folk, deriblandt meg som er en dataentusiast, som faktisk forstår hva man betalte for, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd.

Kan gi en praktisk eksempel - moren min har datakunnskaper tilsvarende ca 1 poeng på en skala fra 0-10. Hun brukte windows i årevis, så kjøpte jeg iMac til henne. Brukte kanskje 20 min å forklare de grunnleggende tingene, resten skjønte hun selv. iMacen er både fin i utseende, stillegående, og vannvittig enkel å bruke. Til sammenligning måtte jeg yte "datahjelp" flere ganger i uken mens hun hadde en windows PC.

Og hun trenger ALDRI bry seg om noe som helst - alle drivere, programvare etc styrer seg selv, alt er integrert.

Da har du enten en spesiell PC eller spesielle behov, kjøper du normalt klokket minne og har settings på auto i dag, så sender brikkene hva slags frekvens og timings de skal kjøre på til hovedkortet, og så settes det riktig, at du ønsker å tweake er helt greit det, men at du ikke kan tweake på en imac er ikke noe argument for at den er mere lettvint, fordi setter du en normal maskin i akkurat samme situasjon, så er det like lite tweaking og akkurat samme resultat.

OSX er lettere på endel, og mere tungvindt på andre ting, ett annet konkret eksempel, min far har OSX, han sliter verre med å komme inn i banken, det er bestandig trøbbel med java, og nå får han ikke bankID til å funke i det hele tatt selv om han manuelt har hentet ned siste update av java fra apple.

Begge har som sagt sine fordeler og ulemper, hvoedgrunnen til at jeg ikke bruker OSX er ikke OSet i seg selv, men at den beste softwaren er på windows.

AtW

• Liker 2
Gjest Bruker-245639
Skrevet

Hvor kommer dette fra at PCer stopper å virke hele tiden? PCer og MACer virker i det store og det hele i 3 5 og 7 år begge deler, med neon unntak, som er ganske jevnt fordelt.

AtW

Det kommer fra det faktum at PC'er jevnt over er i ræva byggekvalitet. Det finnes en håndfull bedriftsmodeller fra Lenovo som holder like lenge som Apple sine maskiner. Utover det så er det ingen PC-produsenter som leverer maskinvare som er like solid som Apple sin.

Skrevet

Har hatt en del dårlige opplevelser med Mac. Har en iMac som ble kjøpt for 13000 på eplehuset i januar 2012, og før det hadde gått to måneder var harddisken kaputt. Det tok bokstavelig talt tre dager for dritet og starte opp... Etter det tok det to uker å skifte disken, og etter nye to måneder var det tilbake på verksted... 1 januar i år kjøpte jeg en laptop med Windows 8, en quad core i7 på 2,4ghz, mye bedre grafikk, og SSD ,pluss en skjerm på 24'' for halvparten av det Macen kostet. Den leverer bedre ytelse i absolutt alle programmer, og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt...

• Liker 1
Skrevet

Mikkis2k,

Kan sikkert skrive en hel side der jeg motbeviser alle dine påstander, siden jeg snakker ikke ut fra andres myteomspunne "erfaringer" men mine egne (med minst 10 datamaskiner jeg har eid gjennom tiden, av alle typer, deriblandt spill PC for ca 20k som jeg bygget for noen dager siden), men jeg tror jeg får bare destillere det ned til noe mer enkelt:

Har du ikke råd, synd for deg, det er ting jeg har ikke råd til men det betyr ikke jeg skal automatisk slenge drit om de. Tror du at apple skal sette ned prisen - won't happen, siden de ikke skal lage billig drit rett og slett. Apple er definisjonen av kvalitet, rett og slett. Snobbete, idealistisk, perfeksjonistisk og veldig trangsynt ja - men kvalitet.

Og angående drivere: som sagt bygget jeg et nytt spill PC for noen dager siden. Tok meg ca 30 min å sette seg inn i MSI sitt UEFI og sette den opp, så konfigurering av Win8 etter installasjon - ca 15 min til, så drivere til grafikkort, chipset, LAN, etc - ca 30 min, så diverse småting (få tilbake vanlig "start" knapp - ca 15 min til, etc)

Og jeg har enda ikke satt meg inn i diverse verktøy for tweaking/OC! Og dette er dagens "moderne" PC, for noen år tilbake kunne man trygt doble denne tiden!

Og hva med oppgradering av OS på Mac? Eller fullstendig ny installasjon av den gamle? Boot + ALT knapp, velge recovery, klikke kanskje 5 ganger og resten skjer automatisk. Ingen drivere å tulle med, ingen tweaking, fiks ferdig arbeid.

Så der er blandt annet grunnen til at "vanlige" folk kjøper Mac, de som har ikke peiling eller er ikke er interessert i å lære å sette opp latency tider til RAM for eksempel, så enkelt er det.

"Har du ikke råd, synd for deg, det er ting jeg har ikke råd til men det betyr ikke jeg skal automatisk slenge drit om de. Tror du at apple skal sette ned prisen - won't happen, siden de ikke skal lage billig drit rett og slett. Apple er definisjonen av kvalitet, rett og slett. Snobbete, idealistisk, perfeksjonistisk og veldig trangsynt ja - men kvalitet."

E blir så irritert å høre dette. Dette er så latterlig. E kan kjøpe hva f e vill, men hvem kjøper overpriset ting, når e har samme kvalitet i pcn min for bare 6000kr :/

Det at det tokk 30min for drivere, er fordi du ikke har peiling. Tar meg maks 5min også er dataen ferdig. Tar maks 30min å installere windows. Bare fjas det du sier.

Har hat pc siden e var 12.. og er oppi 23år akkurat nå. Og e jobber med å bygge data, hjemme i fritiden. Windows er så sykt lett og forstå. INGEN grunn til minne frekvens klokking osv. Det er automatisk. E har 300kr 16GB minne. Og det skorer 7.8 i windows index. Harke gjort en dritt med de.

E editer filmer og har photoshop daglig. NULL problemer til nå.

Hadde en bærbar e ga 8000kr for. Den hadde e like lite problemer med.

Men som alle sier.. Apple vs windows osv er teit. Men e er vertfall ikke blind, som mac elskere er.

Folk liker Apple og folk hater apple/missliker

Folk liker windows og folk er for dumme for windows og elsker apple

Sånn er det.

Kan ærlig si at apple sine ting ser bra ut.. men DET ER ALT au.

Skrevet

Har hatt mange windows PC'er, både stasjonære og laptoper. Har de senere årene også kjøpt et par macbook pro og et par mac mini. Har i motsetning til deg defor et sammenligningsgrunnlag. Syntes ikke Apple maskiner er overpriset. Du får stort sett det du betaler for. Har hatt null tull og bruker absolutt ingenting tid på tweaking og tull på disse maskinene. Apple er det merket som har høyest gjenkjøp av noen, og dette sier mer enn det meste. Jeg hadde ALDRI kjøpt mac igjen hvis jeg ikke var kjempefornøyd. Og min nesten maskin kommer garantert også fra Apple. Har for lenge siden innsett at innkjøpsprisen bare er litt av kostnaden ved å ha maskin. Tenker da også funksjonalitet.

Har ingenting i mot Apple, annet enn at de flår sine egne med høye priser for produktene sine. Kvaliteten er nok vel så bra som en PC, og jeg tror de tiltrekker mange nye fordi OSX er veldig brukervennlig og billig operativsystem. Apple er smart og slikt, hands down, men jeg føler at de tar litt for mye for produktet, selv om det er god kvalitet.

Skrevet

Her treffer du spiker'n på hode som det så fint heter, og hvorvidt det blir "for dyrt" eller "overpriset" blir jo helt opp til hver enkelt person å vurdere. For noen kan et par tusenlapper ekstra være vell investerte penger som de føler de får mye igjen for, mens for andre kan det være totalt bortkastet og komplett meningsløst.

Det er heller ikke alle Mac-modeller som koster noe særlig mer enn tilsvarende Windows-modeller, her må man uansett handle ut ifra egne preferanser og behov.

• Liker 2
Skrevet

Synes ellers denne diskusjonen tråkker litt i vante spor, begge sider snakker litt forbi hverandre til tider:Ja, endel kjøper mac av vane/fordi de ikke vet bedre/fordi kjenninger har mac- Men ja, endel har også macer fordi det resultatet av ett gjennomtenkt valgDet er plass til begge deler, både de som ikke vet så mye, og kanskje burde valgt noe annet, og de som kan mye og har gjort ett gjennomtenkt valg.Prisdiskusjonen bærer også preg av endel av det samme:- Nei, du får ikke en noenlunde tilsvarende PC til halve prisen av en Mac, de fleste macer er relativt konkurransedyktige på pris om man tar produkter som er mest mulig like de, spesielt på lanserings-dagen.- Men det folk også må ta innover seg er at det er veldig dårlig utvalg av macer, man er ganske heldig om man skal ha akkurat det produktet som apple bestemmer seg for å gi ut. Hva om man bare vil ha en vanlig stasjonær? Man må velge en imac, og betale masse for funksjoner man egentlig ikke trengte i utgangspunktet, samme om man bare vil ha en surfe-bærbar osv osv. I det perspektivet kan det i praksis være ganske dyrt å velge en en mac.Jeg tror det er denne forskjellen som får noen til å mene at mac er overpriset, og andre ikke.AtW

Tenkte lenger oppe i tråden at jeg skulle nevne det, men nå slapp jeg å bringe det på banen :) ...

Hva med de som bruker minimalt med ressurser, altså Office brukere. Som trenger internett, e-post og ekvivalenter til word, excel og powerpoint.

De kan enten kjøpe en PC til 3-4000,- eller en MAC til 8000,- ?

Har man en familie på 5 da. Eller en bedrift på 50 stk, så blir det fort noen prisforskjeller

• Liker 1
Skrevet

Mikkis2k,

"Folk liker Apple og folk hater apple/missliker

Folk liker windows og folk er for dumme for windows og elsker apple"

"misliker" heter det for det første, og for det andre velger jeg produkter ut fra hva de passer best til, og Mac er absolutt best på laptoper og desktoper da det er en forutsetning at bruksområdet innfatter ikke spill for eksempel, men daglig konorbruk og ikke særlig krevende oppgaver.

Det er ingen som er "for dumme" hvis de skal ha kvalitetsvare uten noe tull, eller om de - som meg - liker å ha noe som passer best til de oppgavene det er tiltenkt. Jeg har hatt PC lenger enn Mac av en god grunn, men brukervennlighet og kvalitet er ikke grunnen.

Kan du kjøpe en laptop som er syltynn, med chassis i frest alminium, med lang batteritid, skjerm uten lyslekkasje, etc til 6000? Da vil jeg se konkrete eksempler. Jeg har hatt minst 4 forskjellige bærbare fra Dell, Toshiba og HP før jeg byttet til Mac og angret ikke siden, og jeg betaler GJERNE for de absolutt suverene kvaliteten som Apple sine maskiner blir bygget med.

Til og med HTPC... å herre min skatt, helt til idag har ingen klart å lage en så stille og stueren HTPC som Mac Mini, som er samtidig så kraftig og kompakt samt stille. Bare nå begynner noen å våkne opp.

Nettbrett og - jeg hater iPad for hvor låst og begrenset funskjonalitet som den har, så jeg kjøpte TF101. Maken til uferdig tull har jeg ikke sett: lyslekkasje, forskjellig lydstyrke på V/H høyttalere, hardware-bug som tømte batteriet i "docken", tastetrykk som ble ikke registrert - hardware hadde faktisk artikkel om dette. Og prisen var tilsvarende en iPad!

Så ja, da folk kjøper seg Apple er det bare å sette igang å bruke, framfor å gå til xda-devs og finne løsninger for problemer som brukere skulle aldri hatt.

• Liker 2
Skrevet

Tenkte lenger oppe i tråden at jeg skulle nevne det, men nå slapp jeg å bringe det på banen :) ...

Hva med de som bruker minimalt med ressurser, altså Office brukere. Som trenger internett, e-post og ekvivalenter til word, excel og powerpoint.

De kan enten kjøpe en PC til 3-4000,- eller en MAC til 8000,- ?

Har man en familie på 5 da. Eller en bedrift på 50 stk, så blir det fort noen prisforskjeller

Det er nettopp det som er poenget mitt, macer er ofte ikke så ille priset i forhold til dne eksakte maskinvaren (ihvertfall ikek i starten av produktsyklusen), men når man har så få modeller så kan det bli "Overpriset i praksis", om den maskinvaren ikke er den som passer deg.

AtW

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mikkis2k,

"Folk liker Apple og folk hater apple/missliker

Folk liker windows og folk er for dumme for windows og elsker apple"

"misliker" heter det for det første, og for det andre velger jeg produkter ut fra hva de passer best til, og Mac er absolutt best på laptoper og desktoper da det er en forutsetning at bruksområdet innfatter ikke spill for eksempel, men daglig konorbruk og ikke særlig krevende oppgaver.

Det er ingen som er "for dumme" hvis de skal ha kvalitetsvare uten noe tull, eller om de - som meg - liker å ha noe som passer best til de oppgavene det er tiltenkt. Jeg har hatt PC lenger enn Mac av en god grunn, men brukervennlighet og kvalitet er ikke grunnen.

Kan du kjøpe en laptop som er syltynn, med chassis i frest alminium, med lang batteritid, skjerm uten lyslekkasje, etc til 6000? Da vil jeg se konkrete eksempler. Jeg har hatt minst 4 forskjellige bærbare fra Dell, Toshiba og HP før jeg byttet til Mac og angret ikke siden, og jeg betaler GJERNE for de absolutt suverene kvaliteten som Apple sine maskiner blir bygget med.

Til og med HTPC... å herre min skatt, helt til idag har ingen klart å lage en så stille og stueren HTPC som Mac Mini, som er samtidig så kraftig og kompakt samt stille. Bare nå begynner noen å våkne opp.

Nettbrett og - jeg hater iPad for hvor låst og begrenset funskjonalitet som den har, så jeg kjøpte TF101. Maken til uferdig tull har jeg ikke sett: lyslekkasje, forskjellig lydstyrke på V/H høyttalere, hardware-bug som tømte batteriet i "docken", tastetrykk som ble ikke registrert - hardware hadde faktisk artikkel om dette. Og prisen var tilsvarende en iPad!

Så ja, da folk kjøper seg Apple er det bare å sette igang å bruke, framfor å gå til xda-devs og finne løsninger for problemer som brukere skulle aldri hatt.

Akkurat derfor over 80% av brukerne er gammle eller unge som ikke har peiling, Når det kommer til tlfn og ipad. Men dataen deres brukes mest innen musikk og film.

Så visst du kjøper mac for kun kontor arbeid så er man jo idioter? Betale i det skye og svarte for en data fordi de trur at de har bedre kvalitet fordi de er dyre? Ja wow de har aluminium, hva så?

Vi ser jo at aluminium er fint å se på, men erke alltid det er så bra som du skal ha det til ;)

Bare å se på iphone det.. knuser for ingenting, og vi får mest iphone inn til rep, fordi de har klart å knuse skjermen.. med for stort støtt og så blir det gforce fra aluminiumen som sprekker glasset til slutt, altså at man får smelt tlfn ned i hjørne til aluminiumet på tlfn,, og bang. :)

Tablet harke android noe bra spill, det kan e være enig med deg. Men det er fordi appsa på ipaden er optimisert bedre fordi de kun har ÈN ting å fokusere på. Android har mange millioner.. eller kanskje litt overdriving, men de har utrolig mange devices. Og da må man regne med at det er litt tull ute å går :)

Med iPhone hadde de fått MYE mer suksess med å få større skjerm.. alt fra 4.3-4.7", mer åpent system, ny UI(for den er jeg dritt lei av..)men dette kommer kanskje 10jun!, micro sd slot, fordi mange liker dette (Kommer ALDRI til å skje), og få vekk den forferdelige 16:9 skjermen, ser forferdelig ut.

Men windows har e aldri hatt problemer med:) E var smart nok til å hoppe over windows vista. Windows 7 er noe av det beste e har vært borti.

Hva er denne lyslekasjen du griner over? E har ikke sett noe spesielt til dette?

forresten så hadde vell macbooken problemer ved release på den nye modellen om e ikke husker feil?

http://9to5mac.com/2...very-dimension/

Du kan få deg en Acer til rundt 8000kr med kjempe batteritid, og bra bygd. Men Som sakt, bærbar erke mitt evne. Skal man ha bærbar idag tar e bare en ipad eller Nexus 10. E tenker mer på imac osv, fordi bærbar er ute av min bok. E gjør min jobb hjemme, i FRED og ro. :p Hater å være rundt omkring å arbeide.

Endret av Mikkis2k
Skrevet

Mikkis, dine kommentarer er baserte på ditt eget fantasi og er meningsløse, siden du, ulikt meg, har ikke eid begge deler (og forskjellige modeller av både PC og Mac).

Kan igge gjenta det nok - byggekvaliteten på Apple sine DATAMASKINER (ikke bland iPhone opp i dette!) er helt på topp, dermed prisen. Dette er ikke noe du kommer til å klare å overbevise meg om, for dette er min erfaring med Mac og PC fra mange års bruk og modding.

Hvis du er misunnelig, men sier du har penger, ja kjøp deg Mac da og sammenlign selv framfor å sammenligne dine teorier mot dine fantasier.

• Liker 4
Skrevet

Det kommer fra det faktum at PC'er jevnt over er i ræva byggekvalitet. Det finnes en håndfull bedriftsmodeller fra Lenovo som holder like lenge som Apple sine maskiner. Utover det så er det ingen PC-produsenter som leverer maskinvare som er like solid som Apple sin.

Herregud, slutt med det tullet.

Billige maskiner lider ofte av diskutabel byggekvalitet, naturlig nok, men å hevde at Lenovo er den eneste produsenten som kan konkurere med Apple på byggekvalitet er rett og slett reinspikka løgn, i beste fall tullball.

Ta HP's EliteBook-serie, for eksempel. Har en 2009-modell selv, som er i bruk daglig, som aldri har gitt meg trøbbel og som durer og går som en klokke, uansett hva slags behandling jeg gir den. Jeg kan bokstavelig talt stå på den uten at den tar skade av det.

Hva mener du forresten med solid maskinvare? Er overhodet ingenting unikt på innsiden av en Apple-maskin, de er like x86-baserte som en hvilken som helst PC.

• Liker 1
Gjest Bruker-245639
Skrevet

Herregud, slutt med det tullet.

Billige maskiner lider ofte av diskutabel byggekvalitet, naturlig nok, men å hevde at Lenovo er den eneste produsenten som kan konkurere med Apple på byggekvalitet er rett og slett reinspikka løgn, i beste fall tullball.

Ta HP's EliteBook-serie, for eksempel. Har en 2009-modell selv, som er i bruk daglig, som aldri har gitt meg trøbbel og som durer og går som en klokke, uansett hva slags behandling jeg gir den. Jeg kan bokstavelig talt stå på den uten at den tar skade av det.

Hva mener du forresten med solid maskinvare? Er overhodet ingenting unikt på innsiden av en Apple-maskin, de er like x86-baserte som en hvilken som helst PC.

Ser HP i felten der profesjonelle operere og HP har langt igjen før de leverer like solid som Lenovo. Ellers så tyder mye på at Apple krever større kvalitet i alle sine komponenter en andre produsenter. Husk GHz alene sier sier ingenting om soliditeten i komponentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...