Gå til innhold

Nytt MMO - Wildstar


Anbefalte innlegg

 

Hvorfor gidder folk som ikke er fan av quests å spille et quest-basert spill? Aldri skjønt det der... :hmm:

Det blir feil å si at det er et quest-basert spill. Det er det ikke. Quests eksisterer ene og alene for å male en bakgrunn for spilluniverset. 95%+ av den aktive spilltiden bruker man på dungeons, raids og PVP. Altså sosial spilling. DET er poenget med MMO'er.

Seriøst? Jeg rører aldri raids og PvP, og har sluttet med dungeons. Poenget er uansett at jeg aldri har skjønt hvorfor folk på død og lim MÅ spille et MMO når de vet de ikke kommer til å like det. Dermed blir det om å komme til maks level så raskt som overhodet mulig for å slippe alt tullet med å levle, bare for så å sitte og klage over at det ikke er noe å gjøre der.

 

Og for øvrig er det ikke en bestemt ting som er poenget med MMOer. Hadde poenget med MMOer vært dungeons, raids og PvP hadde vi hatt null levels, null quests, null historie osv. Alt vi hadde hatt var dungeons, raids og PvP. Og det har vi for så vidt også. Det kalles Call of Duty. Tror bare ikke helt et MMO er noe for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope. Problelmet er at folk som deg absolutt vil til maks level så snart som overhodet mulig, og utviklerne hører dessverre etter. Dermed har det gått så langt at det bare tar noen dager nå maks level, og likevel er det folk som synes det tar for lang tid. Hvorfor tror du f.eks Secret World skrøt av å ikke ha levels? Hvorfor tror du Guild Wars 1 lot oss starte rett på maks level med en PvP-karakter?

 

MMORPGer handler ikke om det sosiale, om dungeons, om questing eller historien. Det handler om alt det der, og mer til. Problemet er at folk flest gir fullstendig faen, og dermed er sjangeren i ferd med å dø ut. Vanlige FPSer er så godt som utdøde, erstattet av rene online-FPSer. RTSer lages omtrent ikke mer. Single-player rollespill er så godt som utdødd. Ja, vi fikk nylig Divinity, men hvorfor tror du det fokuserer på co-op? Faktisk så mye at begge spillerne tar del i samtalene og karakterene kan begynne å krangle om de ikke er enig? Hvorfor tror du Sacred 3 skryter av å være ren co-op?

 

Så ja, jeg fokuserer på questing og veien til maks level. Å komme dit er ikke interessant for meg. PvP er ikke interessant. Dungeons er ikke interessant mer enn en eller to ganger pr dungeon. Et MMO burde absolutt kunne fokusere mer på oss som spiller solo, og SW: The Old Republic viste en gang for alle hvor bra det kan bli. Men selv der fokuserte alt for mange på dungeons og PvP, dermed "døde" spillet fort. Ja, det er fortsatt i drift, men gikk over til F2P og har forlatt rampelyset for lengst, i stedet for å bli en revolusjon.

 

Btw det er mulig du ikke tror det er noe i det jeg sitter her og sier, men da glemmer du at rollespill på PC faktisk var utdødd ganske lenge. Baldur's Gate fikk sjangeren i gang igjen for en stund, men nå er den i ferd med å dø ut igjen. Pek-og-klikk spill hadde en gullalder med Lucasart/Film og spill som Day of the Tentacle og Monkey Island, men den døde fort ut igjen. Det er først nå i det siste den har dukket opp igjen, og da i en helt ny utgave. RTSer er noe ganske nytt, men også den sjangeren var i ferd med å dø ut. Uten multiplayer og (kanskje spesielt) eSport hadde RTS vært utdødd nå. Bare se på hvor mange som spiller single-player vs multiplayer. Plattformspill? Så godt som utdødd. Noen få holder fast, men det er ikke uten grunn man må over til indie-scenen for å finne de fleste i dag.

Endret av Schreiber
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har overhodet ikke noe hastverk med å komme meg til level 50. Men jeg ønsker å komme dit på min egen måte. Ikke ved å tvinges til å grinde quests. De som skal først frem til 50 elsker quests fordi de da slipper å vente på andre. Men dette er altså sosial spilling.

Lenke til kommentar

3 timer med wipes men fikk endelig sølv på Stormtalon, dette spillet er virkelig hardcore :p

Håper loot patchen kommer snart tho, kjedelig etter så mange timer at det dropper ett blå item..

Hva er endringene som kommer? Og er det noen som vet hva som skjer med Ap for warr i forhold til finess og brutality?

Lenke til kommentar

Loot patchen kom i dag og den er dritt.

 

Ingen grunn til å gjøre adventures lenger, siden loot tabellene er så store. Det regner blå items men epics har veldig liten sjanse å droppe

 

Før kunne man iaf kjøre for gull og få noe forutsigbarhet

 

For dungeons er det veldig få som klarer gull konsistent men må være ekstra dritt for de...

 

Så TL;DR om denne patchen er at den er bra for ræva PUGs og dårlig for organiserte folk i guilds

Lenke til kommentar

Loot patchen kom i dag og den er dritt.

 

Ingen grunn til å gjøre adventures lenger, siden loot tabellene er så store. Det regner blå items men epics har veldig liten sjanse å droppe

 

Før kunne man iaf kjøre for gull og få noe forutsigbarhet

 

For dungeons er det veldig få som klarer gull konsistent men må være ekstra dritt for de...

 

Så TL;DR om denne patchen er at den er bra for ræva PUGs og dårlig for organiserte folk i guilds

 

I WoW får man episke ting bare man slepper en dritt , episke ting skal være litt sjeldent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Noen i wildstar support sender falske meldinger til folk om at mailen er misbrukt. Ops ops. Vet ikke om det er korrekt men han det skjedde med sjekka sendte Mail, ingenting var uvanlig. Så ber de deg bytte passord på mailen.

 

Hva er dette for noe tull. Og hvordan kan de vite at mailen din er misbrukt? Har de passordet hans?

 

Ingen uvanlig aktivitet eller scam linker å spore.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Sånne mails er ren phising bullshit. Bare rapporter det som spam. Det har heller ingenting med Wildstar support å gjøre. For å si det sånn har jeg fått en hel drøss med mails om at WoW-kontoen min har unormal aktivitet, at passordet er for gammelt, at jeg er i fare for å bli bannet og så videre. Litt merkeilg, siden jeg ikke har spilt WoW siden BC var ny...

 

Litt verre var det å få vite av DNB at kontoen min der var i fare for å bli stengt av en eller annen grunn jeg ikke husker engang. Det høres ille ut... hadde jeg faktisk hatt en konto der, noe jeg ikke fikk før to måneder senere. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I WoW får man episke ting bare man slepper en dritt , episke ting skal være litt sjeldent.

Ja Carbine kom med en oppklaring for et par dager siden.

 

https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/98869-on-the-recent-loot-changes/&do=findComment&comment=1010578

 

De trodde de færreste kom til å få gull i adventures og epics kom til å bli rewards for hard effort. Viste seg jo at gold adventures ble normalen for de aller fleste.

 

Problemet er at de dreit seg ut og lot adventures droppe epics i utgangspunktet, så spillerne fikk helt andre forventninger til loot.

Lenke til kommentar

Adventures er veldig enkle. Og er du i en guild vil du få gull hver gang omtrent. At man fikk epic gear for adventures kan jeg være enig var en feil. Endringene i loot-systemet er både bra og dårlig. Du har ingen garanti for epic gear lenger. Uansett er de ikke nødvendigvis så bra, siden man kan lage eget blue gear som er bedre. Jeg liker at man har en sjanse til å få noe verdig hver gang, men de burde endre litt på det. Å få bronse burde ikke gi noe ekstra loot chance.

 

Det er på raids man vil få skikkelig gear i spillet. Og hvor den virkelige utfordringen ligger.

 

Problemet per i dag er ikke nødvendigvis Wildstar sitt loot-system, men heller hvordan folks oppfatning av MMOer. Spesielt etter WoW hvor man altfor lett får belønning og godt gear. Selv har jeg ikke spilt mye WoW. Jeg kommer i fra Aion hvor det er mindre sjanse til å få loot enn Wildstar. Langt mindre også. Dermed har jeg lite problemer med at sjansene er mindre etter endringene.

 

For min del er det utfordringen er bryr meg om. Det er der Wildstar virkelig briljerer. I de siste dagene har min guild trent på Stormtallon (veteran) og vi klarer han nå nesten hver gang. Å få det til var virkelig kjekt, til tross for mange wipes. Ser virkelig fram til flere utfordringer med andre dungeons.

 

Etter snart 2 måneder føler jeg at loot fremdeles er på et tidlig stadium. Folk fleste er for fokusert på det. Man vil ikke kunne få det beste gearet uten å ha slitt seg gjennom noe spesielt. Dagens samfunn er for opptatt av belønning for den minste ting. Det er på tide å lære seg at man faktisk må jobbe hardt for å få noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Adventures og Dungeons er ikke der for å gi XP, men loot og erfaring. Det er trening for å gjøre deg klar for raid.

Adventures er da på ingen måte trening for noe som helst utenom å dø av kjedsomhet.

Det er dessverre litt av problemet til WS. Vanskelighetsgraden går fra 0 (adventures) til 100 (dungeons).

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Adventures er der for å trene deg i å lage grupper og samarbeide for å utføre oppgaver. Det er flere typer adventures som krever at du blir bedre på forskjellige funksjoner.

 

Dungeons er neste steg i treningen. Hvor lærer hvor viktig interrupts er og å kommunisere med andre spiller mer effektivt. Gjerne via voip.

 

Og dermed kommer veteran, hvor det er langt vanskeligere og som viser hvor klar du er for raids. Ofte DPS-sjekk for gruppen, hvor du må ta ut fiender innen en viss tid. Med attunement vil du dermed bli klar for raid hvor alt det du har gjort i adventures/dungeons blir satt til test.

 

Jeg har gått gjennom dette med mange av våre medlemmer og det hjelper å bygge erfaring via dette. Om raid hadde vært tilgjengelig uten attunement så hadde det vært utrolig mye syting og klaging av de som ikke forstår hvor vanskelig spillet skal være.

 

Om du ikke klarer dungeons på veteran så er du ikke klar for noen videre utfordringer spillet vil kaste deg inn i.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...