Gå til innhold

Imponerende tredemølle lar deg «gå» rundt i spill med Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir fett å kunne drite i å dra på joggetur, men heller ta seg intervalløkter fra Whiterun til Windhelm.

Jup, om jeg sprintet ville jeg gå tom for stamina før karakteren,

 

Var det bare jeg som hadde lyst til å hoppe ut i vannet i riften for å se hvordan kontrolleren hadde reagert :)

 

Er i utgangspunktet skeptisk her om dette vil funke, forstår det som de bare bruker en glatt overflate og noen riller som styrer føttene ned mot sentrum,

Lenke til kommentar

Max 130 kg ja... en del hardcore gamere som starter en desperat slankekur frem mot januar 2014 nå tenker jeg ;)

 

Men jeg er skeptisk i forhold til hvordan dette vil fungere i praksis - uten at jeg har noen særlig innsikt i slikt, så virker det slitsomt (og ikke bare på en 'god trening'-måte) og lite ergonomisk å farte rundt på en 'bolleformet' platform i lange tider.

 

Og det at man må bruke spesialsko med spesielle såler vil vel, ihvertfall til å begynne med, føre til at man har et svært begrenset utvalg av sko som kan brukes? For oss som sliter med over/underpronasjon eller har andre behov i skoveien, så kan vel det fort bli uheldig?

 

Kickstarter-prisen er jo ikke uoverkommelig (selv om de legger til $250 i frakt til Norge), men jeg er skeptisk til å "forhåndsbestille" noe slikt før jeg har sett grundige tester (og helst forsøkt en selv også) av det ferdige produktet.

Lenke til kommentar

Men de fleste FPS har ikke free look (bevege hodet/synet uten våpenet), f.eks Battlefield, så våpenet/siktet går jo etter hvordan du beveger hodet, så å peke rundt med et VR-våpen har jo ingen funksjon. Men i f.eks ARMA spillene som har free look, kan det fungere.

 

Eller tar jeg feil?

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Omni ser kult ut og kan bli ein hit saman med Oculus Rift.

 

Men di fleste blir kvalme når di bruker OR og det er ikkje sikkert at alle greier å venne seg til den delen. Samtidig ser eg for meg at det garantert vil være ein eller anna luring som greier å skade seg på dette. Springinga såg ikkje så bra ut, spørs korleis dette går ut over hofter og ledd. Håper di finner ei løysing som ikkje fører til seinskader.

 

Det neste di trenger er at Omni og Oculus Rift tåler vann. Da er det bare att å montere ein ring litt høgare enn personen som spiller. Denne ringen kan inneholde vifter for å simulere vind og kanskje nokre varme/kulde punkt som simulerer sol om dagen og kulde om natta(varmt ute, kaldt nede i ein kjeller osv).

Lenke til kommentar

Merkelig verden vi lever i. Lurer på hvor mange milliarder og timer som er brukt på voldssimulatorer, og hvorfor? Hvorfor digger vi vold og ødeleggelse så mye, eller blir vi manipulert til å digge det gjennom film og annen amerikansk propaganda? Påvirker det verden vi lever i att vi spiller voldsspill og ser på voldsfilmer? Stadig blir vi overøst av propaganda om hvor tøft og barskt det er å være soldater, i hvert fall så lenge USA kan styre det. Unge gutter i ett Apache helikopter peprer løs på folk bare fordi de er skyte sugne, mannen som advarte verden om slik oppførsel sitter i dag i en rettsal og blir antagelig dømt til livstid. Merkelig verden vi lever i. Jaja, nå kan en vel spille andre spill som ikke inneholder vold med denne tingesten, men tanken bare slo meg. Fred være med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...