Gå til innhold

Bestemt deg for parti? hvorfor? Akkurat det?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hersketeknikker orker jeg ikke å kommentere. :)

Siden du kommenterer arbeidsldigheten under denne regjeringen bør du ihvertfall kjenne den enkle Phillips kurven om naturlig arbeidsledighet og Friedmans begrep NAIRU.

 

Begge de begrepene sier at arbeidsledigheten i Norge i dag er så lav at vi har full sysselsetting.

 

Stikkord:

  1. Imperfeksjoner.
  2. Friksjon.
  3. Strukturledighet.
  4. Sesongledighet.

Hvis du ikke har synspunkter på dette, bør du kanskje være litt mer ydmyk når du eventuelt uttaler deg som lekmann.

 

Kaller du det også hersketeknikk om din lege forteller deg at du har en hjertelidelse?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir Høyre for min del.

Frp blir for ekstremt. Har ingen tro på at det er sunt med en slik økonomi som frp vil føre.

Synes ikke Ap har gjort nok, og er uenig i mange av deres hovedsaker. De sier de ikke vil ha et Norge med klasseskille, men helsevesenet skaper et stort klasseskille med aps politikk. Kan nevne et eksempel. Jeg dro til fastlegen for å bestille time til hudlege.(slet med mye akne) Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk time til hudlege før om 1 år. Dro derfor til Alleris(privat), og betalte over 3000 kroner fordelt på 3 "timer"(3*10min). Hva med alle de som ikke har råd til private behandliger? Jens snakker om at vi ikke vil ha private fordi det offentlige skal være så bra at det ikke er behov for private. Men når skal det bli bra nok da?

La de private få statlig støtte, da blir flere pasienter behandlet raskere.

 

Synes Ap også fremstår useriøse og lite troverdige når de pøser ut valgløfter i hytt og pine som de ikke holder. I tillegg til å rakke ned på Høyre og Frp, i stedet for å snakke om sin egen politikk.

 

Kan fort bli Høyre, selv om jeg må innrømme at Piratpartiet har pirret oppmerksomheten litt i det siste.

 

Når alt kommer til alt står jeg nok mellom Høyre og blankt, så får vi se i innspurten.

Liten vits i å stemme blankt. Hvis du er mest enig i høyre stemmer du høyre.

Endret av arsenalfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir Høyre for min del.

Frp blir for ekstremt. Har ingen tro på at det er sunt med en slik økonomi som frp vil føre.

Synes ikke Ap har gjort nok, og er uenig i mange av deres hovedsaker. De sier de ikke vil ha et Norge med klasseskille, men helsevesenet skaper et stort klasseskille med aps politikk. Kan nevne et eksempel. Jeg dro til fastlegen for å bestille time til hudlege.(slet med mye akne) Der fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk time til hudlege før om 1 år. Dro derfor til Alleris(privat), og betalte over 3000 kroner fordelt på 3 "timer"(3*10min). Hva med alle de som ikke har råd til private behandliger? Jens snakker om at vi ikke vil ha private fordi det offentlige skal være så bra at det ikke er behov for private. Men når skal det bli bra nok da?

La de private få statlig støtte, da blir flere pasienter behandlet raskere.

 

Synes Ap også fremstår useriøse og lite troverdige når de pøser ut valgløfter i hytt og pine. I tillegg til å rakke ned på Høyre og Frp, i stedet for å snakke om sin egen politikk.

 

 

Liten vits i å stemme blankt. Hvis du er mest enig i høyre stemmer du høyre.

 

Ikke enig. Om jeg ikke er fornøyd med noen av partiene, eller tilstrekkelige lite fornøyd med alle, ser jeg ingen grunn til å stille meg bak noen av dem. Isåfall vil jeg heller markere min avstand til samtlige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det var jo litt artig å se nyhetene i dag:

  1. Dagsnytt 18.00 nyhetene om at det bare er FrP som ikke vil ratifisere Koyto II. Det snakkes om at det er pinlig for Norge. FrP er ikke bare på en annen planet. De er i et annet univers sier Venstre.
  2. Samme sending om konfontasjonen mellom Høyre og FrP i spørsmålet om innvandring.
  3. At FrP er helt isolert i Munch museum saken i Oslo, ettersom arbeiderpartiet i dag subsidiært stemte for Bjørvika.
     
    55 av 59 stemmer for sier vel at det partiet kommer til å nærme seg sperregrensen.

For en borgerlig lapsgaus 3 måneder før valget.

Lenke til kommentar

Det har jeg vell aldri skrevet?

 

For min del er det ikke gitt at den enøyde blir konge, ref. ordtaket.

Men du vurderer jo Høyre, da må du jo være enig i en del av politikken deres. Da mener i hvert fall jeg at det er mye bedre å stemme Høyre enn blankt. Ved å stemme blankt har du ingen påvirkning på resultatet, og det kan bli fortsatt rødgrønn regjerning....

Lenke til kommentar

Det var jo litt artig å se nyhetene i dag:

  1. Dagsnytt 18.00 nyhetene om at det bare er FrP som ikke vil ratifisere Koyto II. Det snakkes om at det er pinlig for Norge. FrP er ikke bare på en annen planet. De er i et annet univers sier Venstre.
  2. Samme sending om konfontasjonen mellom Høyre og FrP i spørsmålet om innvandring.
  3. At FrP er helt isolert i Munch museum saken i Oslo, ettersom arbeiderpartiet i dag subsidiært stemte for Bjørvika.
     
    55 av 59 stemmer for sier vel at det partiet kommer til å nærme seg sperregrensen.

For en borgerlig lapsgaus 3 måneder før valget.

Etter valget består stort sett lapskausen av Høyre uansett, så drit i hva frp og venstre sier. *ønsketenkning*

Endret av arsenalfan
Lenke til kommentar

Men du vurderer jo Høyre, da må du jo være enig i en del av politikken deres. Da mener i hvert fall jeg at det er mye bedre å stemme Høyre enn blankt. Ved å stemme blankt har du ingen påvirkning på resultatet, og det kan bli fortsatt rødgrønn regjerning....

 

Og nettopp derfor er det en avveiing for min del, som jeg nevner over. Om jeg er tilstrekkelig lite enig, eller de driver en valgkamp jeg ikke kan ønsker å stille meg bak ser jeg, som nevnt, ikke noen grunn til å stemme for å stemme. Om det ender opp med ett valg mellom pest eller kolera leverer jeg heller blankt og viser dermed avstand fra begge/alle alternativene.

 

Jeg tror oppriktig talt politikken ville blitt mer interessant om flere gjorde det samme, kanskje ville vi fått fylt ett nytt sjikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Etter valget består stort sett lapskausen av Høyre uansett, så drit i hva frp og venstre sier. *ønsketenkning*

 

Etter den seansen i dag er min konklusjon:

  1. Å stemme for et nytt borgerlig eksperiment med FrP er ekvivalent med å stemme på det komplette kaos.
  2. Jeg har skrevet en hovedoppgave på MatNat UIO om matematisk kaosteori på 295 sider. Matematisk kaosteori og fraktaler er skjønt.
  3. Menneskeskapt kaos greier vi oss fint uten.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Og nettopp derfor er det en avveiing for min del, som jeg nevner over. Om jeg er tilstrekkelig lite enig, eller de driver en valgkamp jeg ikke kan ønsker å stille meg bak ser jeg, som nevnt, ikke noen grunn til å stemme for å stemme. Om det ender opp med ett valg mellom pest eller kolera leverer jeg heller blankt og viser dermed avstand fra begge/alle alternativene.

 

Jeg tror oppriktig talt politikken ville blitt mer interessant om flere gjorde det samme, kanskje ville vi fått fylt ett nytt sjikt.

Men hva skulle det nye skjiktet fylle? Da må jo et parti for de som stemmer blankt oppstå. Men er jo mange ulike synspunkt hos de som stemmer blankt også... Skjønner ikke helt logikken.

Lenke til kommentar

Etter den seansen i dag er min konklusjon:

  1. Å stemme for et nytt borgerlig eksperiment med FrP er ekvivalent med å stemme på det komplette kaos.
  2. Jeg har skrevet en hovedoppgave på MatNat UIO om matematisk kaosteori på 295 sider. Matematisk kaosteori er skjønt.
  3. Menneskeskapt kaos greier vi oss fint uten.

Så du mener at en regjering med et sterkt høyre kommer til å skape et komplett kaos?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hva som er så skummelt med det å sammarbeide med noen som helst egentlig. Desto større inflytelse partiet man er mest enig med får, desto bedre er jo det. Uansett hvem partiet velger å samarbeide med...

Problemet er vel når partiet er relativt lite og blir overkjørt selv på kjerneverdiene det har. Politikken til Venstre kan bli lite verdt hvis de ikke får gjort noe som helst. Føler SV og Venstre er ganske like her. Endret av Gormers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er vel når partiet er relativt lite og blir overkjørt selv på kjerneverdiene det har. Politikken til Venstre kan bli lite verdt hvis de ikke får gjort noe som helst. Føler SV og Venstre er ganske liker her.

Men de som stemmer Venstre ønsker vel en ny kurs, det får de hvis de stemmer venstre(forhåpentligvis)? Venstrefolk synes vel ikke Høyre er så ille ?

Endret av arsenalfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så du mener at en regjering med et sterkt høyre kommer til å skape et komplett kaos?

 

Ja så absolutt, selv om Jens Stoltenber også kjemper for gjenvalg er han ikke like ullen som henne samtidig som hun ikke rekker ham til knærne i økonomisk politikk i den krisen som når rir Europa.

 

Jfr også: Vesten på vei mot stupet eller korreksjon av irrasjonelt overmot?

 

Det vekker tillit at vi i denne situasjonen har en statsminister som har skrevet en hovedoppgave om markroøkonomisk planlegging under usikkerhet til sosialøkonomisk embetseksamen.

 

Norge hverken trenger eller fortjener et nytt borgerlig eksperiment med eller uten FrP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...