Gå til innhold

Bestemt deg for parti? hvorfor? Akkurat det?


Anbefalte innlegg

Er det ikke bra med konkurranse? Burde vi hatt en eneveldig konge som bestemte alt, og som ikke hadde noe konkurranse? En sultan kanskje? =P Selvsagt er det en konkurranse mellom de ulike partiene i et demokrati... Men du vil altså ikke stemme fordi det finnes konkurranse? :hmm: strange

 

Kanskje noen har en god ide, men de har nok samtidig fem dårlige. Antar konkurranse er bra. Eneste innenfor politikk-verden jeg bryr meg om, er det som påvirker internett, som er skummelt mye for tiden. og virker som alle politikere er brødhuer når det kommer til slikt, så velger å holde meg langt unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DLD (om det noengang skjer, de faila en del på det), lisens for å ha PC, om det ble noe, og mer.

 

DLD fikses "lett" med VPN, men lisens greia suger.

Det finnes et parti med navn Venstre, som er sterkt i mot DLD, og som har som mål å fjerne DLD om de kommer til makta. = )

 

http://www.venstre.no/search/?string=datalagringsdirektivet

 

Nesten alle som kjemper mot DLD stemmer Venstre, fordi de vet at Venstre tar dem på alvor.

 

Venstre vil:

- Arbeide for å hindre at EUs datalagringsdirektiv blir en del av norsk lov, og om nødvendig bruke reservasjonsretten i EØS-avtalen. kilde

 

zQWjs3L.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er høy også, ingen inkompatibilitet der.

Anarkiet er intet demokrati. En anarkist ønsker først og fremst et anarki.

Edit: Jeg tror mer på det desentraliserte demokratiet som Venstre ønsker... =)

Maktspredning og sånt... = ) Men det er forskjell på å barbere seg, å skjære av seg hodet...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Alle partiene vil jo forandre Norge. =)

 

 

Hva mener du med "Det offentlige" hva mener du med "kutte" ?

Vil du for eksempel kutte i sykehus-tilbudene?

 

 

Venstre vi i alle fall det:

 

"Venstre vil satse på bedre framkommelighet mellom regionene for å fremme verdiskaping, utvikling av levedyktige distrikter, vekstkraftige bo- og arbeidsmarkeder og for å dekke næringslivets transportbehov. Stamveinettet må opp på en standard som kreves for å sikre framtidig verdiskaping, og satsingen på rassikring må økes."

http://www.venstre.n.../artikkel/23573

 

 

Venstres nasjonale transportplan:

http://www.venstre.no/artikkel/48676

 

 

Alle de borgerlige: Venstre, Høyre og FrP.

 

 

Venstre, Høyre og FrP...

 

 

Venstre... Av de store partiene er det bare Venstre...

 

 

Venstre...

 

Ja ja...

 

Venstre er ikke for forandring, de er for status quo. De støtter fortsatt bompenger, fortsatt høye skatter og avgifter, fortsatt for en stor stat.

 

Det som skal til for at det blir forandring er ihvertfall ikke Venstre. Venstres politikk er så likt APs at man like godt kan stemme AP hvis man skal stemme Venstre.

 

Det jeg mener med kutt i det offentlige er å kutte ned på unødvendig byråkrati og offentlig sektor innen både kommune og stat. Under Stoltenberg har det offentlig vokst kraftig ut, de fleste nye jobber er enten skapt i det offentlige eller i petroleumsbransjen. Venstre er en garantist for fortsettelse av denne katastrofen.

 

Venstre er et sosialdemokratisk parti som ikke har rot i virkeligheten. Skal man få til en forandring, må man kutte i det offentlige, kutte i skatter og avgifter, fjerne bomringene, få ned den dyre innvandringen, la folk få kjøpe private tjenester, fjerne NRK avgiften, satse på privat sektor og åpne for privatisering av det offentlige. Venstre er en garantist for det motsatte.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Da er ikke Venstre liberalister/libertarianere, de ønsker jo tvang innenfor skatter og avgifter, spesielt innen klimapolitikk. Samme tvangsregime som AP.

 

Venstre og AP = sosialdemokrater, garantister for en velferdsstat og fortsatt nedbygging av norsk næringsliv. Stakkars Norge når vi skal leve av oljefondet, som blir slukt av offentlige pensjoner alene.

Lenke til kommentar

Venstre er ikke for forandring, de er for status quo.

Hehe, ja den var morsom.

 

De støtter fortsatt bompenger, fortsatt høye skatter og avgifter, fortsatt for en stor stat.

Du tror at FrP kommer til å avvikle bompengeordningene?

Og hva er det som er så galt med at vi bilister finansierer de veiene vi kjører på?

"Fortsatt høye skatter og avgifter" - Nei.. Ikke særlig. Du skal være ganske ekstrem for å hevde at Venstre og Høyre har høye skatter og avgifter... :) Men vi må jo ha litt skatter og avgifter for å kunne gjennomføre det vi ønsker å gjennomføre... Det er klart. Stor stat? Vel, nei ikke det heller. Venstre ønsker en begrenset stat... Ofte mer begrenset stat enn hva FrP ønsker. Vi er mye mer liberale enn FrP, osv.

 

Det som skal til for at det blir forandring er ihvertfall ikke Venstre.

Jo... Men det kommer jo an på hva slags forandring man vil ha...

 

Venstres politikk er så likt APs at man like godt kan stemme AP hvis man skal stemme Venstre.

Den er ikke det. Nei man kan ikke stemme AP om man skal stemme Venstre...

Her må jeg bare si at du er ekstremt irrasjonell og kunnskapsløs... Beklager disse sterke ordene, men hvis du mener at Venstre = Arbeiderpartiet, så tar du virkelig feil...

Det er ganske store forskjeller på disse partiene.

 

Det jeg mener med kutt i det offentlige er å kutte ned på unødvendig byråkrati

Men det vil Venstre også... Kan du forresten definere "unødvendig byråkrati" ?

Hva er nødvendig byråkrati?

 

og offentlig sektor innen både kommune og stat.

Hvorfor skal man kutte offentlig sektor? Blir tilbudene bedre dersom man kutter i det?

 

Under Stoltenberg har det offentlig vokst kraftig ut, de fleste nye jobber er enten skapt i det offentlige eller i petroleumsbransjen. Venstre er en garantist for fortsettelse av denne katastrofen.

Feil det... Det er så feil som du kan få det... Venstre satser ikke på petroleumsbransjen... De satser mer på annen type næringer. Du vet, miljø og sånt....

 

Venstre er et sosialdemokratisk parti som ikke har rot i virkeligheten.

Feil... Venstre er et sosialliberalistisk parti som tar utgangspunkt i den virkeligheten vi lever i. Tar utgangspunkt i det eksisterende system og som søker å forbedre det.

 

Skal man få til en forandring, må man kutte i det offentlige,

Ja, men det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet...

 

kutte i skatter og avgifter,

Det samme gjelder her.. Her burde man bare fjerne skatter og avgifter som er uheldige/skadelige...

 

fjerne bomringene,

Det viktigste er at vi har gode veier.

 

få ned den dyre innvandringen,

Ja, så lenge man tar menneskelige hensyn og prioriterer barna høyere enn systemene.

Venstre har mer en streng nok innvandringspolitikk...

 

la folk få kjøpe private tjenester, fjerne NRK avgiften, satse på privat sektor og åpne for privatisering av det offentlige. Venstre er en garantist for det motsatte.

Venstre lar folk kjøpe private tjenester. Venstrefolk er både for og mot NRK avgiften. Venstre vil satse på privat sektor, og åpne opp for konkurranse. Men nei, vi ønsker ikke å selge det som er offentlig i dag til det private: altså å privatisere... Venstre er en garantist for at alle får de samme mulighetene, og rettighetene. Og at vi får høy kvalitet på disse. I alle fall forsøker de å jobbe for dette...
Lenke til kommentar

Da er ikke Venstre liberalister/libertarianere,

Det er da ikke FrPere heller... Ingen liberalister eller libertarianere som har en streng innvandringspolitikk, eller som mener bompenger er noe man burde unngå, eller at man skal ha strenge straffer for kjøp av sex, eller narkotika etc... Det er mye ved FrP som er alt annet enn liberalistisk!

 

de ønsker jo tvang innenfor skatter og avgifter, spesielt innen klimapolitikk. Samme tvangsregime som AP.

Ah, så du er anarkist? FrP vil jo også ha tvang innenfor skatter og avgifter...

 

Venstre og AP = sosialdemokrater, garantister for en velferdsstat og fortsatt nedbygging av norsk næringsliv. Stakkars Norge når vi skal leve av oljefondet, som blir slukt av offentlige pensjoner alene.

Nedbygging av norsk næringsliv...

 

425362_10151739173715676_492374933_n.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at FrP er rene liberalister eller libertarianere. Det er mye jeg er uenig i, jeg er ikke slavisk FrP tilhenger slik du er slavisk Venstretilhenger. Jeg skulle gjerne sett et mer libertariansk FrP, med sterkere røtter til politikk som Ron Paul har ønsker om å tilpasse USA. Men jeg er villig til å svelge de sosialkonservative verdier FrP politikere står for, slik at man får en forandring. FrP er de beste av alle partiene på Stortinget, som jeg mener alle er dårlige, hvis du skjønner hva jeg mener. Det er få parti som er perfekte. For de som vil ha forandring, ikke omflytting eller pirking i AP-politikk, så er FrP det eneste alternativet, noe annet er som å vaske hendene istedenfor å ta seg en dusj; ikke store forandringen.

Lenke til kommentar

Politikere skal ikke bestemme over oss, men representere oss, noe jeg ikke syntes de gjør særlig bra, blir vel blank stemme denne gang også.

Så du står bare å ser på? Er det ikke et eneste parti du synes burde få en stemme? Hva med å stemme på et mindre parti slik at de store ikke tar helt over?

 

 

Kan fort bli Høyre, selv om jeg må innrømme at Piratpartiet har pirret oppmerksomheten litt i det siste.

 

Når alt kommer til alt står jeg nok mellom Høyre og blankt, så får vi se i innspurten.

Kunne vært spennende å sett hva de hadde fått til med nok stemmer.

 

Ikke for å presse deg til å stemme noe annet, men: Slik jeg ser det så er Piratpartiet et ganske sikkert valg, ettersom de har fast fokus på hva de ønsker å endre. Føler ikke at det er noe lureri for å lure til seg stemmer, de har heller ikke den samme konkurransen som de store partiene. Noe jeg synes er viktig er den åpne kommunikasjonen de har. Et parti skal ikke skjule ting i kulissene avhengig av sin egen fordel, men være åpne med innbyggerene.

 

 

Det er ikke bare valgprogrammet som har noe å si. Men, vil de være like engasjert når/hvis de kommer til makten? Hva med ærlighet og tillit, er ikke dette viktig? Bare noen tanker. Synes uansett det er bedre å stemme noe enn å stemme blankt.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...