Gå til innhold

Bestemt deg for parti? hvorfor? Akkurat det?


Anbefalte innlegg

Virkelig? Fortell.

De begge baserer seg på virkelighetsfjerne utopier der alt blir så perfekt om de kommer til makten. Da vil ingen ting av det vi har å slite med i dag av problemer eksistere, og så videre. I alle fall får man et inntyrkk av dette, når disse folka snakker. Uansett fungerer ikke disse politiske ideologiene i praksis. De er rett og slett for ekstreme. En annen ting: Det er nesten ingen som ønsker det, og da blir de allitd de partiene som er lengst unna sperregrensen. Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

VI TRENGER FLERE VELGERE! Du er selvsagt hjertelig velkommen!!! :)

Dine venner også! ;)EDIT: OG VI TRENGER FLERE AKTIVE POLITIKERE! ;) hehe

 

Forøvrig så er det gratis medlemskap i Venstre ut året! Så om du vil delta i Venstre så er det en god mulighet nå! :)

 

Hehe, ellers takk, jeg tror jeg blir medlem i Rødt, for så å stemme på dem ved stortingsvalget. :)

 

Hvorfor er den kontroversiell tror du? Dess mer kontroversielt et parti er, desto større grunner er det for å IKKE stemme på dem.

 

Er jo forsåvidt inneforstått med at kommunisme er kontroversielt, eller tar jeg helt feil? :p

 

Det tror jeg ikke, i det lange løp... De gjør nok alt for å få litt makt skal du se... Jeg har lest nyheter om det før. Altså at Rødt lar seg bestikke av smuler.

 

Har ingen tro på at Rødt kommer til å bli bestikket på noen som helst måte, de står for hva dem sier.

 

Ja, blir bra det... Det varer en stund, og så vil de fleste forstå at det ikke fungerer, og de vil stemme på partier med en mer realistisk politikk. Uansett: Rødt kommer aldri til å få noen nevneverdig innflytelse. =)

De vil jo for eksempel sette et tak på hvor mye folk skal ha lov til å tjene. Tror det var 1.5 millioner kroner, alt over den summen skal skattlegges 100%.... Da vil alle de rikeste flytte til utlandet, og vi kommer til å bli som Nord Korea... kommunisme er umulig... Kvaliteten på tjenestene vil være lav, fordi det ikke eksisterer noen konkurranse som kan gjøre det bedre og så videre.

 

Vel, nå har vi fremdeles en sosialdemokratisk regjering, og jeg tror de fleste vil forstå at dersom Rødt får litt makt, vil de gjøre mye for å fjerne dette tullete sosiale systemet vi har her i vesten. Nord-Korea er ingen kommuniststat, og det samme kan sies om Kina, de er to land som holder på med statskapitalisme.

 

Men har veldig lyst til å dra og se hvordan Nord-Korea er, det er jo et utrolig interessant land.

 

Hvorfor ønsker du egentlig kommunisme? Hvorfor er det rettferdig at alle får like mye uavhengig av innsats? F.eks? Hvorfor skal folk gidde å jobbe under kommunismen?

Hvorfor ikke? Dersom kommunisme innføres blir jo det mye mer rettferdig for alle parter. Jeg bryr meg lite om de rike, og jeg vinker gjerne dem farvel fra Norge, jeg hater kapitalisme, og jeg håper virkelig på et klasseløst samfunn!

 

Jeg er forøvrig enig i at det ikke er mulig med kommunisme over kvelden, det tar tid å gå over fra kapitalisme, men jeg har troen på at kommunisme kan funke i et land som Norge.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jøss. Ingen her som har planar om å prøve å redde verda?

 

Jo, jeg! Å fjerne kapitalisme vil nok redde verden i det lange perspektiv. :w00t:

Lenke til kommentar

wow! det er mange som har sett lyset( selv om de er uenige om hvor det er)

for å oppsummere;

frp kort tenkte værhaner

ap tykflytende administrativ sirup

sp særinteresser

høyre penger penger penger (men bedre i det siste)

sv dreaming

venstre heste handel

rødt dopa

 

forresten; har frp fått nok tyn for at de på 70 tallet ville selge norsjøen uten å pompe opp oljen?

Lenke til kommentar

wow! det er mange som har sett lyset( selv om de er uenige om hvor det er)

for å oppsummere;

frp kort tenkte værhaner

ap tykflytende administrativ sirup

sp særinteresser

høyre penger penger penger (men bedre i det siste)

sv dreaming

venstre heste handel

rødt dopa

 

forresten; har frp fått nok tyn for at de på 70 tallet ville selge norsjøen uten å pompe opp oljen?

 

Særinteresse? Er ei interesse for heile landet ei særinteresse?

 

Det vil jeg tro. Da blir det ihvertfall ikke fattigdom. :lol:

 

+ avbefolking av jorda, og tiltak for miljøet, så er oss inne på noko. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

+ avbefolking av jorda, og tiltak for miljøet, så er oss inne på noko. :)

 

Avbefolking? Enig i at en trenger tiltak for miljøet.

Lenke til kommentar

De begge baserer seg på virkelighetsfjerne utopier der alt blir så perfekt om de kommer til makten. Da vil ingen ting av det vi har å slite med i dag av problemer eksistere, og så videre. I alle fall får man et inntyrkk av dette, når disse folka snakker. Uansett fungerer ikke disse politiske ideologiene i praksis.

 

Interessant sammenlikning, du syntes ikke du er litt modig når du påstår at kapitalisme og kommunisme er samme tingen. Forskjellene er åpenbare.

USA - USSR

Hong kong - Nord Korea

Singapore -. Cuba

 

 

De er rett og slett for ekstreme. En annen ting: Det er nesten ingen som ønsker det, og da blir de allitd de partiene som er lengst unna sperregrensen.

Syntes du ikke det er ironisk at venstre ligger å vipper på sperregrensen, siden det bare er ekstremistiske partier?

Lenke til kommentar

Interessant sammenlikning, du syntes ikke du er litt modig når du påstår at kapitalisme og kommunisme er samme tingen. Forskjellene er åpenbare.

Har ikke sagt det er "samme tingen".

 

USA - USSR

Hong kong - Nord Korea

Singapore -. Cuba

Jeg ville ikke bodd noen steder av disse plassene.

 

Syntes du ikke det er ironisk at venstre ligger å vipper på sperregrensen, siden det bare er ekstremistiske partier?

Nei. Grunnen til at de vipper på sperregrensen er ikke at de har dårlig politikk... Grunnen er at de blir litt gjemt bort bak de store bråkmakerne. De har ingen kontroversiell politikk. Faktisk viser en undersøkelse at nordmenn flest er mest enig i Venstres politikk. Og Venstres medlemstall har i de siste årene hatt en kontinuerlig sterk vekst. Man kan jo bare spørre seg om hvorfor...

 

Så om Finnmark og Troms over natta plutseleg skulle befinne seg på den andre sida av Russland-grensa, så ville det brydd deg midt i røva?

Tja... Jeg har ikke gjort meg opp noen tanker om det. Er vel best at det tilhører Norge (...)

Men var det det vi snakket om?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Må nesten spørre hvordan ditt Kommunistiske Norge vil skille seg fra dagens Norge, bortsett fra utskifting av individene i herskerklassen?

 

Vel, tror ikke det er store forandringer utenom at det ikke er mulig å bli rik, og du vil aldri kunne tjene mer enn det andre kan. Men jeg tror de sosiale tjenestene kommer til å styrknes.

 

Skal ein produsera mat på måten som er mest skånsam for jorda, så må ein ha eit innbyggjartal der etter. Elles blir det for mykje folk.

 

Tror en kan produsere mye, uten det private.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Stemmer Sosialistisk Venstreparti, da de kjemper for saker jeg lener meg mest mot. Miljøet, skolevesenet, offentlig velferdsstat og en rettferdig fordelingspolitikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...