Gå til innhold

Ny selvbygger-PC, 4770K og GTX 780.


Anbefalte innlegg

Mitt problem med corsair er coil whine,

Corsair-PSUer blant de mest kjøpte PSUene på markedet, det er naturlig at det kommer flest rapporter om coil whine med Corsair-PSUer av to grunner:

  1. Det er flere med Corsair-PSUer enn det er med Seaonic/Antec/XFX/etc.
  2. De som vet om gode alternativ vet også at coil whine ikke har noe som helst å gjøre med hvem som setter på klistremerket.

 

GTX 580'et mitt klarer de fleste spill på 120Hz, skjerp deg

Av de spillene det virkelig er en fordel å få 120 fps i er jeg helt enig, men et 580 har ikke sjans til å klare 120 fps i nyere AAA-spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av de spillene det virkelig er en fordel å få 120 fps i er jeg helt enig, men et 580 har ikke sjans til å klare 120 fps i nyere AAA-spill.

Selvfølgelig gjør det ikke det! Uansett, et 770 vil uten problem klare alle spill på 60 fps. Er nesten litt kjipt å betale såpass mye for slike fantastiske deler, når en "såvidt" får utnyttet det :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør det ikke det! Uansett, et 770 vil uten problem klare alle spill på 60 fps. Er nesten litt kjipt å betale såpass mye for slike fantastiske deler, når en "såvidt" får utnyttet det :)

Nå tar du feil igjen, i alle fall med de beste settingene, "alle" GPUer til mer enn 500,- klarer "alle" spill med 60FPS... :p
Lenke til kommentar

Corsair-PSUer blant de mest kjøpte PSUene på markedet, det er naturlig at det kommer flest rapporter om coil whine med Corsair-PSUer av to grunner:

  1. Det er flere med Corsair-PSUer enn det er med Seaonic/Antec/XFX/etc.
  2. De som vet om gode alternativ vet også at coil whine ikke har noe som helst å gjøre med hvem som setter på klistremerket.

 

Jau. Endret posten min litt tidligere i denne tråden for å reflektere noen nye funn. Bl.a. det at Corsair har gått vekk fra Flextronics (som de bruker i AXi) og tilbake til gode gamle seasonic OEM i AX760/860. Det virker dermed som at Corsair allerede har tatt ett oppgjør med vifteslurps og coil whine. (Det er nemlig også helt andre vifter i AX760/860 (gått over til San Ace) enn hva de var i AXi760/860).

Endret av DGN
Lenke til kommentar

Den eneste måten et 770 ikke er nok til 1920x1080 er hvis du går berserk med meningsløse grafikkinnstillinger designet for å knekke skjermkort, det har ingenting med gode/ultra settings og alt med idioti å gjøre.

Det spørs vel hva man mener med "godt nok". Selv hater jeg tearing og vil ha vsync og minimum 60 fps selv på de tyngste scenene i spillet, dermed må jeg fire litt på innstillingene (også de ikke-meningsløse innimellom) selv om jeg har et kraftig skjermkort. Jeg tror det er mange spill det er nærmest umulig å få konstant 120 Hz, selv med 3xTitan...

Lenke til kommentar

Er egentlig veldig enig med Arni90. Man trenger ikke å ha 16x AA i de nyeste spillene, da forskjellen det utgjør er ganske vanskelig å skille med det nakne øye. Nye topptitler tar mer og mer i bruk tesselering, som krever en del, men skru ned på Anti-Aliasing (AA), og du skal nok se et antall FPS som fint klarer å utnytte 60Hz-paneler med et GTX 770. :)

Lenke til kommentar

Har lagt merke til at det var mye snakk om strømforsyninger i denne tråden, og tenkte å slenge meg på med et spørsmål.

 

Hvilken av disse to to PSUene ville dere anbefalt?

 

Corsair AX860: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=769192

 

XFX ProSeries Black Edition 750W: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=780494

 

Har en GOD del coil whine på min Corsair HX850W i spill akkurat nå, og den er allerede på vei til komplett. Er derfor litt skeptisk på Corsair.

Lenke til kommentar

Når TS først skal ha skjerm, hadde jeg uten tvil valgt 120(144)hz.

 

Har man først spilt på en 120hz, og prøver 60hz, er det ikke morsomt lenger :p

 

Selv 70-100fps er i mine øyne mer behagelig enn f. eks 60fps.

 

Men er selv enig at ett enkelt 770, ofte kommer til å droppe under 60fps til tider med dagens spill.

(Avhengig av innstillinger som tidligere kommentert).

Lenke til kommentar

Når TS først skal ha skjerm, hadde jeg uten tvil valgt 120(144)hz.

 

Har man først spilt på en 120hz, og prøver 60hz, er det ikke morsomt lenger :p

 

Selv 70-100fps er i mine øyne mer behagelig enn f. eks 60fps.

 

Men er selv enig at ett enkelt 770, ofte kommer til å droppe under 60fps til tider med dagens spill.

(Avhengig av innstillinger som tidligere kommentert).

Jeg har prøvd (over tid) Både 120Hz, og 2560x1440, og for å si det sånn, nå har jeg en Asus PB278Q (2560x1440), til og med i CS med et 7970, så syntes jeg det var bedre, men det er jo "bare" meg, folk er forskjellige! ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror flesteparten av dere missforstår!

"Frekvens" Prøver å si at TS "trenger" en 120Hz skjerm, mens jeg mener at 1920x1080 60FPS ligger på maks av hva et GTX 770 kan klare i mange spill, og langt ifra 120FPS!

Det er ca 1000 ganger (mulig jeg er litt forsiktig her) så mange spill et 770 vil klare >120 fps i på maksimale innstillinger sammenlignet med antall spill et 770 vil klare >60 fps på maksimale innstillinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ca 1000 ganger (mulig jeg er litt forsiktig her) så mange spill et 770 vil klare >120 fps i på maksimale innstillinger sammenlignet med antall spill et 770 vil klare >60 fps på maksimale innstillinger.

Enig i det, men det er jo selvfølgelig mange flere spill laget før, jeg tenker at dersom TS vil spille nyere spill, så er poenget med å punge ut for en 120Hz skjerm ikke der! Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Eller

Enig i det, men det er jo selvfølgelig mange flere spill laget før, jeg tenker at dersom TS vil spille nyere spill, så er poenget med å punge ut for en 120Hz skjerm ikke der!

 

Hva om han skulle finne på å kjøpe ett kort til senere?

 

Eller f.eks ett bedre kort?

 

En lur investering mener jeg, og koster ofte ikke mye mer enn en 60hz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...