Gå til innhold

Ny selvbygger-PC, 4770K og GTX 780.


Anbefalte innlegg

Vel, når jeg googlet fant jeg ut at de hadde de samme problemene, som corsair har hatt i det siste!

Hvis du googler for å finne problemer vil du finne dem.

Hvilke spesifikke problemer har det vært med Corsairs Flextronics-PSUer i det siste? Jeg er ikke interessert i å høre om CWT eller Seasonic-modellene de har, kun Flextronics.

feilprosenten på AX1200/AX860 er veldig høy - believe me. Har ikke solgt AX760.

Det høres veldig rart ut, men det kan godt hende det er en svakhet i designet. Poenget mitt var uansett at hvis ytelsen til en AX860i ikke er tilfredsstiller kravene er det ekstremt få alternativer som kan godkjennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du googler for å finne problemer vil du finne dem.

Hvilke spesifikke problemer har det vært med Corsairs Flextronics-PSUer i det siste? Jeg er ikke interessert i å høre om CWT eller Seasonic-modellene de har, kun Flextronics.

 

Det høres veldig rart ut, men det kan godt hende det er en svakhet i designet. Poenget mitt var uansett at hvis ytelsen til en AX860i ikke er tilfredsstiller kravene er det ekstremt få alternativer som kan godkjennes.

 

helt enig - pipelyder/coil whine er den store feilen med AX serien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trenger dere egentlig så stort kabinett? :p Hvis dere ikke har tenkt å sette opp custom vannkjøling eller noe, skulle noe á la Fractal Design R4 holde i massevis.

Jeg har tenkt å ha 5 disker i min i tillegg til de 2 SSDene. Har et temmelig stort Antec kabinett i dag og syns det er enklere å holde orden i et stort kabinett.

 

CDon, nei det er nok ikke overkill, i alle fall ikke til prisen ;)

 

Hvor selges den da? Finner ikke noe som heter Cooler Master V1000.

Lenke til kommentar

Hvis du googler for å finne problemer vil du finne dem.

Hvilke spesifikke problemer har det vært med Corsairs Flextronics-PSUer i det siste? Jeg er ikke interessert i å høre om CWT eller Seasonic-modellene de har, kun Flextronics.

 

Det høres veldig rart ut, men det kan godt hende det er en svakhet i designet. Poenget mitt var uansett at hvis ytelsen til en AX860i ikke er tilfredsstiller kravene er det ekstremt få alternativer som kan godkjennes.

Jeg tror du har missforstått, det er ikke det at AX860i ikke treffer kravene, men det er noe "rart" med Corsair PSUene, antakeligvis en svakhet i designet, som du sier ;)
Lenke til kommentar

vil du ha noe bankers som fungerer 100%?

 

ASRock Z87 Extreme 4 eller 6

i7 4770K

Kingston Beast (så mange GB du vil)

Samsung 840 PRO SSD

EVGA GTX780

Fractal Define

Noctua D14 kjøler

Fortron AURUM PRO 850

 

100% setup hvor feilprosent over tid = null.

 

Er det ikke litt spenstig å hevde at det funker 100% over tid når det ikke er i salg i markedet en gang? :D

 

 

Jaha? Hvorfor er denne så brilliant? Syns ikke det var så himla billig heller...

Lenke til kommentar

Er det ikke litt spenstig å hevde at det funker 100% over tid når det ikke er i salg i markedet en gang? :D

 

 

 

Jaha? Hvorfor er denne så brilliant? Syns ikke det var så himla billig heller...

Han jobber hos DI, da :p

1.5kr pr. W, syntes du det er dyrt? Koster ikke noe særlig mer enn 860i ;)

Lenke til kommentar

Han jobber hos DI, da :p

1.5kr pr. W, syntes du det er dyrt? Koster ikke noe særlig mer enn 860i ;)

Beklager, har ikke fulgt med så mye her inne i det siste, men hva er DI?

 

Det er kanskje ikke særlig dyrt, men det er heller ikke særlig billig sammenlignet med andre 1000wattere på f.eks Dustin Home. Fractal har jo en til 1050,-.

Lenke til kommentar

Beklager, har ikke fulgt med så mye her inne i det siste, men hva er DI?

 

Det er kanskje ikke særlig dyrt, men det er heller ikke særlig billig sammenlignet med andre 1000wattere på f.eks Dustin Home. Fractal har jo en til 1050,-.

Full modulær med kun svarte kabler?

DI = Digital Impuls

Lenke til kommentar

Ikke full modulær, og ikke 100% sorte kabler! Den der er Semi-modulær!

Semi er godt nok for meg. Og jeg har et lukket kabinett så fargene spiller ingen trille for min del. Det som dog betyr noe er støynivået, men der har jeg til gode å se noe annet enn subjektive meninger...

Endret av Blank_File
Lenke til kommentar

Jeg tror du har missforstått, det er ikke det at AX860i ikke treffer kravene, men det er noe "rart" med Corsair PSUene, antakeligvis en svakhet i designet, som du sier ;)

Problemet med den påstanden er at Corsair-PSUer blir laget av Seasonic, Channel Well Technology, og Flextronics. Den eneste OEMen som er akseptabel da vil det bety at det kun er Delta som lager gode PSUer, og såvidt jeg vet er det stort sett Antec som har Delta-PSUer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Prossessor: Intel Core i7 4770K

4/8 kjerner er supert. Ikke hør på de som sier du skal velge en 4/4 (i5) i stedet. Uansett hva du skal bruke den til i året som kommer vil i7 være et mer behagelig valg.

 

SSD: Samsung SSD 840 Pro Series 128GB

 

Kjøp 256GB utgaven. Prisforskjellen er ikke så stor, og 128GB er veldig lite. Du vil gjerne ha plass til de mest brukte spillene på SSD også. Bruk Steamtool til å flytte mindre brukte steam spill over på HD.

Har ellers bare gode ting å si om 840 Pro, bruker den både hjemme og på jobb.

 

Strømforsyning: Corsair AX 860W

Finn gjerne noe billigere med mindre du har planer om SLI.

Lenke til kommentar

Han jobber hos DI, da :p

1.5kr pr. W, syntes du det er dyrt? Koster ikke noe særlig mer enn 860i ;)

Det sier ikke så mye, da 860i absolutt er blant de dyreste strømforsyningene. Den eneste målgruppen som kjøper en slik strømforsyning, er entusiaster som ser gadget-faktor i alt. Det finnes ikke noen reell grunn til å bruke mer enn 900 kroner på en strømforsyning.

 

Med to GTX 780 i SLi, og et Intel Core i7 4770K er TDP fremdeles bare på 585 watt. Om du velger en 750W enhet av kvalitet, vil det ikke være noen merkbar forskjell på den og Seasonic X850.

 

Dustin Home har for eksempel kampanje på Corsair TX 750M til 850 kroner. TechPowerUP, som pleier å være meget krasse kritikere av strømforsyninger, har gitt den 8.8 i score og høyst anbefalt merket. Den er modulær, stillegående og møter spesifikasjonene alt i alt veldig bra. :)

 

Til Bjørn Ole, ville anbefalingen min sett noenlunde slik ut:

 

Fractal_zps9a4368ef.png

 

Black Refinery 2013 (juni)

 

Prosessor: Intel Core i5 4670K

Skjermkort: Asus GeForce GTX 770 Direct Cu II

Hovedkort: Gigabyte GA-Z87P-D3

Minne: Kingston Hyper X 1600MHz 8GB

SSD: Samsung 840 Pro 256GB

Harddisk: Seagate Barracuda 2TB

Strømforsyning: Corsair TX 750M

Kabinett: Fractal Design Define R4

Kjøling: Arctic Cooling Freezer i30

 

GTX 780 koster 33% mer, og yter kun 10% mer enn GTX 770. Etter min mening ikke verdt det. Kun et par prosent forskjell i overklokking på dette hovedkortet og et til dobbelte prisen. Funksjonalitet er det som selger dyrere hovedkort, og dette kortet har alt du behøver til ditt bygg. Strømforsyningen er mer enn god nok. Kunne valgt 650W og, men 750W hadde kampanje, så hvorfor ikke. Arctic Cooling Freezer i30 er en strålende kjøler som kan dra prosessoren din veldig langt. Velger i5 fordi forskjellen i spill er marginal, og jeg vet at du ikke bruker den til profesjonell filmredigering (kjenner deg tross alt personlig, hehe).

 

Pris: 10.690 kroner - alt i fra Dustin Home.

 

Skjerm: Eizo Foris FS2333 - 2400 kr

Mus: Logitech G500 (etter forespørsel) - 320 kr

 

Skjermen er det råeste du får per dags dato for spillere. Vet vi diskuterte den en annen dag. IPS panel som faktisk er kjapt, og EIZO sin sedvanlige skyhøye kvalitet. :)

 

Totalt: 13.410 kroner - alt i fra Dustin Home.

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med den påstanden er at Corsair-PSUer blir laget av Seasonic, Channel Well Technology, og Flextronics. Den eneste OEMen som er akseptabel da vil det bety at det kun er Delta som lager gode PSUer, og såvidt jeg vet er det stort sett Antec som har Delta-PSUer.

 

Nå er det vel slik at AX serien til Corsair er bygd på Seasonic 1ste generasjons komponenter. Seasonic X og platinum series er bygd på 2ndre generasjons komponenter. Dette kan utgjøre forskjeller som f.eks. coil whine etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det vel slik at AX serien til Corsair er bygd på Seasonic 1ste generasjons komponenter. Seasonic X og platinum series er bygd på 2ndre generasjons komponenter. Dette kan utgjøre forskjeller som f.eks. coil whine etc.

Corsair AX 760/860 = Seasonic X

Komponentene i Platinum-modellene til Seasonic holder nok samme kvalitet, det er kretsdesignet av AC/DC-konverteringen som er forskjellig.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke brukt for det råeste og det beste, men jeg er som sagt gira på noe som er stille. Har sett flere anmeldelser som sier at Silver Power støyer en del, så jeg tror jeg har bestemt meg for å styre unna disse selv om det er mye for pengene.

 

Jeg er litt begrenset til utvalget hos komplett. Er XFX Black Edition fy fy eller? Ser at de kan justeres noe på vifta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...