Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Port Forwarding på dlink DIR 655


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg logget inn på mine sider, det står jeg ikke kan gjør noen konfigurasjoner. 2r7910i.jpg

Har nå sendt mail til dem, får sikkert svar imorgen, er dere helt sikre på at det er det som er problemet? Etter de har satt den i bridge er det bare å åpne portene jeg skal åpne på d-link ruteren også ready to go?

Må jeg aktivere DMZ?

Endret av KevinMM
Lenke til kommentar

Det enkleste er å bruke UPNP eller forwarde porter manuelt. DMZ åpner alle portene mot kun en IP (datamaskin), så det er normalt ikke den beste løsningen.

Ahh, begynner å skjønne ting nå ja. Tror jeg forwarder portene manuelt, hvis jeg har UPNP aktivert gjør den det av seg selv da, hvordan vet ruteren hvilke porter som skal åpnes hvis han UPNP er at han åpner den/de av seg selv?
Lenke til kommentar

UPNP forteller routeren hvilke porter som skal åpnes mot hvilken IP addresse.. Er egentlig bare automatisk portforwarding... ;) Men det er ikke alltid det fungerer mot alle programmer, så prøv deg fram. Funker det, så funker det, og hvis ikke, så må du forwarde manuelt... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

UPNP forteller routeren hvilke porter som skal åpnes mot hvilken IP addresse.. Er egentlig bare automatisk portforwarding... ;) Men det er ikke alltid det fungerer mot alle programmer, så prøv deg fram. Funker det, så funker det, og hvis ikke, så må du forwarde manuelt... ;)

Ah, okei. Takker for hjelpen til alle hittil. Håper dere kan hjelpe meg mer angående dette problemet hvis det skjer noe i etterkant. Vil gi alle ett ryktepoeng! :xmas::eek::dribble::w00t:

 

Ah, okei. Takker for hjelpen til alle hittil. Håper dere kan hjelpe meg mer angående dette problemet hvis det skjer noe i etterkant. Vil gi alle ett ryktepoeng! :xmas::eek::dribble::w00t:

Er litt drit å si at jeg skal gi dere ett ryktepoeng og ikke vet hvordan man gjør det. -.-
Lenke til kommentar

synes det så ut som en cpl3 du har, disse har ikke routing i hjemmesentralen og er dermed bridged som standard.

Dette vises lett om du sjekker WAN ip på d-link boksen din, vil tippe den er 81.16x. eller 213.167.x.x

 

Dersom det skulle vise seg at du ikke har cpl3 og må sette den i bridge mode så kan de også fikse dette på facebook.

https://facebook.com/altibox

 

Da må du ta med en mac-adresse på tv-dekoder eller hjemmesentral slik de finner deg lett igjen i systemene.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått mail fra dem: Hei, jeg har nå aktivert bridge mode, for at endringen skal tre i kraft må dere ta ut strømmen på hjemmesentralen og sette den i igjen, da vil hjemmesentralen oppdatere seg til disse endringene. Jeg har tatt strømmen ut og inn igjen, men canyouseeme.org sier fortsatt at porten er closed. Ja jeg listner på porten, det må være noe med brannmuren på selve ruteren tror jeg. Jeg har prøvet med UPNP på og av. Men det hjalp ikke noe.

 

Brannmur inst.

s43uif.jpg

Lenke til kommentar

synes det så ut som en cpl3 du har, disse har ikke routing i hjemmesentralen og er dermed bridged som standard.

Dette vises lett om du sjekker WAN ip på d-link boksen din, vil tippe den er 81.16x. eller 213.167.x.x

 

Dersom det skulle vise seg at du ikke har cpl3 og må sette den i bridge mode så kan de også fikse dette på facebook.

https://facebook.com/altibox

 

Da må du ta med en mac-adresse på tv-dekoder eller hjemmesentral slik de finner deg lett igjen i systemene.

Jepp det er hjemmesentral med navn CPL3 jeg har, de sa i mailen at de har bridget den så ikke vet jeg. Public IP'en begynner med 81.16x ja. Endret av KevinMM
Lenke til kommentar

Har googlet litt og har funnet ut at d-linken ikke kan settes i bridge mode. Fant dette som beste resultat: Disable DHCP, change the units LAN IP to something on your subnet but no in your SHCP scope and connect the unit LAN to the gateway LAN.

Eg sier bare, how the heck could I do that without your help. Så hvordan gjør man det? :hm::hmm:

Versjonen til D-LINK er: Firmware Version: 1.31EU

 

You need to do the following:

1) Assign the dlink a static IP address within the IP range of your Act router (you may need to reserve the static IP in Act router to prevent other devices from being assigned the same IP)

2) disable DHCP and Firewall (Dlink ONLY)

3) Configure wireless if needed/available

4) Connect to LAN (NOT WAN) on your Act router.

(Skjønner fortsatt ingenting, vet ikke hvordan man gjør det)

 

Kilder: http://forums.dlink....hp?topic=4542.0

http://www.diskusjon...owtopic=1239282

 

Fant noe her på innstillingene men har ikke peiling hva jeg skal forandre på.

 

kbziaa.jpg

Endret av KevinMM
Lenke til kommentar

D-Linken skal ikke settes i bridge mode ...

Der skal du bruke NAT og ellers vanlig router-funksjonalitet.D

 

For å bruke port forwarding til en bestemt PC, så må denne PC'en alltid ha samme IP-adresse på LAN'et ditt.

Det er ikke alltid at du får det dersom PC'en bruker DHCP for å be om IP-adresse fra D-Linken.

Enten må dette konfigureres spesielt i D-Linken (vet ikke om denne modellen støtter det), ellers så må du sette statisk IP-adresse på PC'en.

Lenke til kommentar

You need to do the following:

1) Assign the dlink a static IP address within the IP range of your Act router (you may need to reserve the static IP in Act router to prevent other devices from being assigned the same IP)

2) disable DHCP and Firewall (Dlink ONLY)

3) Configure wireless if needed/available

4) Connect to LAN (NOT WAN) on your Act router.

(Skjønner fortsatt ingenting, vet ikke hvordan man gjør det)

 

Kilder: http://forums.dlink....hp?topic=4542.0

http://www.diskusjon...owtopic=1239282

 

Fant noe her på innstillingene men har ikke peiling hva jeg skal forandre på.

Her er du fullstendig på villspor.

Denne oppskriften gjelder dersom du ikke har andre routere i systemet ditt - og du har nettopp fått fjernet den som satt i Altibox'en (ved å sette den i bridge mode).

 

Velg Internet Connection Type "Dynamic IP (DHCP)" på D-Linken.

Sjekk at du får vanlig internettforbindelse på en PC tilkoblet D-Linken - det er ingen vits i å drive med port forwarding om du ikke har internettforbindelse i det hele tatt.

Lenke til kommentar

D-Linken skal ikke settes i bridge mode ...

Der skal du bruke NAT og ellers vanlig router-funksjonalitet.D

 

For å bruke port forwarding til en bestemt PC, så må denne PC'en alltid ha samme IP-adresse på LAN'et ditt.

Det er ikke alltid at du får det dersom PC'en bruker DHCP for å be om IP-adresse fra D-Linken.

Enten må dette konfigureres spesielt i D-Linken (vet ikke om denne modellen støtter det), ellers så må du sette statisk IP-adresse på PC'en.

For å si det sånn, skjønte jeg ikke så mye av det du ville frem til. Det jeg vil er bare at jeg får en bestemt port åpen. Driter i om det er NAT, WAT eller LAN. Bare det funker så er jeg fornøyd..

 

Her er du fullstendig på villspor.

Denne oppskriften gjelder dersom du ikke har andre routere i systemet ditt - og du har nettopp fått fjernet den som satt i Altibox'en (ved å sette den i bridge mode).

 

Velg Internet Connection Type "Dynamic IP (DHCP)" på D-Linken.

Sjekk at du får vanlig internettforbindelse på en PC tilkoblet D-Linken - det er ingen vits i å drive med port forwarding om du ikke har internettforbindelse i det hele tatt.

Jeg har alltid hatt "Dynamic IP (DHCP)" på D-Linken. Jeg har også alltid hatt internettforbindelse?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...