Gå til innhold

Hvordan gå ned 10 kg på 1,5 mnd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarte å gå ned 12 kilo på 7 uker.

Det gjorde jeg med regelmessig trening, spise ikke veldig mye mat, spise helst 4-5 måltid dagen, 3 av dem bør være småmåltider.

 

Unngå alt som har med smør, sauser, poteter så klarer man det meste

 

Jeg har salat hver dag til middag, variert det med forskjellige magert kjøtt som skinke, kylling uten skinn, mager biff. 4-6 knekkebrød grov med skinke, pluss over 2 liter vann.

 

Det var noe lignende jeg gjorde og vips 12 kilo ned. Dermed så har jeg vært alltid lat som person, trente ikke før nå og da var det 8 år siden sist :)

 

Men siden du veier noe mindre en når jeg begynte, så bare prøv deg fram. Ikke slit deg ut på trening om folk sier du skal, for da kan man få en smell før eller senere :)

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...

Min favoritt slankemat er Taco. Har en Taco lefse. Fyller den opp med masse salat, tomat, løk, karbonade deig med Taco krydder, salsa og mager kesam med løk dip. Fyller den opp mye mer enn jeg kan brette og bare bruker gaffel til den kommer ned til brettbar størrelse. Alt unntatt Taco lefsen er veldig sunt og kalorifattig.

 

For variasjon kan det brukes forskjellig Taco krydder, salsa og dip pulver. Kan også lage disse selv.

 

For variasjon i diet perioder pleier jeg også å steike litt magert kjøtt og tilsetter diverse grønnsaker med lite kalorier som minimais, løk, squash, blomkål osv. Så krydrer jeg og kanskje hiver litt matfløte og ketchup i og små koker litt. Alt unntatt fløten er veldig sunt,og det er veldig lett å variere smaken med forskjellige grønnsaker, kjøtt og krydder.

 

Et par sånne måltider er 1000 kalorier eller under og metter godt. Skal du under 500 må du kanskje kutte ut Taco lefsen og fløten.

Endret av ili
Lenke til kommentar

Tror jeg var i nærheten av en slik vektnedgang en gang. Ufrivillig.

 

"Trikset"?

Blodig/rå burger ved bassenget i Pattaya.

 

Salmonella får kiloene til å renne av!

Men det føltes rett og slett livsfarlig ut uti uke nr. 2 der absolutt alt, flytende og tørt, var inne i kroppen i maks 30 sekunder før det kom ut i andre enden i form av eksplosiv diare.

 

Appelsinjuice var gjenkjennbart på farge og lukt etter å ha vært innom mage og tarm.

 

Anbefales IKKE. Nekter å tro at noen form for slikt vekttap kan være i nærheten av sunt.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har gått ned 30kg og lagt på meg en del muskler. Jeg har spist poteter, brød, is, potetgull, saus. og what ever annet digg. Det handler om mengde. Kalorier inn og ut. Og om man klarer venne seg til å telle kalorier. holde styr på macros så kan man leve godt og kose seg, selv på en relativt strikt diett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har gått ned 30kg og lagt på meg en del muskler. Jeg har spist poteter, brød, is, potetgull, saus. og what ever annet digg. Det handler om mengde. Kalorier inn og ut. Og om man klarer venne seg til å telle kalorier. holde styr på macros så kan man leve godt og kose seg, selv på en relativt strikt diett.

Hvor lang tid brukte du på å gå ned 30 kg? Begynte du kun å telle kalorier? Det finnes flere forskjellige kalorikalkulatorer, men de viser forskjellig mengde. Noen spesifikk du brukte?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Mann 27 år, 104 kg,182 cm, mål 94 kg på 1,5 mnd..

 

Kan noen dele noen råd som dere selv har erfart virker?

 

Jeg har god erfaring med sykling som transportmiddel til og fra jobb, og peanøtter med skall og druer som "snacks" i uken. Salt og sukker (brus) kun på lørdag.

 

1,5 måneder er rikelig tid på 10 kg, du trenger ikke å trene hardt engang men prøv å spis sunt på ukedager.

 

Lag gjerne en graf hvor du plotter inn vekten hver eneste morgen, det kan hjelpe deg med å ha fokus på målet ditt, å gå litt ned i vekt hver dag.

Lenke til kommentar

 

Gikk ned 8 kg på 3 uker. Riktig nok ved hjel av halsbetennelse. Problemet er at kiloene raser like fort opp igjen. En annen ting er at jeg gikk ned 15 kg (fra 98 til 84) på 5-6 måneder i år. Det funka fjell!

Hvordan gjorde du det da?

 

Kjøp deg kjøkkenvekt og vei alt du spiser. Tell kalorier. Jeg bruker MyFintessPal der jeg scanner inn alt jeg spiser. Det er det mest effektive for å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har gått ned 30kg og lagt på meg en del muskler. Jeg har spist poteter, brød, is, potetgull, saus. og what ever annet digg. Det handler om mengde. Kalorier inn og ut. Og om man klarer venne seg til å telle kalorier. holde styr på macros så kan man leve godt og kose seg, selv på en relativt strikt diett.

Hvor lang tid brukte du på å gå ned 30 kg? Begynte du kun å telle kalorier? Det finnes flere forskjellige kalorikalkulatorer, men de viser forskjellig mengde. Noen spesifikk du brukte?

 

Brukte typ 8 måneder på første 20-25KG, men da hadde jeg jula i midten hvor det gikk ned på høykant :p

Tok "pause" på ca 1 år og holdt meg på ca samme vekt, gikk opp 2-3kg. Så tok jeg ei ny runde og gikk ned 6-7KG før sommeren i fjor.

 

Jeg har trent 3-4 økter styrketrening hver uke de siste 2-3 åra.

 

Kort fortalt så er det egentlig ikke så farlig hvilken kalkulator man bruker, det gir en grei nok pekepinn til ca hva man burde ligge på, men vi er alle forskjellige og det er ikke farlig å justere på kaloribudsjettet underveis.

 

Det tar ikke lang tid før man blir vandt til å telle og vet ca hvor mye kalorier som er i alt og ish hvor mye ting veier. det er bare litt pes i starten.

Lenke til kommentar

 

 

Gikk ned 8 kg på 3 uker. Riktig nok ved hjel av halsbetennelse. Problemet er at kiloene raser like fort opp igjen. En annen ting er at jeg gikk ned 15 kg (fra 98 til 84) på 5-6 måneder i år. Det funka fjell!

Hvordan gjorde du det da?

Kjøp deg kjøkkenvekt og vei alt du spiser. Tell kalorier. Jeg bruker MyFintessPal der jeg scanner inn alt jeg spiser. Det er det mest effektive for å gå ned i vekt.
Skal prøve den appen der!
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har gått ned 30kg og lagt på meg en del muskler. Jeg har spist poteter, brød, is, potetgull, saus. og what ever annet digg. Det handler om mengde. Kalorier inn og ut. Og om man klarer venne seg til å telle kalorier. holde styr på macros så kan man leve godt og kose seg, selv på en relativt strikt diett.

Hvor lang tid brukte du på å gå ned 30 kg? Begynte du kun å telle kalorier? Det finnes flere forskjellige kalorikalkulatorer, men de viser forskjellig mengde. Noen spesifikk du brukte?

Brukte typ 8 måneder på første 20-25KG, men da hadde jeg jula i midten hvor det gikk ned på høykant :p

Tok "pause" på ca 1 år og holdt meg på ca samme vekt, gikk opp 2-3kg. Så tok jeg ei ny runde og gikk ned 6-7KG før sommeren i fjor.

 

Jeg har trent 3-4 økter styrketrening hver uke de siste 2-3 åra.

 

Kort fortalt så er det egentlig ikke så farlig hvilken kalkulator man bruker, det gir en grei nok pekepinn til ca hva man burde ligge på, men vi er alle forskjellige og det er ikke farlig å justere på kaloribudsjettet underveis.

 

Det tar ikke lang tid før man blir vandt til å telle og vet ca hvor mye kalorier som er i alt og ish hvor mye ting veier. det er bare litt pes i starten.

Kjedelig å telle kalorier, men det er nok veien å gå.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...