Gå til innhold

? Xbox One er 40 ganger kraftigere enn Xbox 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så de gidder fremdeles ikke øke fps til 60Hz?...

Hvorfor øke kravene når majoriteten av kundebasen er fornøyd med 20-30 fps?

Mest sannsynlig kommer også spillene til å tegnes i sub-HD, jeg tipper noe sånt som 1600x900 eller lignende med FXAA.

  • Liker 2
Skrevet

Det verste er at at Xbox-klubben kommer til å sluke dette rått. Nettskyen blir sikkert denne generasjonens CELL.

 

Jeg har X360, storfornøyd med den. Men jeg sluker ikke dette rått. Før alt driten og når bare ryktene var "ute" så var jeg der at jeg skal ha begge konsoller. Nå er jeg der at jeg nekter X1... Mulig jeg bare driter i alt og opg PC'en :)

Skrevet
Hvorfor øke kravene når majoriteten av kundebasen er fornøyd med 20-30 fps? Mest sannsynlig kommer også spillene til å tegnes i sub-HD, jeg tipper noe sånt som 1600x900 eller lignende med FXAA.

 

Lenge leve utviklingen....

 

For min del spiller det liten rolle hva slags speccs Xbox får, de har ikke Tekken og da kan det være det samme ;)

Skrevet

Med tanke på all den personinformasjon som kan innhentes med Kinect2 så bør vel ikke finansiering av servere være et stort problem ;)

  • Liker 2
Skrevet

Tror M$ skal vaere veldig forsiktig med aa komme med slike utsagn ettersom de allerede har gravd seg dypt ned i bakken. Hvem enn som styrer denne synkende skuta burde se seg om etter en ny jobb om de ikke forandrer paa taktikken litt.

  • Liker 1
Skrevet

Den er sikkert 40 ganger bedre på AES256 eller noe sånt da :closedeyes:

AVX-instruksjoner er en dobbeltpumpet 128-bit FPU på Jaguar, men den vil være et beist når det kommer til Bitcoin-mining :wee:

  • Liker 1
Skrevet

Det er bare tull å tøys ifra Microsoft det her...Digital Foundry har akkurat skrevet en artikel om denne "utrolige kraften" som Microsoft har i nettskyen...http://www.eurogamer...ransform-gaming

Jup, legg til at disse bakgrunns taskene som lightmap og persient AI godt kan kjøres som en bakgrunds oppgave på den 8 kjernes prosessoren.

 

Generere textures via prosedyrer har jeg gjort selv i rendering, ganske enkelt, ta hovedtexture som en mursteins vegg, legg på en ny texture og normal map som er gjentagende og veldig tett så får du struktur også når du har nesa mot veggen, legg på et lag til som er features dvs skader og uøyaktigheter, kansje noe tagging og den virker mindre repeterende.

Kan gjøres over cloud men krever en del båndbredde, du gidder ikke bruke nær texture om du ikke er nær veggen.

 

Kjøre multiplayer delen på en serer derimot gir mening men er rimelig standard i dag.

 

 

Skrevet

Lenge leve utviklingen....

 

For min del spiller det liten rolle hva slags speccs Xbox får, de har ikke Tekken og da kan det være det samme ;)

 

"enter the Tekken" hehe digga det spillet. spilte 1' og 2' back in the day :) har faktisk tekken vs streetfighter på steam :D hehe

Gjest Slettet-qfohT7
Skrevet

Uten at jeg har noe peil på dette, men det må da være mange CPU intensive aktiviteter som ikke nødvendigvis trenger å være real-time, som simuleringer (e.g. SimCity) og kunstig intelligens som kan være ypperlig å kjøre i en sky ? Helt greitt for meg..

Skrevet

Uten at jeg har noe peil på dette, men det må da være mange CPU intensive aktiviteter som ikke nødvendigvis trenger å være real-time, som simuleringer (e.g. SimCity) og kunstig intelligens som kan være ypperlig å kjøre i en sky ? Helt greitt for meg..

Konsoller egner seg stort sett til action-spill, strategispill fungerer bedre med mus og tastatur. Det er ikke mange action-spill som kan tillate en latency på over 100 ms for AI.

  • Liker 1
Skrevet

40ganger kraftigere enn 1080p maskin men 4k gaming klarer den ikke? Høres nesten ut som påstanden om at ie er verdens raskeste nettleser :p

Og for å bare legge en spiker under påstanden:

Amd A10 som er den nærmeste slektningen til one prosessoren klarer ikke å holde følge med en mobile i3 - som igjen bare er dobbelt så sterk som den svakeste desktop Celeron prosessoren.

Mener de da at Xbox 360 tilsvarer en nesten 10år gammel amd Athlon prosessor som ikke kan drive minecraft en gang?

Gi meg gjerne et regnestykke eller en benchmark som viser noe annet :)

  • Liker 1
Gjest Slettet-qfohT7
Skrevet

Konsoller egner seg stort sett til action-spill, strategispill fungerer bedre med mus og tastatur. Det er ikke mange action-spill som kan tillate en latency på over 100 ms for AI.

 

Tja, simulering av f.eks et bymiljø i GTA ser jeg for meg kan ha flere sekunders latency uten at det trenger å gjøre noe. Jeg regner da uansett med at de vet hva de gjør og tester det skikkelig.. på samme måten som GRID (?) systemet nVidia demonstrerte ? Jeg ønsker ihvertfall fremgang velkommen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...