Gå til innhold

Ordet "neger", er det virkelig så galt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men har de noen verdi?

Utenom en pro-europeisk untermensch-kontekst, mener jeg.

 

Verdien:

 

1: Det kan brukes av politiet f.eks. for å finne ut gjerningsmannens etniske bakgrunn, noe som gjør det lettere å spore ham.

2: Det motsier enkelte PK-fanatikeres desperate løgner om at det ikke finnes noen genetisk forbindelse mellom etnisitet og genetikk - "race is just skin-deep", som de sier. Sannheten og fakta må gå foran politisk-ideologisk fundamentalisme.

3: Ved å donere ens DNA til slike prosjekter, så hjelper du genetikere å a): opparbeide økt kunnskap om genetisk predisposisjon til ulike sykdommer og hvordan dette varierer i ulike folkegrupper; b): lære mer om folkevandringer, hvordan ulike grupper har påvirket hverandre genetisk, osv. Øker kunnskapen om gruppeevolusjonær historie.

4: Det er rett og slett råkult å lære mer om ens genetiske bakgrunn og hvordan dette relaterer til andre folkegrupper. Det øker bevisstheten om hvordan vi er del av en genetisk kjede, uatskillelig forbundet med de som levde før oss. Deres livsstil og genetiske seleksjon påvirker i høyeste grad våre liv nå idag. F.eks: Det å kunne drikke melk er ikke noe som fungerer greit for alle mennesker, da ikke alle folkegrupper har hatt genetisk seleksjon som har gavnet den egenskapen. Dette er bare ett lite eksempel.

5: DNA-vitenskapen går fremover med stormskritt, og i fremtiden vil våre gener kartlegges i langt større grad enn idag. Det vil bli lettere å påvise direkte forbindelse mellom gener og intelligens, mentale styrker og svakheter, egenskaper osv. Det øker kunnskapen om hvordan mennesket faktisk fungerer, og avviser PK-fanatikernes løgner om at vi alle fødes som blanke ark.

6: Pga. at denne kunnskapen om menneskets genetiske bakgrunn - og hva som skiller oss fra hverandre - øker, vil den genetiske kvaliteten på befolkningen (ihvertfall i høyteknologiske, industrialiserte land) gradvis kunne forbedres, slik at folkehelsen blir bedre, gjennomsnittsintelligensen høyere osv. Dette gavner sivilisasjonen.

 

PS: Nå er jeg klar over at jeg sporet litt av her og diskuterte spørsmål som ikke begrenser seg til genetisk testing av etnisk bakgrunn, men det omhandler fortsatt genetisk testing, og er altså ikke helt off-topic.

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar

 

 

Du misforstår litt her. Man kan faktisk finne ut med 100% sikkerhet om noen er av hovedsakelig europeisk, afrikansk, asiatisk osv. opprinnelse. Dette er ikke noe problem i det hele tatt. Det blir derimot økt grad av usikkerhet om man skal forsøke å identifisere små genetiske elementer som kan være kommet fra en bestemt folkegruppe. Det må også nevnes at ikke alle selskaper som driver med dette er like profesjonelle. Hvor troverdige og presise resultatene er avhenger litt av hvem som står for analysen.

 

 

 

Jeg tror det er svært vanskelig å skille ut en liten influens indianderblod og identifisere dette korrekt ned til stammenivået, slik som apache eller sioux. Selskaper som påstår å kunne si slikt med 100% sikkerhet er ikke seriøse. Det er dog ikke umulig at noe amerindiansk DNA kan ha sneket seg inn i Hellas på en eller annen måte, selv om jeg må innrømme det høres ganske langsøkt ut. Er vel større sjanse for å finne små slike influenser i Norge faktisk, pga. vikingenes ferder over havet.

 

En grei regel å huske på: genetiske resultater som påstår å kunne fastslå at du er 16% irsk, 12% norsk, 54% tysk osv må tas med en klype salt, for å si det mildt. Genetiske resultater som derimot fastslår hvorvidt du overveiende er av sub-saharisk afrikansk eller europeisk avstamning, veier tungt og er veldig presise.

 

Du misforstår, mange grekere har DNA som er nok lik amerindiansk at det ser ut som de fleste grekere har 5-10% amerindiansk blod. De fleste forskere mener at det er for en eller annen grunn deres DNA utviklet seg ganske likt Det er også slikt at mange deler DNA med andre folkegrupper Det vil si at den typiske europeer kanskje har 15% indisk og 10%afrikansk, ikke at en kan være 100% et eller annet

 

Total sikkerhet finnes ikke, alle prøver har noe usikkerhet

Lenke til kommentar

Neger er vell litt brukt som ordet homo.

 

Hvorvidt det er noe negativt kan jo diskuteres, selv hadde jeg klart meg fint uten både negere og homofile.

Ikke at det har noe med rasisme og gjøre, jeg liker dem bare ikke.

 

Jævla ape. Du sier du ikke liker negre, men har et sitat fra en av de største gangsterrapperne 2pac i signaturen din på diskusjon.no. En gangsterrapper som tilfeldigvis også er en neger. Dobbeltmoral, dobbeltmoral.

Lenke til kommentar

 

 

Jævla ape. Du sier du ikke liker negre, men har et sitat fra en av de største gangsterrapperne 2pac i signaturen din på diskusjon.no. En gangsterrapper som tilfeldigvis også er en neger. Dobbeltmoral, dobbeltmoral.

 

Når eg sier neger er det afrikanere. Sånn, skikkelig blå svarte negera, 2pac var afroamerikaner, ei heller ikkje spesielt svart.

 

Lenke til kommentar

Ordet neger, stammer fra det latinske språket.

Og er et adjektiv som beskriver noe mørkt. Noe som absorberer lys.

 

Faktisk et fint ord. Så fint at land har blitt kalt neger. Nærmere bestemt, Montenegro. Oppkalt etter de mørke fjellene i landet.

Dark-Mountain-iPad-wallpaper-ilikewallpaper_com.jpg

Lenke til kommentar

Så alle som ikke er ginger/albino er i dine øyner negere? Og du kaller meg gal..

 

Faktisk ikke så gal som du skulle tro.

Ordet neger er like spesifikt som begrepet "en hvit person". Vitenskapelig forskning i av genetikki "den gamle verden", viser at saken er mye mer komplekst enn det.

 

Haplogruppe er innenfor forskningen av molekylærrevolusjon en gruppe av tilsvarende haplotyper som deler en felles stamfar med en enkel mutasjon. Y-DNA haplogruppe blir arvet fra far-til-sønn. Denne viser farens, far, bestefar, oldefar, osv.

 

Dette er er en vitenskapelig teori som er annerkjent. Kartleggingen blir basert på biologiske prøver av tilfeldige testpersoner i befolkningen.

 

Troverdigheten til forsøket blir bestemt av hvor mange som har blitt testet. Du kan selv teste hvilken mannlige arvegen som er mest typisk hos deg. Og hvor den er mest vanlig.

 

Studier viser at nordmenns genetisk flest tilhører Haplogroup I-M253. En stamfar som deles av befolkning i danmark, sverige, scotland/england og norge.

 

Det som er fasinerende er at haplogruppe E1b1b som er et mannlig kromosom som har høy prosentandel i øst afrika, nord afrika og middelhavet generelt. Dominerer i områder hvor folk kaller seg selv "hvite".

 

Du finner ganske mørke personer i øyer i middelhavet, som foreksempel Kypros. Samtidig kan du finne en blondine i Mongolia. Veldig fasinerende. Alt er ikke svart hvitt.

 

E1b1b.png

 

Arabere.

 

Ettersom prosenten av denne stamfaren har høyest blodprosent i dagens arabia. Er dette en arabisk stamfar. Personer som levde i arabia.

794px-Haplogroup_J_%28Y-DNA%29.svg.png

 

Finnland. Soumi.

 

haplogroup-n.gif

 

Haplogroup_R1b.gif

 

Haplogroup-T.gif

 

Haplogroup-R1a.gif

 

Haplogroup_I1.gif

Haplogroup_I2a.gif

Haplogroup_G2a.gif

 

Haplogroup-J2.jpg

 

F3.large.jpg

 

800px-Haplogrupo_O_%28ADN-Y%29.PNG

Lenke til kommentar

Når jeg var liten leste jeg mange av de "gamle" barnebøkene, deriblant doktor Dyregod. I disse bøkene ble til tider "neger", samt andre "friske" uttrykk brukt for å beskrive afrikanere og "mørkhudede". Den dag i dag finner jeg det naturlig å bruke ordet neger, og synes nesten at "mørkhudet" høres mer upassende ut. Hensikten min med å bruke ordet er ikke vond, og jeg føler da heller ikke at det er nedlatende, rasistisk osv, osv. Det finnes dog en grense, og jeg tror ikke alle som bruker ordet "neger" alltid er like oppmerksomme på når det er mer eller mindre upassende å bruke. La meg ha det på det rette : Jeg sier aldri neger til en neger :).

Lenke til kommentar

Når jeg var liten leste jeg mange av de "gamle" barnebøkene, deriblant doktor Dyregod. I disse bøkene ble til tider "neger", samt andre "friske" uttrykk brukt for å beskrive afrikanere og "mørkhudede". Den dag i dag finner jeg det naturlig å bruke ordet neger, og synes nesten at "mørkhudet" høres mer upassende ut. Hensikten min med å bruke ordet er ikke vond, og jeg føler da heller ikke at det er nedlatende, rasistisk osv, osv. Det finnes dog en grense, og jeg tror ikke alle som bruker ordet "neger" alltid er like oppmerksomme på når det er mer eller mindre upassende å bruke. La meg ha det på det rette : Jeg sier aldri neger til en neger :).

 

 

Det finnes ikke en annen måte å vise respekt til en mørkhudet afrikaner enn å si "halla neger hva skjera kompiss". Eller setninger som "han må være den dyktigste neger-legen" i yrket. Eller "Han negern der har skoret fire mål for Strømsgodset denne sesongen". Eller, "kan jeg by på en negerbolle"?

 

På denne måten slipper du å være falsk. Det handler om respekt. niggers.jpg

Lenke til kommentar

Det finnes ikke en annen måte å vise respekt til en mørkhudet afrikaner enn å si "halla neger hva skjera kompiss". Eller setninger som "han må være den dyktigste neger-legen" i yrket. Eller "Han negern der har skoret fire mål for Strømsgodset denne sesongen". Eller, "kan jeg by på en negerbolle"?

 

På denne måten slipper du å være falsk. Det handler om respekt. niggers.jpg

 

Jeg tror ikke det er mange afrikanere som ville satt så altfor mye pris på at du kaller dem neger, uansett hvor mye respekt du legger i det :wee:. Dessuten vil det alltid være litt falskhet i samfunnet, ellers hadde vi ikke kommet overens :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...