Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Skal bli spennende å få mer oversikt over hva som er i PS4 og XBO. Så langt så har jeg ikke sett noe på PS4 som ser bedre ut en på XBO, noe en skulle tro en hadde sett om det var hele 30% mer rå kraft til spill.

 

Er også noe snakk om at Microsoft kommer til å snakke mer om brikkesettet ifra AMD under Eurogamer Expo da dem skal ha en direkte pressekonferanse der. Ryktet er at Microsoft er under NDA ifra AMD og at det går ut den dagen.

 

En skal nok ta det med en stor klype salt, men det finner vi jo ut den 26 september.

 

Da kan du ikke ha sett The Dark Sorcerer, Killzone og Infamous.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Da kan du ikke ha sett The Dark Sorcerer, Killzone og Infamous.

 

The Dark Sorcerer er kun en tech demo og hadde det blitt laget en til XBO så hadde den også sett helt utrolig ut. Hvor PS4 har Killzone og Infamous så har XBO Ryse og Forza 5.

 

Slik jeg ser det av av gameplay videoer så er det ingen av hverken spill på XBO eller PS4 som i det store og hele som ser vesentlig bedre ut en det andre.

 

Det ser likt ut i sine forskjellige kategorier. Og hvor Killzone og Infamous kjører i 30fps så kjører Forza 5 og Titanfall i 60fps.

 

Dere får mene hva dere vil, men jeg ser ikke noe forskjell på XBO og PS4 spill så langt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Microsoft har sikkert et poeng med API og utviklings verktøy forøvrig, ihvertfall i starten når alle bruker mye (high-level) API'er. Hvem vet, kanskje det er Xbox One versjonen av NFS: Rivals som vil se penest ut pga det. Men etterhvert som utviklerene lærer konsollene å kjenne og begynner å skrive rett til hardware vil vi nok se ting på eksklusive PS4 spill som ikke er mulig på Xbox One og muligens noe ekstra på multiplattform spill, men det vil ikke skje med det første.

 

Vet omtrent ingenting om hvilke APIer PS4 tilbyr, men vil tippe det er OpenGL 4(-basert)? Hvordan er utbredelsen av OpenGL 3+ i spillindustrien? Dersom den er lav, vil jeg også tro/anta Xbox One vil ha en fordel en stund i og med at DX10 har vært tilgjengelig en stund, og DX11 er ikke en spesielt stor endring fra DX10.

Ved nærmere ettertanke er det jeg egentlig lurer på er hvilken leir som har flyttet seg fra DX9/OGLES2 tidligst (og dermed antatt har hatt best tid på å optimalisere for den nye programmeringsarkitekturen)?

Spør deg direkte siden du virker til å faktisk ha en god del peil i motsetning til en del andre ..elementer.. :p

Lenke til kommentar

 

Vet omtrent ingenting om hvilke APIer PS4 tilbyr, men vil tippe det er OpenGL 4(-basert)? Hvordan er utbredelsen av OpenGL 3+ i spillindustrien? Dersom den er lav, vil jeg også tro/anta Xbox One vil ha en fordel en stund i og med at DX10 har vært tilgjengelig en stund, og DX11 er ikke en spesielt stor endring fra DX10.

Ved nærmere ettertanke er det jeg egentlig lurer på er hvilken leir som har flyttet seg fra DX9/OGLES2 tidligst (og dermed antatt har hatt best tid på å optimalisere for den nye programmeringsarkitekturen)?

Spør deg direkte siden du virker til å faktisk ha en god del peil i motsetning til en del andre ..elementer.. :p

 

Nå er jeg ikke akkurat noe ekspert på dette, men spill utviklerne har nok en god del mer kunnskap og erfaring med D3D11. Men nå er det heller trolig at det er LibGCM som hovedsaklig kommer til å bli brukt på PS4 fra det jeg skjønner, som er en low-level API. OpenGL eller OpenGL baserte API er dog også mulig å bruke.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Noen som husker hvordan Microsoft var helt specs "not important" under E3 når det viste seg at PS4 var kraftigere?? Mens de nå sender ut pressemeldingee hver gang de får konsollen til å yte 1% mer.. Jaja.

Det var ikke akkurat det de sa: "We purposefully did not target the highest end graphics. We targeted it more as a broad entertainment play."

 

Det betyr ikke at de ikke bryr seg om maskinvaren. Hvis ikke hadde ikke XBO vært merkbart sterkere enn X360.

 

De har dessuten ikke endret på maskinvaren siden konsollen ble annonsert. De har bare funnet ut at hastigheten til GPU-en og CPU-en kan klokkes opp uten at det, ifølge dem, går på bekostning av levetiden til konsollen.

 

Når det er sagt så er jeg litt enig i at de burde passe seg for å slenge ut denne informasjonen som om det er en stor nyhet. De åpner jo bare for flere sammenligninger mellom XBO og PS4, og det er ikke noe tvil om hvilken konsoll som vil komme sterkest ut av en slik sammenligning.

 

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Det var en helt grei reaksjon på pressekonferansen til MS for å være helt ærlig. De hadde riktignok sagt at de ventet med de store spillannonseringene til E3, men det hjalp fint lite når spillentusiastene var ute etter nye spillannonseringer der og da.

"TV SPORTS TV SPORTS LOL" kommentarene forsvant like etter E3-konferansen til MS.

Lenke til kommentar

Om det er så forskjell på maskinene hvorfor ser vi ikke spill som er vesentlig penere på PS4? Synes det her er meget snodig.

 

Jeg nekter ikke for at PS4 kan være mye kraftigere, fint om den er det da det betyr penere spill.

 

Men hvorfor ser vi ikke PS4 spill som er vesentlig penere en hva som er på XBO?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

post-5372-0-86555400-1378599332_thumb.jpg

 

I think Adrian should jump into the conversation. He does it all the time in his blogs.

Here I am. So...

1. I am not doing a damage control, but I do want to clarify one thing. But first, yes, devs I know -- and as someone has shown it before in this thread, some other devs already talked about it too -- claim that there's 50% speed difference WHEN DEVELOPING in cross-gen/next-gen PS4/XO games. So there we are, I said it and I stand by it. Notice: WHEN DEVELOPING. It'll become clear in a second.

2. Will this change in the future? WIll devs discover some tricks to narrow the gap? Will stuff like XO cloud computing help? Hell if I know. Uhm, maybe? I know that devs -- well, most of them -- will do whatever they can do get you the best games possible. You're going to see a lot of multiplatform games this next gen, just as you've seen them in this gen, so it's in studios' best interest that there's no clear advantage in one version over the other.

3. Does it mean studios will cripple PS4 versions to match XO ones? Not really, do not underestimate the devs. Even if this happens, you will not know that and that's okay. You've never seen most games in their most powerful form anyway (when we work on them on our ninja dev PCs in 1080p 120fps with all the antialiasings and stuff turned on for shits and giggles). But most of the time devs have a target and they meet this target. If it's a multiplatform game, it's designed with this in mind from the start. So maybe it's not maxing out one console while going 100% on the other. Maybe it's 100% on both, but they take extra time for super-extra optimizations on the weaker hardware to make sure things look the same as on the more powerful platform. Etc. etc.

4. So what is that "one thing" I want to clarify, that some people may consider "damage control", but really is just an explanation. Someone mentioned Titanfall, which looks money and enjoys a great hype. Exactly. A great dev will make a great game no matter what's the hardware. Current gen CoDs looks great and it's 60 fps, on both platforms (well, and PC :). To most devs that is just impossible to achieve. And yet...

Think about it this way. X360 is faster than PS3. Not just easier to program on, it's faster overall (although PS is faster/better in SOME areas). And yet no exclusive on X360 looks like The Last of Us. Halo 4 looks great. Gears blew my mind in 2006. And still, the best looking AAA game of this generation belongs to the supposedly weaker platform.

So if you think that the war is over because PS4 is 50% faster TODAY, then you're delusional. This is far from over, and will probably never be over, at least not this upcoming gen.

 

kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...