Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger å gå til tannlegen, men har ikke råd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har hverken jobb, stipend eller formue så har du minstekrav på sosialstønad for livsopphold.

Se første innlegget til TS. Virker ikke som om vedkommede har inntekt.

 

Men, hvem kan leve på den minstesatsen til NAV, uten at andre bidrar? Og den støtten er under "Fattigdommsgrensa" til EU. Rike Norge, men behandler egne som trenger hjelp, som dritt. De sender heller milliarder av kroner, ut av landet!

Endret av geco5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske mange som klarer det.

Ja vel? På drøyt 5 tusen kroner i måneden? Og det skal dekke alt, bolig (med alle utgifter) mat, klær, m.m. Det vil jeg like å se. Har bekjente som er i den situasjonen. Så jeg tviler på ditt utsagn. Kanskje for en kortere periode, men ikke over mange måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du kan sitte å tigge penger i sentrum eller kanskje selge megafon blader. Hvis du er kvinne kanskje prostitusjon er noe?

 

Nå må ikke en følsom moderator tukle med dette innlegget.

Lenke til kommentar

Ja vel? På drøyt 5 tusen kroner i måneden? Og det skal dekke alt, bolig (med alle utgifter) mat, klær, m.m. Det vil jeg like å se. Har bekjente som er i den situasjonen. Så jeg tviler på ditt utsagn. Kanskje for en kortere periode, men ikke over mange måneder.

 

Hvis man trenger mer til bolig så søker man på det. Man søker om mer støtte. Eventuelt søker seg inn på AAP hvor man får mer penger, mer støtte til bolig fra husbanken og hjelp til å enten komme ut i jobb eller begynne å studere.

Lenke til kommentar

Ja vel? På drøyt 5 tusen kroner i måneden? Og det skal dekke alt, bolig (med alle utgifter) mat, klær, m.m. Det vil jeg like å se. Har bekjente som er i den situasjonen. Så jeg tviler på ditt utsagn. Kanskje for en kortere periode, men ikke over mange måneder.

Dette er riktig nok 4 år siden, men jeg levde på (ganske nøyaktig) 4890 pr måned i 3 år som student, uten problem.

Jeg la 400 kroner til side hver måned for utgifter som kom brått på (feks tannlege), og en hver annen person ville klart det samme om de la godviljen til.

 

Rådet jeg gir til TS blir å legge av penger hver måned.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Det er x antall kroner du får + dekket husleie. Og jeg som student klarer meg med 4500kr i måned, det dekker mat, bensin, alkohol, klær, osv. Fint mulig hvis man lager mat fra bunn av og har mulighet til å handle hos söta bror.

 

Men ja, sjekk med NAV er vel eneste mulighet utenom type kredittkort hvis du har det. (Man får behold kredittkortet selv om man blir arbeidsledig)

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Hvis man trenger mer til bolig så søker man på det. Man søker om mer støtte. Eventuelt søker seg inn på AAP hvor man får mer penger, mer støtte til bolig fra husbanken og hjelp til å enten komme ut i jobb eller begynne å studere.

Vet ikke hva AAP er. Vet det er mulig å få dekket noe bostøtte, i tillegg til de 5 tusen, men du får ikke dekket hele beløpet. Det som ikke dekkes, må du ta fra de 5 tusen.

 

Og for de som ikke får jobb da? Jeg mener jobb, hvor du tjener mer enn det du får som minstesats fra NAV, husk ekstra reiseutgifter pr. mnd. Mange grunner til at fok sliten med å få seg jobb. To sikkord er kanskje, for gammel, for ung!

Lenke til kommentar
Gjest member-277163

Vet ikke hva AAP er.

 

"Arbeidsavklaringspenger skal sikre deg inntekt i perioder du på grunn av sykdom eller skade har behov for bistand fra NAV for å komme i arbeid."

Lenke til kommentar

Hvis man trenger mer til bolig så søker man på det. Man søker om mer støtte. Eventuelt søker seg inn på AAP hvor man får mer penger, mer støtte til bolig fra husbanken og hjelp til å enten komme ut i jobb eller begynne å studere.

Hva er AAP? Det andre du skriver om er lite reelt! Er får ikke mer i bostøtte, enn faste satser!

Lenke til kommentar

Vet ikke hva AAP er. Vet det er mulig å få dekket noe bostøtte, i tillegg til de 5 tusen, men du får ikke dekket hele beløpet. Det som ikke dekkes, må du ta fra de 5 tusen.

 

Og for de som ikke får jobb da? Jeg mener jobb, hvor du tjener mer enn det du får som minstesats fra NAV, husk ekstra reiseutgifter pr. mnd. Mange grunner til at fok sliten med å få seg jobb. To sikkord er kanskje, for gammel, for ung!

Hva er AAP? Det andre du skriver om er lite reelt! Er får ikke mer i bostøtte, enn faste satser!

 

 

 

"Arbeidsavklaringspenger skal sikre deg inntekt i perioder du på grunn av sykdom eller skade har behov for bistand fra NAV for å komme i arbeid."

 

Du vil selvsagt ikke leve i luksus, men du har rett på AAP eller annen form for stønad hvis du ikke kommer deg i jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...