Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Hei! Lagde også en bruker her, så at noen hadde et slikt forum i fjor før eksamen og der var det mye bra! Noen som har tips til kåseri og debatt-innlegg på saktekster? :)

 

Velkommen skal du være :w00t:

 

Hvis dere har Tekster 1, Tekster 2 eller Basisboka ( kontekstbøkene) så står det mye bra om generelle sjangertrekk der også!

 

Skal du skal skrive debattinnlegg eller leserinnlegg på eksamen burde du ha gjort det tidligere, det samme gjelder kåseri.

 

Edit: Norsksidene og ndla. er veldig gode sider. :) ( se førstepost)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen skal du være :w00t:

 

Hvis dere har Tekster 1, Tekster 2 eller Basisboka ( kontekstbøkene) så står det mye bra om generelle sjangertrekk der også!

 

Skal du skal skrive debattinnlegg eller leserinnlegg på eksamen burde du ha gjort det tidligere, det samme gjelder kåseri.

 

Edit: Norsksidene og ndla. er veldig gode sider. :) ( se førstepost)

 

 

Takk ;)

 

Har skrevet begge deler før og fått femmere og seksere, så da satser jeg på en av disse som saktekst! Tema får vi jo vite i morgen, så da blir det lettere å forbrede seg. :) Noen tips til hva som er lurt å bruke dagen i dag på?

Lenke til kommentar

Heisann dere! huff, begynner å kjenne at jeg begynner å bli litt nervøs nå :S Men jeg bare lurte på en liten ting; hvordan får vi karakterene våre? får vi de på skolen? blir de sendt i posten? hvordan fungerer det? og hvor fort pleier man å få de :hmm: .. regner egentlig ikke med at noen av dere vet det, siden dere er like gamle som meg, men får jo an å prøve ;):roll:

 

Takk ;)

 

Har skrevet begge deler før og fått femmere og seksere, så da satser jeg på en av disse som saktekst! Tema får vi jo vite i morgen, så da blir det lettere å forbrede seg. :) Noen tips til hva som er lurt å bruke dagen i dag på?

 

Om jeg/vi skal høre på læreren min, så sa han at vi burde bruke mandagen på noe helt annet enn skole.. ;) bare slappe av.. kan fort bli litt for mye :)

Lenke til kommentar

Heisann dere! huff, begynner å kjenne at jeg begynner å bli litt nervøs nå :S Men jeg bare lurte på en liten ting; hvordan får vi karakterene våre? får vi de på skolen? blir de sendt i posten? hvordan fungerer det? og hvor fort pleier man å få de :hmm: .. regner egentlig ikke med at noen av dere vet det, siden dere er like gamle som meg, men får jo an å prøve ;):roll:

 

 

 

Om jeg/vi skal høre på læreren min, så sa han at vi burde bruke mandagen på noe helt annet enn skole.. ;) bare slappe av.. kan fort bli litt for mye :)

 

Det stod hvertfall på UDIR sine sider at vi får dem tilbake mellom den 17. og den 20. juni, men jeg tror ikke det stod noe om hvordan.. Jeg vil nå tro at vi får dem på skolen, men er litt usikker :S

 

Hehe, godt råd ;)

Lenke til kommentar

Det stod hvertfall på UDIR sine sider at vi får dem tilbake mellom den 17. og den 20. juni, men jeg tror ikke det stod noe om hvordan.. Jeg vil nå tro at vi får dem på skolen, men er litt usikker :S

 

Hehe, godt råd ;)

 

Det vi fikk vite er at vi først får karakteren på vitnemålet :hmm:

Lenke til kommentar

Det vi fikk vite er at vi først får karakteren på vitnemålet :hmm:

 

 

For eksamenskandidater: Etter eksamen

 

Her vil du finne informasjon til etter gjennomføringen av eksamen.

 

Når får du karakteren din?

 

Fellessensuren skal avholdes en gang i løpet av perioden 17. til 20. juni. Spør din skole om når du kan få vite ditt eksamensresultat.

 

Klage på karakter

 

Klagefristen er ti virkedager etter at karakteren din er satt. Før du klager, bør du rådføre deg med faglærer eller rektor. Klagen må være skriftlig, og du trenger ikke å begrunne klagen. Du må undertegne klagen din og levere den til skolen der du er elev

 

Dette stod på UDIR sine sider. Tror kanskje jeg missforstod, ser ut som den vurderes mellom den 17. og den 20. juni. Det høres riktig ut at vi får den på vitnemålet, vi får hvertfall vintemålet utdelt den 20. juni. :)

Endret av susannakorp
Lenke til kommentar

For eksamenskandidater: Etter eksamen

 

Her vil du finne informasjon til etter gjennomføringen av eksamen.

 

Når får du karakteren din?

 

Fellessensuren skal avholdes en gang i løpet av perioden 17. til 20. juni. Spør din skole om når du kan få vite ditt eksamensresultat.

 

Klage på karakter

 

Klagefristen er ti virkedager etter at karakteren din er satt. Før du klager, bør du rådføre deg med faglærer eller rektor. Klagen må være skriftlig, og du trenger ikke å begrunne klagen. Du må undertegne klagen din og levere den til skolen der du er elev

 

Dette stod på UDIR sine sider. Tror kanskje jeg missforstod, ser ut som den vurderes mellom den 17. og den 20. juni. Det høres riktig ut at vi får den på vitnemålet, vi får hvertfall vintemålet utdelt den 20. juni. :)

 

Takk :) Skal spørre faglærer om dette i morgen :wee:

Lenke til kommentar

Clue?, men er ikke de installert på pc-ene på skolen?

 

Beklageligvis ikke på skolen min. Clue har jo også den ulempen at den ikke skiller mellom bokmål og nynorsk.

 

Ordnett er ganske bra, men du ma ha brukernavn og passord. Dette fikk vi på skolen, så jeg bruker hvertfall ordnett

 

Takk skal du ha, skal se nærmere på det!

Endret av Lupinotuum
Lenke til kommentar

Heei! Vet noen hvordan man kan forberede seg allerede i dag? Jeg trenger både gode tips til å skrive en bra novelle og artikkel :D Hjeelp!

 

Litt sent svar hvis du skal forberede deg i dag, men alle linkene i den første posten er veldig fine! Fant mye bra der, bl. a. en link til et diskusjonsforum med forskjellige sjangertrekk, deriblandt novelle og artikkel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...