Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom noen har laget sjekklister eller lister over viktige ting å huske på når man skriver, hadde det vært hyggelig om dere ville delt dem med oss andre :)

 

Laget bruker nå for å kunne delta i diskusjonen, ble nemlig selv trukket opp i norsk, hehe

Endret av ekathrin
Lenke til kommentar

Nja, det spørs hvilken målsetning du har. HVis du har 6 er i alle fag er ikke 5er sååå bra. Men hvis du har 3ere og 4ere i fag, er 5 bra. Det spørs jo hva man satser på. Personlig er 5er bra. DEt er jaggumeg ikke lett å få 6'er i engelsk her på skolen, nei :)

ja er helt enig med deg, men 5er er en kjempebra karakter for meg som pleier å få 4 på engelsk. :) selv jeg har 5ere og 6ere i andre fag, men engelsk er faget jeg strever mest med. :( derfor syns jeg at å få 5er på engelsk er veldig bra :)

Lenke til kommentar

Det som er viktig er at teksten kommuniserer. Det går bra med et par småplukk på komma, og/å og slike ting. Men blir det for mange feil, blir det forstyrrende i teksten. Det er viktig at du argumenterer og skriver hvorfor du synes det er slik og slik. Det er også viktig med språkelige virkemidler. Kontraster, sammenligninger og metaforer er fint å ha med. Det er også viktig å ikke bytte om mellom presens og preteritum, med mindre du gjør det bevisst. Det er også lurt å holde seg til enten 1 eller 3. person. Det passer ikke bra å blande det sammen, det kan virke veldig forstyrrende. Men til slutt, det viktigste er at sensor FORSTÅR hva du prøver å fortelle :)

Lenke til kommentar

Veldig vanskelig tema.. Hater det temaet..

Og saktekst på bokmål?? *liker ikke*

 

Helt enig :)

 

Hva tenker dere om temaet? Nå skal vi jo skive sakpega tekst først, så hva tenker dere at sakteksten skal handle om? Del alt dere tenker, hvis dere ønsker :wee:

Endret av Bassa.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...