Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Heldiggris som kom opp i matte da! Ønsket meg det veldig, men den sedvanlige uflaksen min forfølger meg hele tiden! :(

Det er motsatt hos meg! Jeg skulle så gjerne ha kommet opp i norsk, men siden jeg heller ikke pleier å ha flaks når det gjelder slike ting, så skjedde selvfølgelig ikke det! Men uansett, lykke til og gjør det beste ut av det! :)

 

Hos oss er ikke utskrifter lov. Hva faen liksom?

Sikker på det? Spør faglærer om det i morgen... Jeg er ganske sikker på at det er lov. Stemmer ikke det?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det jeg trodde. Spør faglærer i morgen ZuxBigTaim...

 

Will do! Men faglæreren min virket veldig sikker ut fra den imformasjonen som hadde blitt utdelt. Da virker det bare merkelig.. btw, kan ikke dere som er ganske flinke i norsk sendenoen av tentamene deres på pm m/ kommentarer sånn at jeg vet hvor landet ligger for å få 6 :)

Lenke til kommentar

Tenker kanskje tema kan være noe med valg og konsekvenser, siden det aldri har vært det temaet på eksamen før. Dette er bare min tanke da.

 

Valg og konsekvenser.. interessant :D hadde et lite håp om at vi kunne få noe som gikk rundt det med " diskriminering osv".. har en tendens til å skrive ganske gode tekster rundt det tema :huh: ahah, men det har kanskje vært tema før? :) Merker jeg begynner å grue meg allerede :ermm:

Lenke til kommentar

Valg og konsekvenser.. interessant :D hadde et lite håp om at vi kunne få noe som gikk rundt det med " diskriminering osv".. har en tendens til å skrive ganske gode tekster rundt det tema :huh: ahah, men det har kanskje vært tema før? :) Merker jeg begynner å grue meg allerede :ermm:

 

Men hvis valg og konsekvenser skulle være temaet( man vet jo aldri) så kunne man sikkert plottet inn noe om diskriminering, i hvert fall i en sakprega tekst... :wee:

 

Skal tenke på andre mulige temaer, helt til vi får temaet!

 

Vil du få to norsk karakterer?

 

Jepp, en eksamenskarakter i sidemål og en i hovedmål

Lenke til kommentar

Ja... Norsk her også.

Bra med denne tråden!!

Personlig ønsket jeg veeldig å komme opp i matte, men norsk er bedre enn engelsk.

 

Det jeg har problemer med, og kommer til å fokusere mest med er nok selve nynorsken og det å skrive saktekst.

 

Personlig håper jeg at vi må skrive fortelling på bokmålen...

Lenke til kommentar

Ja... Norsk her også.

Bra med denne tråden!!

Personlig ønsket jeg veeldig å komme opp i matte, men norsk er bedre enn engelsk.

 

Det jeg har problemer med, og kommer til å fokusere mest med er nok selve nynorsken og det å skrive saktekst.

 

Personlig håper jeg at vi må skrive fortelling på bokmålen...

 

 

Da burde du som jeg har sagt tidligere sette deg inn i en type saktekst allerede nå. Bestem deg for om du skal skrive artikkel, kåseri, leserinnlegg osv. nå. Se førstepost når det gjelder det med nynorsken. Det med ctrl+h funker alltid som en liten hjelp. :)

 

Skjønner hvorfor folk ønsker å skrive skjønnlitterær på bokmål, men personlig ønsker jeg å skrive sakprega på bokmål. :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Will do! Men faglæreren min virket veldig sikker ut fra den imformasjonen som hadde blitt utdelt. Da virker det bare merkelig.. btw, kan ikke dere som er ganske flinke i norsk sendenoen av tentamene deres på pm m/ kommentarer sånn at jeg vet hvor landet ligger for å få 6 :)

Denne sidemåls tentamenen her fikk jeg 6 på...

Og denne hovedmåls fikk jeg 6 på til jul.

 

Jeg kom også opp i norsk. Er sånn passe fornøyd, men glad for at jeg har fritak i nynorsk slik at jeg kan skrive bokmål begge dagene :)

 

Hvordan er det dere andre tenker å øve?

Hvordan/hvorfor fikk du fritak fra sidemål?

 

Edit: Det skjedde visst ett eller annet rart med filene...

Sidemål vår 2013 Novelle, Dobbeltliv.docx

Hovudmål jul 2012 Novelle, Håpet.docx

Endret av Havardu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...