Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk 2013 10.trinn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stemmer! De reglene er uvurderlige! Det var de som hjalp meg til 6-eren på nynorsk tentamen...

 

De hjelper kjempe mye ja.. Fikk ikke akkurat 6er, men 5er. Hjelper å skrive ned reglene man har behov for, itilegg til (som nevnt over) søke på ord man vet ofte skrives feil (Ctr. + H)

(eks= man, hvis, ikke, en, de osv..) Kommer ikke på noen mer i slengen, men ja...

 

Og Havardu: Du skriver sinnsykt bra; du fortjener virkelig 6erene dine.

Lykke til så mye med matten...

 

Så lenge det blir skjønnlitterær på bokmål overlever jeg... :hm:

Lenke til kommentar

De hjelper kjempe mye ja.. Fikk ikke akkurat 6er, men 5er. Hjelper å skrive ned reglene man har behov for, itilegg til (som nevnt over) søke på ord man vet ofte skrives feil (Ctr. + H)

(eks= man, hvis, ikke, en, de osv..) Kommer ikke på noen mer i slengen, men ja...

 

Og Havardu: Du skriver sinnsykt bra; du fortjener virkelig 6erene dine.

Lykke til så mye med matten...

 

Så lenge det blir skjønnlitterær på bokmål overlever jeg... :hm:

Takk for det! Og kos deg med norsk! ;)
Lenke til kommentar

Denne sidemåls tentamenen her fikk jeg 6 på...

Og denne hovedmåls fikk jeg 6 på til jul.

 

Hvordan/hvorfor fikk du fritak fra sidemål?

 

Edit: Det skjedde visst ett eller annet rart med filene...

 

Egentlig skal man bare få fritak fra nynorsk hvis man har behov for særskilt norskopplæring (special), men på mange skoler (spesielt i Oslo) får alle elever som har et annet morsmål fritak, inkludert meg hehe.

Lenke til kommentar

Ja.

Får folk her forbredelsesheftet på tirsdag? :O

Læreren vår sa at vi får det på onsdag...?? Hvordan er det mulig, er det ikke like regler for alle?

 

Det samme gjelder en venn av meg, men han må likevel ha nynorsk.

Det er forskjellig fra skole til skole, men på skolen vår så er de ikke så strenge med dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Kom opp i Norsk skriftlig selv, ganske skuffet. Har 5'er i bokmål og nynorsk, men føler bare ikke jeg får det til. :hm: Vi får forbredelsesheftet på Tirsdag her hvertfall. Flere som har "gamle" tekster fra tentamen de vil dele?

 

Slik: norsk, 5-er, forberedelsesheftet, tirsdag, i hvert fall.

 

Bare hyggelig.

Lenke til kommentar

Hvilken dag har dere eksamen?

 

Vi har eksamen på torsdag og fredag neste uke, som alle andre som kom opp i norsk skriftlig gjorde(?).

 

Slik: norsk, 5-er, forberedelsesheftet, tirsdag, i hvert fall.

 

Bare hyggelig.

 

Hehe, beklager da. Skal skjerpe meg til neste gang! Er bare litt slapp etter halv dags spansk prøve. :wee:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...