Gå til innhold

[Løst] Kjøp av nytt/nye skjermkort, hva anbefales til min maskinvare?


Sanux

Anbefalte innlegg

Har planer om å oppgradere pcen med skjermkort, og leste http://www.hardware....-sli-x-2/133174 at hardware.no anbefaler 2x 650ti boost.

 

Spm mitt er, hvordan vil dette funke på mitt system og hva mer må jeg evt oppgradere?

 

Cpu: Intel i5 2500k 3.30ghz

Hoverdkort: Gigabyte GA-P67X-UD3-B3

Ram: 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz Viper Xtreme Series y 8-9-8-24

Psu: Corsair HX 620W

 

Nåværende skjermkort: Nvidia GTX 470

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av grunnen til at det gikk så bra på testene må vel være pga systemet de testa skjermkorta på? Det er jo i en annen liga mtp mitt system :p Men hvorfor vil ikke du anbefale det? er det pga SLI ? :)

 

EDIT: Må forresten si at jeg har så og si null peiling på verken SLI eller "dagens" hardware :p

Endret av SaNux
Lenke til kommentar

Jeg har lest ett par tester (de få som finnes av 4gb versjonen) og de taler ikke bra for 4gb versjonen... hva er det som egentlig er så mye bedre på det kortet kontra ett 2gb kort? (iom at det er såpass mye dyrere)

 

Med mindre man skal kjøre alt som finnes av teksturpakker til skyrim, så vil man aldri ha bruk for mer enn 2 gb vram på ett 670. Kortet er for svakt til å kjøre kjempeoppløsninger uansett.

Lenke til kommentar

Hvor står det at det kortet er utsolgt? :) var grisebillig, må være noe galt med det :p

 

Edit: Jeg sparte jo ca 700 kr på asus gtx 670 4gb kortet, ble satt opp til 3400 ett par timer etter at jeg bestilte.

Endret av SaNux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...