Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blir litt mindre enn Titan, det er sikkert... Titan har 832/875 elns.

Hvis de kutter såpass drastisk ned på regneenheter er de nesten nødt til å øke klokkefrekvensene opp til 900+ MHz Boost, mest sannsynlig kutter de også FP64-ytelsen.

 

Må ikke Titan VBIOS-flashes for å nå 1200MHz? Trodde det begynte å throttle på rundt 1050 MHz vanligvis?

Lenke til kommentar

Hvis de kutter såpass drastisk ned på regneenheter er de nesten nødt til å øke klokkefrekvensene opp til 900+ MHz Boost, mest sannsynlig kutter de også FP64-ytelsen.

 

Må ikke Titan VBIOS-flashes for å nå 1200MHz? Trodde det begynte å throttle på rundt 1050 MHz vanligvis?

 

ingen problem å kjøre 1189Mhz i mange mange timer - må ikke flashes! :)

 

kan jo håpe på 900 boost, men vil tro de kjører samme "styrkeforhold" som på 670/680..?

 

mindre shaders, litt mindre mhz...

Lenke til kommentar

ingen problem å kjøre 1189Mhz i mange mange timer - må ikke flashes! :)

 

kan jo håpe på 900 boost, men vil tro de kjører samme "styrkeforhold" som på 670/680..?

 

mindre shaders, litt mindre mhz...

Da er du veldig heldig :)

Det jeg har lest indikerer at de fleste oppnår en effektiv clock på 1050 - 1100 MHz,

 

Hvis de skal kjøre samme styrkeforhold mellom 780 og 770 og klokkene på lekken av 770-bioset er lanseringsfrekvenser er det trygt å anta at 780 må kjøre på godt over 900MHz, det å kutte 17% ROP-ytelse og minnebåndbredde er ikke snilt med ytelsen hos Kepler.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Da er du veldig heldig :)

Det jeg har lest indikerer at de fleste oppnår en effektiv clock på 1050 - 1100 MHz,

 

Hvis de skal kjøre samme styrkeforhold mellom 780 og 770 og klokkene på lekken av 770-bioset er lanseringsfrekvenser er det trygt å anta at 780 må kjøre på godt over 900MHz, det å kutte 17% ROP-ytelse og minnebåndbredde er ikke snilt med ytelsen hos Kepler.

 

alle kortene jeg har testet kjører 1189 (4stk). ene på jobben sliter med over 1150Mhz i SLI.

 

Dette blir finfint rett før 17. mai! :D

 

blir launch før ja.. spørs bare om kortene er i hende hos meg før!!! :D

Lenke til kommentar

ehh, det er jeg jo.. men 4 x Titan gidder jeg ikke kjøpe :D

 

hehe :) eg bestile en titan fra komplett...men angra noen timer senere xD

 

da var det tilbvud på 6999 hos komplett....og det var alt for mye for min del :p

 

så kjøpte et Asus gtx680 4gb nytt 2 slots,

 

så kjøpte eg et asus gtx 680 3 slots brukt for 2000,(inkludert frakt), solgte det for 2800 xD haha

Lenke til kommentar

http://videocardz.co...tions-confirmed

Inno3D GeForce GTX 780 Boxing Pictured, Specifications Confirmed

2304 CUDA-kjerner @ 863+ MHz

192 TMUs @ 863+ MHz

384-bit minnebuss @ 1500MHz

48 ROPs @ 863+ MHz

3072 MB VRAM

 

Hvis disse tallene stemmer viser Nvidia fingeren til alle dere som kjøpte GTX Titan....

 

uggg... 3GB minne.. :( jeje, blir GTX780 uansett :D

 

EDIT: dette er samme som intel kjører med Extreme i7, høyt premium for toppmodellen. egentlig helt greit. (så lenge toppmodellen kommer først)

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

hvorfor fingern? den er litt svakere enn titan? noe som skal stemme?

"Litt" svakere blir for kraftig adjektiv.

Marginalt svakere blir nærmere sannheten.

Prisen er også ryktet til å havne på samme nivå som GTX 680 i følge artikkelen.

 

Jeg mener det er å vise fingeren ettersom de fleste antok at Nvidia ikke ville lansere et 780 som leverte 95% av ytelsen for halve prisen to måneder senere.

Lenke til kommentar

"Litt" svakere blir for kraftig adjektiv.

Marginalt svakere blir nærmere sannheten.

Prisen er også ryktet til å havne på samme nivå som GTX 680 i følge artikkelen.

 

Jeg mener det er å vise fingeren ettersom de fleste antok at Nvidia ikke ville lansere et 780 som leverte 95% av ytelsen for halve prisen to måneder senere.

 

ja det har du vel rett i :) viss dette stemmer, så blir jo det samme som skjedde med å kjøpe 680 kontra 670 :)

 

og visst prisen blir ala 4500-4999 så er det flott! får se om eg bytter ut mitt.

 

men venter å se om dette stemmer, og om kjøleren til titan er på. er det kjølern som var på "referance" 680, venter eg til Asus har lasnert "direct cu 2"

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...