Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vente til hva? 5995 for GTX 780 og 7800 +/- for Titan. Mtp at vi VET 780 yter dårligere enn Titan, hva er det du venter på?

 

for the day that my money tree starts to grow, and i can grab the KRONER fruits from it :dribble::w00t::green:

 

fra spøk til mindre spøk- venter å se hva prisen blir på 780 :) blir den rundt 4500-5000 så kjøpe eg den, 5995 gidder eg ikke :)

 

thats wha im waiting for sir :)

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Non-Disclosure-Agreement, taushetsplikt slik at når den går ut får medier lov til å trykke informasjon de allerede har blitt tildelt.

 

Tidligere ved hard launch har jo mange tester ligget klare, slik at de bare går rett på nettsidene samtidig som nVidia annonserer produktet.

Lenke til kommentar

Non-Disclosure-Agreement, taushetsplikt slik at når den går ut får medier lov til å trykke informasjon de allerede har blitt tildelt.

 

Tidligere ved hard launch har jo mange tester ligget klare, slik at de bare går rett på nettsidene samtidig som nVidia annonserer produktet.

 

aha! da skjønner eg

 

eg las NDA, som nvidia skjønner du :rofl:

 

blir spennende å se hvor prisen blir, og benchmarks i forhold til Titan :green:

Lenke til kommentar

500 euro tilsvarer 4995,-kr da, så nå er jeg spent. 6000kr er for mye, mens 5000kr er passende deilig. :)

(500 euro = 644 USD)

7800kr (titan) / 1000 USD * 644 USD (GTX 780) = 5023,-kr.

Om de har funnet ut at de skal tjene mer i norske butikker på 780 så skuffer det selvsagt. :)

Lenke til kommentar

500 euro tilsvarer 4995,-kr da, så nå er jeg spent. 6000kr er for mye, mens 5000kr er passende deilig. :)

(500 euro = 644 USD)

7800kr (titan) / 1000 USD * 644 USD (GTX 780) = 5023,-kr.

Om de har funnet ut at de skal tjene mer i norske butikker på 780 så skuffer det selvsagt. :)

 

hvordan får du 500 euro til å tilsvare 4995kr?, når 1euro=7,52 kroner? 500 euro x 7,52= 3762 kr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan får du 500 euro til å tilsvare 4995kr?, når 1euro=7,52 kroner? 500 euro x 7,52= 3762 kr

Jeg opererer med realistiske verdier, mens det der er et regnestykke som mangler mange variabler.

Så du tror staten virkelig ikke ønsker sitt? Eller at nettbutikker, tollvesenet og posten ikke ønsker sin fair share?

I såfall så har du nok betraktelig undervurdert det norske prissystem.

 

Nei, skal du beregne slikt så må du se på hva andre produkter i samme produktklasse og litt lignende prisklasse ligger på.

Det mest nærliggende er jo å ta den direkte relaterte GPUen, Titan. Titan koster ca 7800kr i norske butikker, mens den veiledende amerikanske prisen ligger på 1000 USD.

Med slike takster, og at ryktet om 500 Euro stemmer, ja så vil altså 780 GTX ligge på rundt 5000kr. Derimot så tilsier ryktene fra **dp** at det blir nærmere 6000kr, noe jeg personlig ville tatt for bedre fisk enn et slikt rykte. Under 4000kr er det nok bare å glemme med det første.

 

Men om vi nå allikevel skal ta mattestykket litt mer manuelt, så blir det:

500 euro * 7,52= 3762 kr

3762,-kr * 1,25 MVA = 4703,-kr

+ 2-300kr for toll og frakt. = ca 5000kr

+ litt ekstra pga norske utsalgspriser = 5000kr ++

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg opererer med realistiske verdier, mens det der er et regnestykke som mangler mange variabler.

Så du tror staten virkelig ikke ønsker sitt? Eller at nettbutikker, tollvesenet og posten ikke ønsker sin fair share?

I såfall så har du nok betraktelig undervurdert det norske prissystem.

 

Nei, skal du beregne slikt så må du se på hva andre produkter i samme produktklasse og litt lignende prisklasse ligger på.

Det mest nærliggende er jo å ta den direkte relaterte GPUen, Titan. Titan koster ca 7800kr i norske butikker, mens den veiledende amerikanske prisen ligger på 1000 USD.

Med slike takster, og at ryktet om 500 Euro stemmer, ja så vil altså 780 GTX ligge på rundt 5000kr. Derimot så tilsier ryktene fra **dp** at det blir nærmere 6000kr, noe jeg personlig ville tatt for bedre fisk enn et slikt rykte. Under 4000kr er det nok bare å glemme med det første.

 

Men om vi nå allikevel skal ta mattestykket litt mer manuelt, så blir det:

500 euro * 7,52= 3762 kr

3762,-kr * 1,25 MVA = 4703,-kr

+ 2-300kr for toll og frakt. = ca 5000kr

+ litt ekstra pga norske utsalgspriser = 5000kr ++

 

seff koster det å få det hit+ mva+ fortjeneste, så kortet blir vel 5-6000 her i norge

 

syns bare at der var merkelig at 500 euro blei 4995 :) no offense :O)

Lenke til kommentar

seff koster det å få det hit+ mva+ fortjeneste, så kortet blir vel 5-6000 her i norge

 

syns bare at der var merkelig at 500 euro blei 4995 :) no offense :O)

No offense taken. :p

 

Ville tro jeg skrev opp regnestykket, med kjapp notis, rimelig enkelt. Så burde ikke være for vanskelig å se logikken i å bruke et Titan som referanse og dermed regne seg frem til hvor mye 500 Euro tilsvarer effektivt i Norge. Å fly med tall som er direkte oversatt fra valuttaregninger er noe alle kan gjøre, og betyr absolutt null og niks i praksis så det vil du aldri se jeg poste, da det er tvilsomt at jeg hadde giddet å bruke tid på. ;)

Lenke til kommentar

No offense taken. :p

 

Ville tro jeg skrev opp regnestykket, med kjapp notis, rimelig enkelt. Så burde ikke være for vanskelig å se logikken i å bruke et Titan som referanse og dermed regne seg frem til hvor mye 500 Euro tilsvarer effektivt i Norge. Å fly med tall som er direkte oversatt fra valuttaregninger er noe alle kan gjøre, og betyr absolutt null og niks i praksis så det vil du aldri se jeg poste, da det er tvilsomt at jeg hadde giddet å bruke tid på. ;)

'

 

eg venter i spenning på hva prisen blir, og hvordan den måles mot titan, om 780 er 95% av titan er den verdt å kjøpe- om prisen er 5-6000 kr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...