Gå til innhold

Neste Gen skjermkort Nvidia (gtx 700)


Anbefalte innlegg

Jeg opererer med realistiske verdier, mens det der er et regnestykke som mangler mange variabler.

Så du tror staten virkelig ikke ønsker sitt? Eller at nettbutikker, tollvesenet og posten ikke ønsker sin fair share?

I såfall så har du nok betraktelig undervurdert det norske prissystem.

 

Nei, skal du beregne slikt så må du se på hva andre produkter i samme produktklasse og litt lignende prisklasse ligger på.

Det mest nærliggende er jo å ta den direkte relaterte GPUen, Titan. Titan koster ca 7800kr i norske butikker, mens den veiledende amerikanske prisen ligger på 1000 USD.

Med slike takster, og at ryktet om 500 Euro stemmer, ja så vil altså 780 GTX ligge på rundt 5000kr. Derimot så tilsier ryktene fra **dp** at det blir nærmere 6000kr, noe jeg personlig ville tatt for bedre fisk enn et slikt rykte. Under 4000kr er det nok bare å glemme med det første.

 

Men om vi nå allikevel skal ta mattestykket litt mer manuelt, så blir det:

500 euro * 7,52= 3762 kr

3762,-kr * 1,25 MVA = 4703,-kr

+ 2-300kr for toll og frakt. = ca 5000kr

+ litt ekstra pga norske utsalgspriser = 5000kr ++

 

selv om du regner det på den måten, legger til mva osv osv, så er fortsatt 500 euro ikke 4995. det du mener er at 4995++ er utsalgsprisen på kortet i norge, men det er noe helt annet en selve kursen på euro vs norsk krone.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

selv om du regner det på den måten, legger til mva osv osv, så er fortsatt 500 euro ikke 4995. det du mener er at 4995++ er utsalgsprisen på kortet i norge, men det er noe helt annet en selve kursen på euro vs norsk krone.

Ahhh, kverulering på syltynnt nivå.

Står til og med hvilken valutakurs og svart på hvitt hva 500euro er. Dette er ikke en valutaforum, men for skjermkort. Da er prisen på skjermkort relevant, ikke hvilken valuta euro har... ergo blir konklusjonen nettopp dette.

Når jeg da tar med valutakursen i tillegg for å gjøre det krystallklart hva jeg snakker om, så forventes det at selv de større kverulantene ser seg fornøyd.

 

Jeg koser meg i sola, og er på godt humør. Anbefaler deg det samme om mulig, da det umulig kan være godt å være bitter på en fin dag.

Ja i Trondheim ++ vel og merke. :-)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Extreme meg her og extreme meg der. Virket ikke særlig heftig akkurat. Selv ikke til viftekjøling å regne en gang, som jo er så lite extreme som du får det. :ph34r:

 

Hadde det slengt med mer kjøleareal og kanskje et kort med ferdig peltier element installert, og isolasjon som måtte medfølge, så kanskje jeg kunne ha godt med på navnet og blitt litt imponert.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om dette har blitt nevnt allerede, men noen som har noe peiling på 700-serien for bærbare? GT 650m blir mye brukt i litt kraftigere laptoper, så er det noen som har noen anelser om hva som kan komme til å erstatte dette? Om det blir en slags 750m eller eventuelt 760m? :p

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om dette har blitt nevnt allerede, men noen som har noe peiling på 700-serien for bærbare? GT 650m blir mye brukt i litt kraftigere laptoper, så er det noen som har noen anelser om hva som kan komme til å erstatte dette? Om det blir en slags 750m eller eventuelt 760m? :p

 

blir vel sikkert det også etterkvart, men NÅR`? dhat iz daaa question :hmm::green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...