Gå til innhold

To Corsair TX550M har gått i stykker


Anbefalte innlegg

Kjøpte ny pc for 2 måneder siden. Den funket helt fint i 3 uker og så sa PSUen pang og den var død. Så fikk jeg en ny på garanti og i dag døde den også på helt samme måte. Skjønner ikke hva det kan være. Hvis noen hadde noen ide om hvorfor hadde jeg satt stor pris på det.

 

Spsifikasjoner:

 

HK: ASUS P8H77-M H77 S-1155

 

CPU: INTEL CORE I5 3570 3.4GHz

 

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ

 

GPU: SAPPHIRE RADEON HD7850 OC 2GB

 

SSD: SAMSUNG 840 SERIES 120GB

 

HDD: SEAGATE BARRACUDA 500GB 7200RPM

 

PSU: CORSAIR TX 550W M MODULAR PSU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og i dag døde den også på helt samme måte

Beskriv litt mer rundt dette. Lukt? hva gjorde du? hvor lenge har den gått etc.

Fortell så detaljert du kan.

 

Det skal dog sies at du skal være rimelig flink for å faktisk gjøre en feil som forårsaker PSUen til å dø. Oftere at strømnettet ikke er helt bra, enn at du klarer å ta livet av den selv.

Dette fordi den skal ha sikkerhetssystemer som overspenning, overstrøm og kortslutnings-beskyttelse, og om du har kortslutning noe sted så bør denne slå ut, og du trenger da å trekke ut strømmen i 1 minutt, for så å prøve på nytt.

 

Og ellers kanskje verdt å prøve en annen strømforsyning. Begynner å bygge seg opp en liten liste (i hodet mitt) over PSUer fra Corsair som mistenkelig tar kvelden, og har selv hørt om flere som får ødelagte på rad (modellene TX og nedover), men det er nå så. Kanskje prøve noe annet?

F.eks http://www.dustinhome.no/product/5010549951/seasonic-m12-ii-520w-modular-psu/#intcmp=searchProvider_dacsa

Om det var dustin du kjøpte fra.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mange problemer med Corsair strømforsyningene for tiden, spesielt har HX og modellene nedover vært berørt, men også noen AX og andre "høykvalitets" versjoner av PSU'ene.

 

De aller første Psu'ene som Corsair kom med var av svært høy byggekvalitet men det ser ut som at de nyere revisjonene (som har kommet ut som regel etter at PSU'ene har blitt testet på de store websidene) har gjort endringer som har ført til feks :

*Coil Whine.

*Bytte av Caps brukt i selve PSU'en i noen modeller ( TX mener jeg var berørt ).

*Vifter som "Chirper".

 

Mitt råd per dags dato (Nå etter enda en Corsair PSU som har tatt kvelden hos en bekjent ) er å styre unna Corsair når det gjelder PSU valg rett og slett pga usikkerheten på hele produktlinja av PSU'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...