Gå til innhold

Disney avslører Star Wars-planer (PS3, PS4, Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bioware skriver alltid historier som handler om å redde universet forresten, det er nesten som om de ikke har forfattere som klarer noe annet.

 

At de tok turen bort fra den evinnelige "Hero's Journey"-greia var strengt talt det jeg likte best med DA2.

 

I alle fall inntil de dro fram

"Atombombe på innerlomma" som fortellerteknisk grep uten å forankre det i universet de hadde etablert, og så (siden moralsk ambivalens åpenbart er problematisk) dro fram "fremmedfrykt forårsakes av magiske sverdsplinter"-klimakset...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å si at BioWare kjørte The Old Republic i bakken er å ta i.

 

De fikk strenge ordre ifra EA om at de måtte bruke en eksisterende spillmotor og at de skulle lage et spill som lå nært opptil WoW. Da kunne ikke SWTOR bli noe særlig bedre enn det ble. Både spillmotoren og spillmekanikkene er eldgamle og utdaterte. Men for en ihugga Star Wars fan er spillet alikevel ikke helt uten apell.

Når var sist du prøvde Old Repubilc? Tar du turen innom nå vil du nok finne ganske mange folk rundt omkring. Å si det "ikke er helt uten apell for en ihugga Star Wars fan" er nok litt naivt. Spillet slet en del i starten, men det er kommet seg enormt siden da.

 

Edit:

 

EA CFO Blake Jorgensen noted that “Crysis 3 and Dead Space 3 came in below our forecast,” but noted that Star Wars: The Old Republic has brought “solid results” since its transition to free-to-play.

 

http://www.ign.com/articles/2013/05/08/simcity-helps-boost-ea-earnings

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Når var sist du prøvde Old Repubilc? Tar du turen innom nå vil du nok finne ganske mange folk rundt omkring. Å si det "ikke er helt uten apell for en ihugga Star Wars fan" er nok litt naivt. Spillet slet en del i starten, men det er kommet seg enormt siden da.

 

Jeg subber igjen nå og gikk til anskaffelse av Hutt Cartel. Jeg er Star Wars geek og liker spillet, men forstår at det "floppet" som WoW killer.

Lenke til kommentar

Jeg subber igjen nå og gikk til anskaffelse av Hutt Cartel. Jeg er Star Wars geek og liker spillet, men forstår at det "floppet" som WoW killer.

Floppet som WoW-killer? Er det noen som faktisk fortsatt klager på det? Samtlige MMORPGer som har kommet etter WoW, samt EverQuest 2, har jo "floppet som WoW-killer". Det man heller bør fokusere på er at uansett om man liker Old Republic eller ikke, er det ikke til å komme utenom at selv sjefen for EA mener det gjør det svært bra. Starten gikk litt tregt, og den "gratis måned til alle på lvl 50, men ingenting til alle på lvl 49.9999 og lavere" hjalp jo ikke. Men som sagt, spillet gjør det svært bra i dag, og vil fortsette å gjøre det i flere år fremover. Jeg trodde Wildstar, Arcemage eller Elder Scrolls Online ville være det neste store jeg satset på, men de vil slite med å få meg til å slutte å gå bort fra den gamle republiikkem. :)
Lenke til kommentar

Valve har ikke laget et eneste spill som har fenget meg bortsett fra CS, og det begynner bli en stund siden.

Valve lagde ikke CS...

Du likte altså ikke Half Life 2, TF2, Portal, Portal 2, LF4D, LF4D2, CS:S, eller CS:GO? :omg:

Altså, mange av spillene til Valve er ikke så voldsomt imponerende i dag, HL2 og LF4D er ganske dårlige i dag, men da de kom ut var de jo noe av det beste som fantes.

 

Hvilke spill er det egentlig som har engasjert deg? I min verden er det ingenting bedre enn Portal, men jeg blir nysgjerrig på hva du liker da.

Lenke til kommentar

Valve lagde ikke CS...

Du likte altså ikke Half Life 2

Nope. Ble for ulikt det første. Det er det stikk motsatte, faktisk.

 

TF2

Kjedelige saker.

 

Portal

Bra konsept, kjedelig utførelse.

 

Portal 2

Bare mer av det samme. Bra humor, kjedelig spill.

 

LF4D

Interesserte meg aldri. Selv på den tiden var det for mange zombieting rundt omkring, og det sier jo sitt.

 

LF4D2

Bare mer av det samme.

 

CS:S

Har spilt for mye Quake 3 og Unreal Tournament til å giddee bry meg.

 

CS:GO? :omg:

Mer av det samme...

 

Altså, mange av spillene til Valve er ikke så voldsomt imponerende i dag, HL2 og LF4D er ganske dårlige i dag, men da de kom ut var de jo noe av det beste som fantes.

 

Hvilke spill er det egentlig som har engasjert deg? I min verden er det ingenting bedre enn Portal, men jeg blir nysgjerrig på hva du liker da.

Er nok lite som engasjerer meg, så er sjelden jeg gidder fullføre spill. Det forrige jeg fullførte var Tomb Raider remaken (som glatt overgår hele listen din i mine øyne, selv alderene tatt i betraktning). Før det var det nok Doom 3 da det fortsatt var nytt. Ellers var jeg hektet på Assassin's Creed 3 til PSVita, men mistet fort interessen av de "voksne" versjonene med Alt... jeg mener Ezio... eller var det Hay-ett elelr annet? Nei, Connor, var det. Lett å gå i surr når det er så mange identiske folk. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...