Gå til innhold

Sony Xperia Tablet Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1600 høres latterlig lite ut, så jeg har mine tvil. Dette ville jeg bekreftet fra Telenor først hadde jeg vært deg.

 

Dette er jo samme praksis de har med mobiler. Du får jo mobiltlf med en verdi av 5000KR for bare 500Kr Fatter ikke tivilen. Alle vet at slike kjøp så tjener de av deg og abnomentet du kjøper/bruker.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man får Xperia-tracking tjenesten til å slutte å mase om å ta den i bruk, dersom man ikke vil ta den i bruk? Skjedd 2-3 ganger nå, høy reminder lyd ang mas om å registrere. Dette er da ikke nødvendig da Android/Google nå har dette default (aktiveres via google profilen på web).

 

jarle

Lenke til kommentar

Kan ikke i farten just huske om det var Z tlf, brett eller Ultra jeg fikk i varslingsfeltet flere ganger melding om å laste ned/ta i bruk Xperia Lounge. Jeg mener at jeg fikk deaktivert denne forespørselen ved å holde fingeren på selve meldingsboksen for dette i 2-3-4 sekunder, da kom det opp flere alternativer også om en ville fjerne denne varslingen.

Etter har jeg ikke hatt mer Lounge-mas

Endret av almeli
Lenke til kommentar

Kan ikke i farten just huske om det var Z tlf, brett eller Ultra jeg fikk i varslingsfeltet flere ganger melding om å laste ned/ta i bruk Xperia Lounge. Jeg mener at jeg fikk deaktivert denne forespørselen ved å holde fingeren på selve meldingsboksen for dette i 2-3-4 sekunder, da kom det opp flere alternativer også om en ville fjerne denne varslingen.

Etter har jeg ikke hatt mer Lounge-mas

 

Takker, ja det stemmer det, kom en melding i går også, og da såg jeg/valgte jeg 'ikke mas om dette flere ganger'. Så da håper jeg på at dette ikke kommer flere ganger. Sikkert fin funksjon, men kan ikke helt se jeg trenger dette da nå google/android har dette pr default via google profilen, som man kan sette opp via web-profilen.

 

Btw noen som har erfaringer med denne google/android funksjonen ang trackiing/låsing/wipeing av devicer som blir mistet/stjålet?

 

jarle

Lenke til kommentar

1) Er det noen som vet sikkert om den laderen som følger med dette nettbrettet er kraftigere enn til mobiler? Jeg sjekket speken på laderen mot 2 andre ladere (1 Sony mobil lader og en Samsung). Det virker på meg som den som følger med Tablet Z er kraftigere.

 

Kan noen verifisere dette?

 

2) Er det noen som vet om den medfølgende email klienten også syncer Tasks for Microsoft Exchange ActiveSync kontoer oppsett mot feks outlook/hotmail/live? Tasks står ikke som en spesifikk ting å synce, men er usikker på om den ligger inne i kalender delen av sync...

 

jarle

Lenke til kommentar

Jeg har Xperia Tablet Z nettbrett, og Xperia Z mobiltelefon.

Såvidt jeg kunne se er laderen som følger med identisk, og jeg vet ikke lengre hvilken lader som fulgte med hvilken enhet.

 

Laderen jeg nå holder i hånden er merket:

Sony®

Charger EP880

...

Output: 5.0VDC 1500mA

 

Jeg mener å huske at den andre var merket likt.

 

 

Laderen til mitt gamle Samsung Galaxy Tab nettbrett har 2A, så den er litt kraftigere.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Sony-laderen EP880 ser ut til å være standard på alle 3 Xperia Z - Tlf, Ultra og brett.

Denne leverer 5V og 1500 mA. Tidligere ladere i serien EP800 som ble/blir levert med

andre tlf. og tilleggsutstyr kan levere helt ned til 750mA.

Brukes en 750mA på brettet så vil den ha tilsvarende betydelig lengre ladetid,

ellers så kan en og risikere at ladere under 1000mA ikke klarer å starte ladeprosessen

dersom batterikapasiten er under 20%.

Lenke til kommentar

Samsung S3 lader: Output 5.0V 1.0A (A = amper?)

Sony V lader EP880: Putput 5.0V 1500mA (er vel da 1,5A?)

Sony Tablet Z lader EP880: Putput 5.0V 1500mA (er vel da 1,5A?)

 

Ser nå begge Sony laderne er like. Regner med at det ikke er noe problem å mikse ladere og mobilere, mobilene tar ikke mer lading enn det hardware/software tilsier. Men bruker jeg Samsung laderen på Sony mobilen eller tableten, regner jeg det tar lenger tid å lade enn dersom bruker Sony sin lader. Korrekt?

 

jarle

Lenke til kommentar

Ikke for å spore av, men...

 

Det jeg ikke skjønner er at på den gamle HTC laderen på jobben står det 200mA, men allikevel så når jeg lader min S3 på jobben og ser hva lader appen sier så står det 999 (mA tenker jeg), samme som på alle andre fungerende ladere.

 

Så; hva betyr da dette som står på laderne? Er da veldig merkelig står så forskjellig og allikevel lader mobilen det samme, og langt over det som står på lader (200 vs 999).

 

Fint om noen vet svaret på dette...

 

jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...