Gå til innhold

Hva syns dere om jesus?


Anbefalte innlegg

Han prøvde å få makt ved å si at han var guds sønn. Etterhvert forsto folk at han bare var en plage så de hengte han.

Så du mener han ikke fikk makten og den stillingen han sa han skulle få ? Hvem er det da to miliarder kristne går i kne for ?

 

WGBGWH.gif

De ber til den største løgnen som noensinne er presentert for menneskeheten...

løgnen ?

 

Joh 14:16 "Jeg er veien, sannheten og livet."

 

Han har den høyeste stillingen og den høyeste myndigheten, RWS

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jesus, som de fleste andre religiøse figurer har jeg stor respekt for. Er nok mange andre ikke religiøse som også forstår at jesus var et godt menneske, og derfor fortjener respekt.

Lenke til kommentar

Det er ikke sant selv o det står i en bok vettu... Det er det bare ukritiske og ignorante mennesker som tror det, for det vil gjøre alt mulig sant det uten at det har så mye som en indikasjon engang på å være noen sannhet...

 

Er virkelig mytene om jesus noe å se opp til? Han var jo for slaveri og andre uhyrligheter og fremstår ikke som noe godt forbilde for noen spør du meg... Truet folk med helvette gjorde han også, noe som burde være helt unødvendig hvis han faktisk hadde vært en gudom, så nei, som jeg sa, de fleste jeg kjenner har en moral, etikk og rettferdighets sans som langt på vei overstiger det denne jesusen kom med. At dette engang var nye tanker kan godt være, men ved nærmere etterforskning ser man fort at så og si ingenting av det bibelen skal ha oss til å tro er orginalt fra denne jesusen er orginalt i det hele tatt, det meste av det er stjålet og lånt fra andre og eldre religioner...

 

Men jeg var en gang der IHS var jeg også, der jeg faktisk trodde at bibelen var HELT sann fordi det sto i bibelen og siden de voksne også trodde på dette så måtte det jo være sant? De kunne da umulig la seg lure til å tro på løgner, kunne de vel? I etterpåklokskapens navn er det ingenting som tyder på annet enn at de også ble lurt av disse mytene om jesus, og som de lurte meg til å tro på den gangen jeg var kristen. For når troen på det hellige i denne boken som kalles bibelen er borte så er det kun en syltynn historie igjen, en historie som har så mange hull, mangler, feil og selvmotsigelser at ingen hadde trodd på dette om de ikke først ble overbevist om at bibelen er hellig og sann.

 

Og det gjelder ikke bare bibelen, men alle religioner. For alle religioners våpen er indoktrinering, der man knekker barns evne til å tenke rasjonelt fordi de innbilles det samme som IHS er innbilt, at skriftene er sanne og at de beviser seg selv, fordi det står der så MÅ det være sant da det hele er "hellig" og det andre våpnet er tvang (Tvangen er byttet ut med intoleranse her i landet for det meste, der den som måtte tvile klart og tydelig blir fortalt hva som skjer med dem om de skulle miste troen, andre steder er straffen døden for å bruke den hjernen vi er født med og for å se på religion med et ærlig blikk..). Når man fjerner disse våpnene går det ikke lange tiden før religioner mister sin makt, noe man ser veldig godt her i landet i dag, der mesteparten av befolkningen ikke lenger indoktrinerer disse løgnene til sine barn og tvinger dem til hva de skal tenke, men heller lærer dem hvordan de skal tenke, kritisk blikk, rasjonalitet og skepsis, og da faller religioner rå fort i mellom bull shit filteret, for de har faktisk ingenting å komme med annet enn disse "hellige" skriftene som slettes ikke beviser seg selv, tvert i mot beviser de jo bare at guden de postitulerer er en steindum og grusom gud som rett og slett er for dum til å komme med skikkelige løsninger... Du skal ikke drepe på den ene siden og på den neste sålar han sønnen sin drepes for å løse et problem som en gud som hadde intelligens nok til å stå bak universet ville løst på langt mer smidige måter enn ved bruk av vold og drap....

 

Så nei, bibelen beviser ikke seg selv, i så fall gjør ALLE bøker det samme og det går jo ikke. Det er en grunn til at vi stiller noen krav for å godkjenne at ting mest sannsynlig er sant og bibelen innfrir ingen slike krav, nettopp fordi det er påstander som ikke lar seg bevise. Så nei, Jesus er en myte spunnet sammen av noen som ønsket seg en ønske tenkning og veldig lite annet.... De som skrev bibelen møtte aldri jesus engang, selv om bibelen påstår det, for selv øyenvitne forklaringene er falske. For det første så kunne ikke disiplene hverken lese eller skrive og hadde de kunnet det var det arameisk og ikke gresk de kunne skive og lese og samtelige av orginalene er på gresk... Vi VET at minst et av de såkalte øyenvitne skildringene er forfalsket, (jeg husker aldri hvem, da det egentlig bryr meg nederst på ryggen, men det ville ikke forundret noen om alle ble funnet falske, for sannsynligheten for at de som bibelen faktisk påstår har skrevet dem er lik omtrent 0...

 

Og det går for resten av de 27 bøkene den kristne bibelen består av også, full av hull, tillegg, forfalskninger og feil, et tydelig produkt av et forsøk på å sy inn en fiktiv gudesønn i jødenes makkverk av løgner og falske lovnader for å lage en ny religion som skulle samle det romerriket som da knaket i sammen føyningene... En masse er stjålet og lånt i kristendom, ikke bare hva jesus sa og gjorde, men også historiene rundt jesus, som jomfru fødsel, vannløping, vekke døde, tolv disipler, oppsto fra døden (Her hadde faktisk en del andre guder mer imponerende bravader, for et par av dem sto opp igjen en gang i året i følge de mytene...) og da har vi ikke snakket om utsmykkningen av kirkene! Her ser man at enda mer er stjålet fra andre og eldre religioner og jeg vil tippe at de gjorde det for å gjøre kristendommen lettere å svelge fordi den baserte seg på noe folk kjente fra før. Sjel var heller ikke noe nytt og ibegynnelsen trodde de vel mer eller mindre på en kroppslig opprykkelse, noen gjør vel det i dag til og med, men dette ble senere endret til å gjelde bare sjelen som vi liksom besitter og som styrer kroppene våre som fjernstyrte radiobiler og som er helt uforandrelig selv om kroppen og hjernen brytes ned...

 

 

Så det er tonnevis med løgner som kristendommen ligger på, etterfulgt av enda flere løgner og jeg tipper at vi en gang i fremtiden vil huske religiøse som nettopp det, livsløgnere som trodde på en løgn...

 

Hvorfor ikke la sannhet og fakta tale for seg og være ærlig nok til å følge det dit det leder isteden for denne sinnvake bortforklaringen og like ville lovnadene i disse påstandene? Virker på meg som at religiøse rett og slett mengler den ærligheten som skal til for å følge sannhet og fakta...

 

Jesus, som de fleste andre religiøse figurer har jeg stor respekt for. Er nok mange andre ikke religiøse som også forstår at jesus var et godt menneske, og derfor fortjener respekt.
Problemet er at det KUN er påstander som du vil at folk skal respektere... påstander i en bok em en fyr som mest sannsynlig ALDRI har gjort halvparten av det han påstås å ha gjort en gang, så du krever respekt for noe som ikke fortjener respekt, rett og slett...
Lenke til kommentar

Han prøvde å få makt ved å si at han var guds sønn. Etterhvert forsto folk at han bare var en plage så de hengte han.

Så du mener han ikke fikk makten og den stillingen han sa han skulle få ? Hvem er det da to miliarder kristne går i kne for ?

 

WGBGWH.gif

De ber til den største løgnen som noensinne er presentert for menneskeheten...

løgnen ?

 

Joh 14:16 "Jeg er veien, sannheten og livet."

 

Han har den høyeste stillingen og den høyeste myndigheten, RWS

Åja, han har sagt det selv. Da er det vel sant da.

 

Og forresten: JEG er Jesus. Det er sant fordi jeg sier det.

Så du mener det ikke er noen forskjell på når du snakker og han snakker ? Han underbygget det han sa med en del mirakler, det var ingen tvil om hans myndighet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jehovas vitner i et nøtteskall ! Er det derfor bla. langt hår og skjegg er forbudt i sekten ?

 

 

Jesus har kort skjegg og velstelt kort hår og kraftig kropp ( tømmermanns sønn.)

 

Fullkomment menneske

Endret av lenge5
Lenke til kommentar

 

Jesus har velstelt kort hår og kraftig kropp ( tømmermanns sønn )

Jehovas vitner i et nøtteskall ! Er det derfor bla. langt hår og skjegg er forbudt i sekten ?

Jesus har kort skjegg og velstelt kort hår og kraftig kropp ( tømmermanns sønn.)

 

Fullkomment menneske

Gud bryr seg ikke om kort eller langt hår, Jehovas vitner er urene innvendig, de er fulle av synd og skyld, derfor er de langt fra Gud.

Lenke til kommentar

Jesus har kort skjegg og velstelt kort hår og kraftig kropp ( tømmermanns sønn.)

 

Fullkomment menneske

 

Herregud... Lenge leve ignoransen!!! Hva eller hvordan jesus så ut er det ingen som vet, det du gjør her er å tro at noen av malerne fra alle maleriene av jesus (!)

kjente jesus personlig og fremstilte ham slik de faktisk så ham, men det er feil. Ingen maler har sett jesus, og dette burde du virkelig ha forstått, like lite som de som skrev om jesus kjente ham!

 

Jesus er også fremstilt som lyshåret og hvit i store deler av europa, i afrika er han fremstilt som farget... Sannheten er, hvis jesus i det hele tatt eksisterte, at han var mørkhudet med temmelig mørkt hår, som de fleste andre der nede... Jøss hvor ignorant og tanketom er det mulig å være for et menneske liksom? Tror du virkelig at den jesusen du ser på altertavler og andre kristne remedier ER jesus i egen person du eller?? Malt av en maler som kjente jesus personlig? Bruk hodet ditt et øyeblikk er du snill, for dette blir bare latterlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud... Lenge leve ignoransen!!! Hva eller hvordan jesus så ut er det ingen som vet, det du gjør her er å tro at noen av malerne fra alle maleriene av jesus (!)

kjente jesus personlig og fremstilte ham slik de faktisk så ham, men det er feil. Ingen maler har sett jesus, og dette burde du virkelig ha forstått, like lite som de som skrev om jesus kjente ham!

 

Jesus er også fremstilt som lyshåret og hvit i store deler av europa, i afrika er han fremstilt som farget... Sannheten er, hvis jesus i det hele tatt eksisterte, at han var mørkhudet med temmelig mørkt hår, som de fleste andre der nede... Jøss hvor ignorant og tanketom er det mulig å være for et menneske liksom? Tror du virkelig at den jesusen du ser på altertavler og andre kristne remedier ER jesus i egen person du eller?? Malt av en maler som kjente jesus personlig? Bruk hodet ditt et øyeblikk er du snill, for dette blir bare latterlig...

 

Jeg leste en youtube kommentar i går som fikk meg til å le litt. "The greatest miracle Jesus ever did was being white in the middle east."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ha ha.. Ja, du sier noe... :)

 

Som den første tabben guden vi desverre har derfra gjorde var å skape den snakkende slangen... :) En snakkende slange liksom... Jøss, går det virkelig an å tro på slikt???

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mirakler meg i rævva. Det er bare jug alt sammen. Han gjorde kanskje ting og tang som andre dødelige ikke gjorde, men det er ikke noe utenomjordisk eller umlig for noen andre å gjennomføre.

 

neida, du må bare væra dævv føst shø mann (du sa dødelige ikke kunne gjøre det)

Lenke til kommentar

Ha ha.. Ja, du sier noe... :)

 

Som den første tabben guden vi desverre har derfra gjorde var å skape den snakkende slangen... :) En snakkende slange liksom... Jøss, går det virkelig an å tro på slikt???

 

 

Snakkende slange ??????

 

slange kan ikke snakke, Lusifer ( satan ) ( ånd ) talte gjennom slangen

Endret av lenge5
Lenke til kommentar

Snakkende slange ??????

 

slange kan ikke snakke, Lusifer ( satan ) ( ånd ) talte gjennom slangen

 

Helt riktig; slanger kan ikke snakke. Enten så var de som påstod at slangen snakket beruset eller påvirket av ett eller annet, eller så bare rett og slett løy de for å ha en god historie eller unnskyldning.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...