Gå til innhold

Hva syns dere om jesus?


Anbefalte innlegg

Du har kun en ting i tankene og det er p motbevise Gud og da hører han ikke dine bønner eller andres bønner om deg. Hvis du hadde hørt at jeg ba for deg i kveld ville du trodd at det skjedde i morgen? Ville du trodd det så sterkt at du hadde ringt dine beste kamerater og sagt at du hadde blitt en troende eller fått helbredelse for en sykdom?

 

Jeg tror ikke det og det er den troen du må ha for å få bønne svar. Det står flere steder i bibelen at du må tro at bønnen og det du ber om virkelig skjer. Ett enkelt eksempel er tro så skal du få, let så skal du finne, bank på og det skal bli lukket opp for deg...

 

Nei, så praktisk. Er det ikke merkelig? En gud som etter sigende kan gjøre som han vil er avhengig av at jeg kognitivt tar ett valg for ham? Er ikke dette en fantastisk forklaring på hvorfor bønner ikke svares? "Du har ikke bedt hardt nok", "du er ikke sterk nok i troen", "du er ikke ren i din søken". Det er aldri guds feil, det er alltid din, ikke sant? Hadde vært litt for dumt å stille samme krav til guden din som du stiller til dine medmennesker.

 

Ser du ikke at dette ikke gir mening i det hele tatt? Om jeg hadde svart deg "jeg skal komme og reparere gjerdet ditt", men jeg ikke hadde gjort det allikevel, er det min eller din feil? Kanskje det er din feil siden du ikek ønsket gjerdet fikset hardt nok?

 

Stråmenn kan du også holde deg unna, da jeg ikke er ute etter å motbevise noe (det er faktisk du som må bevise noe først), men heller vise deg hvor lett dine "beviser" kan forkastes. Og så ser jeg at du følger Jesus befaling om å tro mer på han, elske han mer og ha mer tillit til han enn dine medmennesker, ja selv din egen familie, da du ikke tror nok om meg at jeg faktisk kunne sagt fra om din bønn hadde gjort meg troende.

 

Jeg tror ikke du ser det selv, men akkurat nå er du lite "kristen", da du dømmer andre og farer med usannheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten Jesus hadde jeg ikke hatt noe! Så klart elsker jeg han mer enn min egen familie! Det sier seg selv og min familie elsker Jesus mer enn meg. Det er slik det foregår og jeg skammer meg ikke over at min familie elsker Jesus mer enn meg for jeg elsker Jesus mer enn min familie og det vet min familie.

Lenke til kommentar

 

Kan du komme med bibelske skriftsteder som sier at Jesus syndet eller hvor det står at Jesus brøt sabbaten?

 

Det hele er veldig enkelt og svaret er ja. Jesus brøt sabbatsbud ved en hel rekke anledninger.

 

Bare dét å oppfordre andre til sabbatsbrudd var forbundet med dødsstraff.

Som ett eksempel er han ute å kjøre med med sitt "ta din båre å gå", på en sabbat?!

Lenke til kommentar

Nå finnes det jo fortsatt folk som kan gresk og hebraisk som kan lese fra grunntekstene og bekrefte at tekstene som er oversatt til f eks norsk stemmer med grunntekstene.

 

Grunntekstene er skrevet av forskjellige personer, basert på myter å ting som har blitt fortalt. Akkuratt det som skjedde når jesus gikk å vandret rundt i gatene i Jerusalem (viss han virkelig gjorde det) tror jeg ikke skjedde ord rett slik som det står i bibelen. Dessuten viste de ikke stort på den tiden. Ingen røyk uten ild, men jeg tror det meste er overdrevet, å store deler av det feiltolket å missforstått.

Lenke til kommentar

Grunntekstene har blitt skrevet av forskjellige personer, men det er en ånd de alle personene hadde fått budskapet fra og det er den hellige ånd. Det er ingen forskjell på hvem som skriver det for det er fortsatt hellige ånd som formidler budskapet gjennom bibelen og de hellige skriftene.

 

Det hele er veldig enkelt og svaret er ja. Jesus brøt sabbatsbud ved en hel rekke anledninger.

 

Bare dét å oppfordre andre til sabbatsbrudd var forbundet med dødsstraff.

Som ett eksempel er han ute å kjøre med med sitt "ta din båre å gå", på en sabbat?!

Han brøt aldri sabbaten. Det var hyklere som kom til Jesus og skulle prøve å få han til å innrømme synd som sa til Jesus at det han gjorde på sabbaten var synd! Hvis du tar din båre og går så tjener du ingen penger og Gud uttrykker sterkt at du ikke skal gjøre arbeid som du tjener penger på! En annen ting som jeg har i bakhodet er at du ikke skal gjøre ting på sabbaten som du like gjerne kan gjøre i morgen.

 

Sannelig sier jeg dere! Å helbrede personer på en sabbat går ikke under å bryte sabbaten. Det tror jeg Jesus vet litt bedre enn dere for det er hans far som har gitt lovene og han vet godt hvorfor lovene er gitt og hva som er tanken bak de! Dere som ikke er kristen og bare vil være hyklerske skal ikke uttale dere! Det eneste dere vil oppnå er å motbevise Jesus og anklage han for en rekke ting!

 

Dere som er hyklerske og leser bibelen for å finne feil i stedet for å finne punkter som er riktige kan gå! Dere motsier bibelforskere som har lest bibelen langt mer og konstruktivt enn det dere har!

Lenke til kommentar

Kildene dine er idiotiske og jeg sitter her og ler lit på grunn av at jeg tenker på hvor mange rare meninger det finnes der ute. :p

 

Det er helt tydelig at du ikke aner hva du faktisk skriver her. Du utviser en enorm mangel på refleksjon ved å si noe som dette når man ser hva din "kilde" er. "Min kilde er Gud og Jesus" er vel det forutsigende svaret som kommer fra deg. Hvordan vet du dette? "Fordi kilden selv, Bibelen, sier det" blir som regel neste argument. Det er så ureflektert og lite gjennomtenkt som du kan få det.

 

Beklager, din kilde er på alle måter idiotisk i enhver form for diskusjon. "Nei, det er den ikke, den er fra Gud." ser jeg for meg at responsen fra deg da blir, og så er sirkelargumentasjonen i gang der dine kilder automatisk skal stå ukritisert og være uten krav til validitet.

 

Det er som regel slike "sannheten" som alltid skal tas seriøst fra dere religiøse, selv om dere åpenlyst overhodet ikke har noe grunnlag eller kunnskap for slike påstander. Når det derimot kommer til kilder som dere får brukt i mot dere, så er dere plutselig så tilhenger av kritisk tankegang som det bare er mulig å bli. Da skal alle kilder valideres og påstander skal argumenteres for. Det er helt håpløst.

 

Diskusjoner om religion er som å befinne seg i en vernet bedrift. Man kan bare ikke la de samme reglene gjelde for alle. Man er rett og slett bare nødt til å ha litt friere tøyler for enkelte...

 

En smart person sitter heller ikke og ler når noen er uenige og argumenterer for det. En smart person lytter og utvider sin horisont ved å komme med gyldige argumenter og ved å utprøve sin egne "sannheter". Du gjør ingen av delene. Det er, med all respekt, noe veldig umodent og svært ureflektert over dine poster i denne tråden.

 

Du svarte meg forresten ikke på min forrige post til deg. Sikkert ikke uten grunn...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Uten grunn...

Tom snakk...

Folk som har bestemt seg for å finne feil og hakke ned på Jesus når de starter å lese i bibelen... Slike folk...

 

Du skjønner ikke engang at det du prøver å skubbe over på andre er hva du er skyldig i selv. Det er ikke behov for å lete etter feil i bibelen eller relatert til Jesus, det klarer boken fint på egenhånd. Det er du, og slike som deg som må være uærlig, selektiv og blind for å ikke se grusomhetene, selvmotsigelsene og rett ut løgnene som står der. Kost for egen dør først, så kan du prøve deg med å rette ut fingeren.

Lenke til kommentar

 

Dere som er hyklerske og leser bibelen for å finne feil i stedet for å finne punkter som er riktige kan gå! Dere motsier bibelforskere som har lest bibelen langt mer og konstruktivt enn det dere har!

 

Tja, man behøver sjelden lete etter noe som dukker opp helt av seg selv.

 

Det er nok å lese hva som faktisk står i teksten, så letingen er helt unødig.

Lenke til kommentar

Pussig at ettersom det har blitt enklere og enklere å dokumentere hva som skjer på jorden, og informasjonsbarrieren blir mindre og mindre, blir miraklene færre og færre.

 

8735.jpg

 

Jepp.

 

Det er en tydelig empirisk trend som viser at økende kunnskap skaper mindre rom for ørkesløst guderi. Jo mer kunnskap mennesker tilegner seg, jo mindre plass blir det for støvete guder fra bronsealderen og boltre seg på.

Lenke til kommentar

Uten grunn...

Tom snakk...

Folk som har bestemt seg for å finne feil og hakke ned på Jesus når de starter å lese i bibelen... Slike folk...

 

Jeg er vel en av de få ateistene her inne som er faktisk ikke avviser Jesus som en historisk person. Jeg har heller ikke "hakket ned på Jesus" (jeg har ikke "hakket" eller "rakket" ned på noen siden barneskolen).

 

Men jada... jeg skjønner at det er frustrerende at noen leser Bibelen med kritiske øyne. Det er utrolig frustrerende at ikke alle er sånn som deg og dine likesinnede, slik at religiøse kan få leve i lala-land der ingen stiller spørsmål eller kritiserer de åpenlyse selvmotsigelsene og det svada som din "spesielle" bok representerer.

 

Det er ikke jeg som har bestemt meg for noe som helst. Det er Bibelen som er så forferdelig dårlig skrevet og så full av tull at det er direkte pinlig. Omstendighetene rundt Bibelens opphav er også åpenlyst bare tull og konstruert av menn i makt-posisjoner.

 

Ikke skyld på leseren for at boken du forguder er elendig skrevet og lite troverdig. Det at du leser den uten å legge merke til dette, gjør den heller ikke bedre. Det viser bare deg som er en ukritisk leser og at du setter dine behov for at dette skal stemme foran din vurderingsevne.

 

Hvis du ikke vil ha mot-meninger, så hold deg borte fra et diskusjonsforum, er du snill.

 

Du forholder deg til religion og overtro på en svært umoden og ureflektert måte... Slike folk...

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Når en er ute etter å lese bibelen for å finne feil så finner man mange idiotiske feil. Feilen folk da gjør er at de leser bibelen helt til de finner en feil og de tenker joho nå fant jeg en feil også gidder de ikke å lese noe mere. Det folk skal gjøre er å lese hele sammenhengen for å gjøre ett helhetlig bilde av det Jesus gjorde og prøve å forstå poenget med det Jesus gjorde i stedet for å finne noe og si at det er feil.

 

Hvis man leser bibelen og prøver å tro, prøver å forstå i stedet for å finne feil så blir det en stor forskjell. Tro meg. I nybegynner fasen nå jeg nettopp var frelst så leste jeg for å se om det som stod der var riktig. Jeg leste igjennom og jeg tvilte på en del ting. Bla annet så tvilte jeg på en del ting som det stod i første Mosebok angående skapelsen. Men jeg begynte å lese igjennom teksten om og om igjen og jeg prøvde å forstå hele tiden og jeg gav ikke opp. Jeg tenkte ikke ja, ja det der er vell feil da og da er bibelen upålitelig.

 

Jeg prøvde å lese helt til jeg kunne si at det var riktig og når jeg gjorde det så forstod jeg mere av det som sto der og til slutt såp klarte jeg å forstå og se helheten i bibelen. Jeg kjenner folk som har lest igjennom hele bibelen ca 100 ganger og enda så er det mye de ikke forstår. Og dette er kristne. Tenk da på ateister som leser en bibel... Hvis du leser bibelen for å prøve å forstå og for å prøve å bli frelst så blir det noe helt annet! Sett deg ned og tenk at du er en mann som ikke er ateist. Du vet ikke hva som er rett og les bibelen grundig. Er det noe du tror er feil så tenk at dette bare må være riktig å les igjennom helheten helt til du forstår. Det fungerte på meg og kanskje det fungerer på deg også...

 

Som trådtittelen sider så står det hva syntes dere om jesus. Da svarte jeg at jeg syntes at han er en fantastisk mann, min redningsmann osv. Jeg vet at det finnes en hel haug med ateister her ikke som ikke mener det, men at Jesus er en allmektig skaper og frelser vil jeg alltid syntes! Uansett hva dere gjør og sier så vil jeg nok syntes det helt til det motsatte er bevist og så lenge bibelen eksisterer og denne jord eksisterer så kan ikke Gud motbevises for det sier den hellige ånd meg og jeg er bombesikker på at Jesus finnes. Han er som en person for meg. Kanskje ikke for dere andre, men da må dere søke herren og ikke søke å ville motbevise herren og støte han fra deg.

 

Det enste jeg kan ha problemer med er mine egne lyster og synden samt kontakten med gud (bønnen) Jeg er ikke flink til å be og det sitter noe der liksom... Dette håper jeg forsvinner når jeg har lest mer og forstår mer og får ett nærmere forhold til herren og når jeg trenger han mer.

 

Må gud velsigne dere ateister og alle andre ikke troende og troende! Må gud være med deg LiamH for Jesus elsker deg! Jesus vil ha deg med til himmelriket og han har omsorg for deg. Han har kjærlighet for deg og han ser på deg som en vakker skapning uten at du vet det. Han vil deg bare godt og det er din oppgave å ta imot. Det hele kan sammenlignes med en gave du får til jul. Den ligger under juletreet, og du ser på den og det flotte julepapiret. Hvis du ikke pakker den opp så får du heller ingen glede av gaven. Hvis du pakker den opp så er det kanskje noe du liker og hvis det ikke er det så skjønner du at personene som har gitt deg det har gitt deg det av omsorg. Kanskje gud velsigner deg og du liker det og kanskje han prøver deg og du liker det ikke... Hvis du ikke takler den "dårlige" gaven så vil du ikke si takk til personen og du vil se negativt på personen...

 

Når du har pakket opp gaven så har du to valg. Du kan bruke gaven du har fått og du kan bare legge den bort og kun vite at du har den. Når du har pakket opp gaven så må du bruke den og når du bruker gaven så vet du hvordan det du har fått fungerer! F eks en dupeditt som er ukjent for deg. Du vet kanskje ikke hvordan den fungerer og i de fleste tilfeller så følger det med en bruksanvisning. I det åndelige tilfellet så er dette bibelen les bibelen og forstå hvordan du bruker gaven så vil du bli vant med gaven. Du vil kunne bruke den og du vil til slutt lære deg utenat i hodet hvordan du bruker det du har fått. Men det du har fått kan bli slitt med årene! Da trenger gaven vedlikehold og da må su være varsom...

 

Tenk litt på dette er du snill...

Lenke til kommentar

Dette blir en veldig lang post, men greit... Jeg skal gå igjennom alt du har skrevet siden du har tatt deg tid til å svare meg såpass omfattende.

 

Når en er ute etter å lese bibelen for å finne feil så finner man mange idiotiske feil. Feilen folk da gjør er at de leser bibelen helt til de finner en feil og de tenker joho nå fant jeg en feil også gidder de ikke å lese noe mere. Det folk skal gjøre er å lese hele sammenhengen for å gjøre ett helhetlig bilde av det Jesus gjorde og prøve å forstå poenget med det Jesus gjorde i stedet for å finne noe og si at det er feil.

 

Så du vet hvordan "folk" leser Bibelen? Overvåker du enhver person som blar i denne boka? Du overfører alt ansvar på leseren, fremfor å kritisk se på innholdet i det som leseren blir servert. Hva med at innholdet bare ikke finnes troverdig for mange, samt at dess mer man lærer om relgioner generalt, så skjønner man at det som står der ikke automatisk stemmer. Denne "Bibelen er sann fordi det står i Bibelen" er grusomt ukritisk. Hva vet du om motivene til de som skrev den? Hvorfor tror du på mennensker du aldri har møtt og som levde for opptil flere tusen år siden?

 

Du nevner her bl.a. "sammenheng". Hvor er sammenhengen i f.eks. jomfru-fødselen? Den nevnes i kun TO av fire evangelier. Så mye for sammenheng. Man skulle tro at en såpass viktig bit med informasjon ble tatt med av alle evangelistene, men den gang ei. Litt av en gravende journalistikk disse karene har drevet med.

 

Det er nettopp det å lese Bibelen i sammenheng som gjør at man blir ateist. Når man setter seg skikkelig inn i dette, fremfor å bite på søndagsskole-forkynning, så ramler troverdigheten fort i fritt fall. Mulig nettopp det er grunnen til at religiøse vet mindre om religion enn ateister.

 

Hvis man leser bibelen og prøver å tro, prøver å forstå i stedet for å finne feil så blir det en stor forskjell. Tro meg. I nybegynner fasen nå jeg nettopp var frelst så leste jeg for å se om det som stod der var riktig. Jeg leste igjennom og jeg tvilte på en del ting. Bla annet så tvilte jeg på en del ting som det stod i første Mosebok angående skapelsen. Men jeg begynte å lese igjennom teksten om og om igjen og jeg prøvde å forstå hele tiden og jeg gav ikke opp. Jeg tenkte ikke ja, ja det der er vell feil da og da er bibelen upålitelig.

 

Så bra at du har drevet "propaganda" med deg selv til du lot deg overbevise. Hvis du har et behov i grunn for at dette SKAL stemme, så er det enklere å bite på. Fint for deg.

 

Jeg prøvde å lese helt til jeg kunne si at det var riktig og når jeg gjorde det så forstod jeg mere av det som sto der og til slutt såp klarte jeg å forstå og se helheten i bibelen. Jeg kjenner folk som har lest igjennom hele bibelen ca 100 ganger og enda så er det mye de ikke forstår. Og dette er kristne. Tenk da på ateister som leser en bibel... Hvis du leser bibelen for å prøve å forstå og for å prøve å bli frelst så blir det noe helt annet! Sett deg ned og tenk at du er en mann som ikke er ateist. Du vet ikke hva som er rett og les bibelen grundig. Er det noe du tror er feil så tenk at dette bare må være riktig å les igjennom helheten helt til du forstår. Det fungerte på meg og kanskje det fungerer på deg også...J

 

"Come in closer, because the more you think you see, the easier it is to fool you".

 

Jeg var ikke ateist når jeg leste i Bibelen. Jeg ble det. Det du også må forstå er at det er ikke bare innholdet i Bibelen som er essensielt i denne sammenhengen. Det mest interessante er hvordan den er satt sammen og hvordan den er manipulert av mennesker i makt-posisjoner til å bli et verktøy som folk skal tro på. Det er fjernet og satt sammen akkurat det som skal til for å "skreddersy" en religion.

 

På kirkemøter på 300-tallet bestemte de bl.a. at "den hellige treenigheten" var i boks og at dette var en monoteistisk relgion, selv om det står klokkeklart i Bibelen at Jesus roper til Gud, sin far. Det er ganske slett arbeid.

 

Det som er viktig er ikke å lese Bibelen 1000 ganger. Det som er viktig er å lese Bibelen, men også annen litteratur om Bibelen, samt studere mot-meninger og andre innfallsvinkler, og å se på andre religioners likheter. Er det rart du får Bibelen til å bli logisk når du kun leser den om og om igjen. Hva med å få et litt mer reflektert bilde med å også undersøke andre sider av saken, samt sette deg inn i objektiv fag-litteratur i tillegg.

 

Som trådtittelen sider så står det hva syntes dere om jesus. Da svarte jeg at jeg syntes at han er en fantastisk mann, min redningsmann osv. Jeg vet at det finnes en hel haug med ateister her ikke som ikke mener det, men at Jesus er en allmektig skaper og frelser vil jeg alltid syntes! Uansett hva dere gjør og sier så vil jeg nok syntes det helt til det motsatte er bevist og så lenge bibelen eksisterer og denne jord eksisterer så kan ikke Gud motbevises for det sier den hellige ånd meg og jeg er bombesikker på at Jesus finnes. Han er som en person for meg. Kanskje ikke for dere andre, men da må dere søke herren og ikke søke å ville motbevise herren og støte han fra deg.

 

Og dette er essensen av hele greia. Du legger bevisbyrden på feil part. Det er ikke ateister som skal motbevise noe som helst. Det er din religion som sitter med bevisbyrden og Bibelen er ikke annet enn påstander som ikke henger på greip eller eier troverdighet overhodet. Bare det at du vil stå fast på ditt "uansett", sier alt om din refleksjonsevne. Det lyser igjennom at du VIL at dette skal stemme! Du TRENGER at dette skal stemme! Religion er ditt opium, intet annet, og du vil forsvare din behagelige rus for alt den er verdt.

 

Tar man fra folk livsløgnen deres, så tar du fra dem alt. Det er derfor så mange tviholder på sine "sannheter" uansett hvor lite troverdig de er. De trenger dem for å overleve.

 

Hadde du satt deg like nøye inn i alt annet som står om religion istedet for bare Bibelen, så hadde du kanskje hatt et mer reflektert og ydmykt syn på din religion, fremfor denne litt barnslige "jeg bryr meg ikke om hva du sier"-holdningen.

 

Det er uansett ditt valg og ditt liv. Gjør som du vil. Jeg skjønner likevel ikke hva du gjør på et diskusjonsforum hvis du ikke er interessert i å endre mening eller å utvide din horisont. Les heller Bibelen en gang til. Den vil, nok en gang, fortelle deg akkurat det du vil høre slik at du på nytt kan få bekreftet ditt ståsted. Det blir vel ikke bedre enn det. Det er herlig å alltid få bekreftet at man har "rett" ved å kun lese det som passer sine meninger.

 

Det enste jeg kan ha problemer med er mine egne lyster og synden samt kontakten med gud (bønnen) Jeg er ikke flink til å be og det sitter noe der liksom... Dette håper jeg forsvinner når jeg har lest mer og forstår mer og får ett nærmere forhold til herren og når jeg trenger han mer.

 

Din gud er, i følge Bibelen, allmektig. Du skal derfor ikke trenge å be.

 

Må gud velsigne dere ateister og alle andre ikke troende og troende! Må gud være med deg LiamH for Jesus elsker deg! Jesus vil ha deg med til himmelriket og han har omsorg for deg. Han har kjærlighet for deg og han ser på deg som en vakker skapning uten at du vet det. Han vil deg bare godt og det er din oppgave å ta imot. Det hele kan sammenlignes med en gave du får til jul. Den ligger under juletreet, og du ser på den og det flotte julepapiret. Hvis du ikke pakker den opp så får du heller ingen glede av gaven. Hvis du pakker den opp så er det kanskje noe du liker og hvis det ikke er det så skjønner du at personene som har gitt deg det har gitt deg det av omsorg. Kanskje gud velsigner deg og du liker det og kanskje han prøver deg og du liker det ikke... Hvis du ikke takler den "dårlige" gaven så vil du ikke si takk til personen og du vil se negativt på personen...

 

Jeg har vært relgiøs i mine yngre dager. Det gjorde meg ingenting godt i det hele tatt. Jeg ble trangsynt, arrogant, bedreviter, ukritisk og jeg verdsatte ikke livet så mye som jeg burde, rett og slett fordi jeg satt i den vrangforestilling om at jeg skulle leve evig. Jeg var så selvopptatt i min jakt etter "himmelrket" og min angst for å dø, at det var helt tarvelig.

 

Narsissismen er det største problemet med relgiion. Denne adferden som går ut på å sitte i sin egen, lille eksistens, mens man blåser opp sitt eget ego med at guder tar vare på deg og elsker nettopp deg, er forferdelig tanketom og den grenser til storhetstanker. Den gjør deg til en selvopptatt og egoistisk dott, rett og slett. Man kamuflerer derfor dette med å sette opp en "Jesus/Allah/Jehova/Krishna"-figur foran seg som man liksom utspiller sin viktighet igjennom, mens det man egentlig driver på med er å dyrke sitt eget ego og behov for betydning i den større sammenhengen.

 

Det var når jeg begynte å sjekke ut hvorfor jeg faktisk trodde på alt dette at illusjonen begynte å rakne. Jeg kunne ikke gjøre rede for noen av de påstandene jeg satt med og jeg innså at alt var plantet i hodet på meg av andre mennesker. Jeg, med mine behov for at dette skulle stemme, tok i mot alt som religionen serverte uten å tenke meg om.

 

Hele min tro var bygget på ukritisk og ureflektert uvitenhet. Min tro tålte heller ikke noen form for spørsmål eller kritikk. Den var så skjør at hele greia var et korthus og jeg brukte samme barnslige benektelses-strategier som deg når jeg fikk mot-argumenter, nemlig "Jeg bryr meg ikke om hva du sier". Jeg hadde ikke annet å komme med.

 

Heldigvis ringte det en bjelle i hodet mitt etterhvert. Rart at ikke Gud kom inn i bildet og hjalp meg med å beholde troen når jeg trengte det mest, eller hva? Jeg så ikke snurten av ham, hverken da, før eller etter. Og tro meg, jeg etterspurte desperat svar fra oven.

 

Se uansett "Trollmannen fra Oz", så skjønner du hva jeg mener.

 

Du skal likevel ha takk for din omtanke.

 

Når du har pakket opp gaven så har du to valg. Du kan bruke gaven du har fått og du kan bare legge den bort og kun vite at du har den. Når du har pakket opp gaven så må du bruke den og når du bruker gaven så vet du hvordan det du har fått fungerer! F eks en dupeditt som er ukjent for deg. Du vet kanskje ikke hvordan den fungerer og i de fleste tilfeller så følger det med en bruksanvisning. I det åndelige tilfellet så er dette bibelen les bibelen og forstå hvordan du bruker gaven så vil du bli vant med gaven. Du vil kunne bruke den og du vil til slutt lære deg utenat i hodet hvordan du bruker det du har fått. Men det du har fått kan bli slitt med årene! Da trenger gaven vedlikehold og da må su være varsom...

 

Jeg pakket som sagt opp "gaven". Imponerende greier til å begynne med, helt til jeg så hva det faktisk var satt sammen av og hvor lite stabil den var. "Gaven" tålte ingenting og den var svært lite robust, så jeg fant meg en ny "gave" som tålte mer og som utvider min horisont hver dag. Jeg har aldri vært så fri og så lykkelig som jeg er nå, fremfor å bruke hele min eksistens på å stoppe min gamle "gave" fra å gå opp i limingen for den minste påkjenning. Den "gaven" jeg har nå holder seg selv sammen uten at jeg må sitte å "leke" at den har mer kvalitet enn den faktisk har, mens jeg innerst inne vet at dette er dårlige greier.

 

For å si det på denne måten, alt som er av dårlig kvalitet vil ramle sammen før eller siden. I mellomtiden tror man at man har gjort et kupp. Man kan da bruke resten av livet på å reparere det som ikke tåler noe som helst, eller man kan heller gå over til noe ordentlig som man kan stole på. Den "gaven" jeg har nå holder seg fortsatt strøken selv etter massiv bruk.

 

Tenk litt på dette er du snill...

 

Jeg har tenkt. Masse. Den som ikke tenker, er dessverre du. Utvid din horisont litt og les noe annet enn bare Bibelen, så skjønner du hva jeg mener. Sett deg inn i begge sider av saken og så tar du en avgjørelse. Det er ikke noe å skryte av at du har lest Bibelen om og om igjen fordi du VIL at den skal stemme. Det er ikke noe bedre enn å lese den for at den IKKE skal stemme. Du gjør akkurat den samme tankefeilen som du i ditt forrige innlegg har påstått at ateister gjør.

 

Tenk litt på dette, er du snill...

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest bibelen om og om igjen, jeg har kun studert den flere ganger mens jeg har lest den en gang. jeg har lest bibelen tre ganger, men jeg har lest den grundig... Hvis du opplever motgang i troen så må du be mer å lese mer i stedet for å tro at det er Jesus sin feil.

 

Jeg sier kun her hva jeg mener om Jesus og hva andre mener vet jeg. Noen mener ditt og andre mener datt. Ingen mener at Jesus var en fange under andre verdenskrig og at han døde på grunn av at han var jøde, men så var ikke gassen kraftig nok for han så han stod opp igjen og da ble han skutt i hodet, men det er mange rare meninger om han. Jeg mener det som jeg har i hjertet mitt. Om andre har ett stein hjerte så skal jeg vite at det alltid finnes ett håp for de.

 

Jeg sier det jeg mener om jesus og jeg vet at folk er uenig med meg. Andre kan si hva de mener om jesus, men det fines kun en sannhet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest bibelen om og om igjen, jeg har kun studert den flere ganger mens jeg har lest den en gang. jeg har lest bibelen tre ganger, men jeg har lest den grundig... Hvis du opplever motgang i troen så må du be mer å lese mer i stedet for å tro at det er Jesus sin feil.

 

Jeg sier kun her hva jeg mener om Jesus og hva andre mener vet jeg. Noen mener ditt og andre mener datt. Ingen mener at Jesus var en fange under andre verdenskrig og at han døde på grunn av at han var jøde, men så var ikke gassen kraftig nok for han så han stod opp igjen og da ble han skutt i hodet, men det er mange rare meninger om han. Jeg mener det som jeg har i hjertet mitt. Om andre har ett stein hjerte så skal jeg vite at det alltid finnes ett håp for de.

 

Jeg sier det jeg mener om jesus og jeg vet at folk er uenig med meg. Andre kan si hva de mener om jesus, men det fines kun en sannhet.

 

Og den sannheten er selvfølgelig automatisk din, ikke sant? "Bibelen er sann fordi det står i Bibelen". Jeg sier det igjen, hva vet du om motivene til de som skrev den? Hvorfor tror du på mennensker du aldri har møtt og som levde for opptil flere tusen år siden?

 

Du hadde nok vært muslim hvis du var født i Midt-Østen eller trodd på Odin og Tor hvis du levde i Norge for 1000 år siden. Likevel, så tviholder du på, selv om de tilfeldighetene i form av geografi og tidspunkt du ble født på er en realitet, at har du fullt og helt har valgt rett tro her og nå. Det er ganske godt gjort.

 

Hvis man møter motgang i troen, så må man overtale seg selv mer, ja. Det har du helt rett i. Det er like lite Jesus sin ære at du eller at noen andre tror, som det er Jesus sin feil hvis du eller noen andre ikke tror.

 

Realiteten er at alt dette sitter mellom ørene dine. Det er der troen din kommer fra. Ikke himmelen, ikke Bibelen, ikke fra Gud, ikke fra Jesus, men fra hodet til deg og andre mennesker som trenger en gudeskikkelse å støtte seg på. Det er behovet som er den avgjørende faktoren her. Det har du illustrert mange ganger i dine poster. Det gjør likevel ikke troen din hverken sann eller reel. Ikke på langt nær.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke på noen andre Guder for det står i det første bud at du ikke skal ha andre guder enn meg (Jesus) Du kan ikke påstå at dette er en oppdiktet person! Skal jeg si at Christoffer Colombus var en oppdiktet person også? Eller kanskje Adolf Hitler også bare er en oppdiktet person... Det er bevis på at Jesus har levd på jorden og blitt pint og korsfesten, men trosspørsmålet kommer inn når enn skal diskutere om han stod opp eller ikke.

 

Da kjenner jeg i mitt hjerne via den hellige ånd at han stod opp igjen og at han finnes. Det er jeg ikke i tvil om. Jesus er en redningsmann for jordens befolkning og på dommens dag så skal alle bøye seg for han og folk skal gråte over at de ikke tok imot og ville heller følge sine egne lyster!

bortsett fra at vi har historiske bevis for at Hitler og Columbus eksisterte, Jesus derimot er svært snevert og har ikke fått statusen "han eksisterer". Han mer på nivået "det eksisterte mest sannsynlig en jøde som het Jesus".
Lenke til kommentar

Jeg sier det jeg mener om jesus og jeg vet at folk er uenig med meg. Andre kan si hva de mener om jesus, men det fines kun en sannhet.

Og den enste sannheten er at vi rett og slett ikke har nok bevis for at det var en kar som het jesus som løp rundt og gjorde det bibelen påstår at han gjorde.... Det er den ENESTE sannheten her!!

 

For vi vet rett og slett ikke, vi har KUN det bibelen påstår og det er EN kilde, en kilde som til og med er skrevet med akkurat det som agenda og derfor dobbelt så lite troverdig som en kilde som ikke var skrevet med den agendaen å skulle "selge" deg jesus...

 

Så du kan påstå og påstå og påstå denne jesusen din til du blir blå i ansiktet, det hjelper ingenting når den eneste sannheten er at vi rett og slett ikke har nok troverdige kilder til å fastslå hvem eller hva jesus var, vi vet ikke en gang om han har eksistert utenfor bibelske tekster....

 

Så den jesusen du støtter deg på er i beste fall en overdrivelse nedtegnet i bibelen og kallt "hellig" nettopp fordi slike lettlurte ignoanter som kristne skal tro nettopp det. For piller du av det "hellige" så er bibelen bare en bok som alle andre bøker og stiller på det grunnlaget så SYLTYNT at selv Dan Browns "Da Vinci Code" virker godt underbygget i sammenligning, og den boka VET vi at det meste er funnet på i...

 

Men dette og annet kristikk vil du nok ikke høre, enda mindre er du ærlig nok til å se på den, så mest sannsynlig fortsetter du å dure i vei om "sannheten" du tror finnes i denne myten om jesus...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...