Gå til innhold

Hva syns dere om jesus?


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri forstått de som tror på kristen dommen. Bibelen har blitt skrevet om igjen å om igjen i løpet av 2000 år. I tilleg så har den blitt oversatt fra mange språk. Sjangsene er store for at meste parten en mistolket, å skrevet feil. Pluss, denne jesus mener at alle som tror på han skal få komme til himmelen.

Det er der jeg mister troen, hvordan kan han forvente at folk 2000 år senere skal tro på han uten bevis? Å viss vi ikke tror skal vi bli straffet? Det er rett og slett helt idiotisk spør du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bibelen stemmer mer enn koranen på grunn av at bibelen er skrevet at gud via den hellige ånd som formidlet budskapet til apostler og andre som har skrevet bibelen. Hvis du ikke har tro så er dette vanskelig å forstå.

 

Koranen påstår akkurat de samme greiene, bare via Allah til sendebudet Muhammed!

 

Du vet tydeligvis lite om hvordan Bibelen vi har i dag faktisk er kommet til og du vet ingenting om disse mennene som har skrevet den. Dine påstander er hentet helt ut av luften.

 

Ja, det er vanskelig, faktisk helt irrasjonelt, å forstå dette, rett og slett fordi dine påstander er rimelig ekstreme ut fra den kunnskapen du er i posisjon til å inneha. Du påstår ting du overhodet ikke kan vite noe om og du forteller hva som har skjedd med mennesker du aldri har møtt.

 

Du presenterer en naiv og blåøyd påstand om at "Bibelen er sann, fordi det står i Bibelen". Dette gjelder likevel ikke for Koranen, selv om den påstår akkurat det samme. Det er "liksom bare sånn".

 

Bibelen har nevnt mye som har gått i oppfyllelse. Blant annet avgudsdyrking på de siste tider, miljøproblemer og miljøkatastrofer, kriger, dysterhet, uekte kjærlighet mot de neste, kristendoms fiendtlige personer, ja det er mye enn kan nevne bibelen har beskrevet skal skje i de siste tider som har skjedd. Bare les Johannes åpenbaring.

 

Jeg har lest Johannes Åpenbaring.

 

Kan du vise til hvor disse oppfyllelsene eksakt står og hva de oppfyller?

 

Bibelen har forutsett "dysterhet"? "Uekte kjærlighet mot de neste"...? Miljøproblemer...? Er dette profetier i dine øyne? Skal det så lite til for å være spåmann for deg?

 

Hva om jeg forteller deg at du vil oppleve sorg, kjærlighet, latter, gråt i livet ditt? Du vil oppleve at helsen din vil svikte. Du vil oppleve at noen du står nær dør. Du vil oppleve sykdom. Du vil oppleve at noen er slemme mot deg.

 

Er jeg spåmann eller spiller jeg bare på helt logiske tilfeldigheter som passer inn i de fleste framtidige spådommer?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Slike tråder vil alltid være full av hat og fordommer. gidder aldri og ta de seriøs

 

Jeg er konfirmert og døpt , det betyr ikke at jeg er hjernevasket av gud, jeg liker heller og tro at det er noe magisk her i verdenen, og ikke bare matematikk.

 

Og jeg lar ikke dette gå ut over hele norge, heller sier jeg ingenting. men dere er noe av de verste folkene man kan møte fra begge sider, folk som nekter og eller er hjernevasket av religion.

 

Dette er er norge hvor vi alle møtes i midten.

 

Er så lei av disse møkka trådene hvor istedet for og ignorer så skaper dere 100 sider med møkk.

Lenke til kommentar

Slike tråder vil alltid være full av hat og fordommer. gidder aldri og ta de seriøs

 

Jeg er konfirmert og døpt , det betyr ikke at jeg er hjernevasket av gud, jeg liker heller og tro at det er noe magisk her i verdenen, og ikke bare matematikk.

 

Og jeg lar ikke dette gå ut over hele norge, heller sier jeg ingenting. men dere er noe av de verste folkene man kan møte fra begge sider, folk som nekter og eller er hjernevasket av religion.

 

Dette er er norge hvor vi alle møtes i midten.

 

Er så lei av disse møkka trådene hvor istedet for og ignorer så skaper dere 100 sider med møkk.

 

Hvorfor er du på et diskusjonsforum for religion hvis du ikke kan fordra at to sider presenterer sine synspunkter om religion? Skal vi alle være nøytrale om religion for at du skal bli fornøyd?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Her har man saklige kommentarer og komme med ser jeg...

 

 

Kan du komme med bibelske skriftsteder som sier at Jesus syndet eller hvor det står at Jesus brøt sabbaten?

 

Enkelt og greit :) Kommer med et eksempel til for å utvide hans horisont av synder for deg!

 

Be careful to do everything I have said to you. Do not invoke the names of other gods; do not let them be heard on your lips.

Exodus 23:13

 

And I tell you that you are Peter, and on this rock I will build my church, and the gates of Hades will not overcome it.

Matthew 16:18

 

Oops <3 Les gjennom dine hellige tekster igjen, så finner du nok ut at ditt aller helligste nettopp ble litt mindre hellig!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri forstått de som tror på kristen dommen. Bibelen har blitt skrevet om igjen å om igjen i løpet av 2000 år. I tilleg så har den blitt oversatt fra mange språk. Sjangsene er store for at meste parten en mistolket, å skrevet feil. Pluss, denne jesus mener at alle som tror på han skal få komme til himmelen.

Det er der jeg mister troen, hvordan kan han forvente at folk 2000 år senere skal tro på han uten bevis? Å viss vi ikke tror skal vi bli straffet? Det er rett og slett helt idiotisk spør du meg.

Nå finnes det jo fortsatt folk som kan gresk og hebraisk som kan lese fra grunntekstene og bekrefte at tekstene som er oversatt til f eks norsk stemmer med grunntekstene.

Lenke til kommentar

Her har man saklige kommentarer og komme med ser jeg...

 

 

Kan du komme med bibelske skriftsteder som sier at Jesus syndet eller hvor det står at Jesus brøt sabbaten?

 

Vel, om det er en synd å ikke følge sabbaten, selv å gjøre så små oppgaver som å plukke kvister, så er det også synd å drive medisinsk arbeid, vil du ikke være enig? Vel...

 

Some of the Pharisees said, "This man is not from God, for he does not keep the Sabbath." But others asked, "How can a sinner perform such signs?" So they were divided. John 9:16

 

Jesus angivelig drev med healing under sabbaten. Så han både syndet og skulle i følge gud selv som han sa til Moses, steines.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit :) Kommer med et eksempel til for å utvide hans horisont av synder for deg!

 

Be careful to do everything I have said to you. Do not invoke the names of other gods; do not let them be heard on your lips.

Exodus 23:13

 

And I tell you that you are Peter, and on this rock I will build my church, and the gates of Hades will not overcome it.

Matthew 16:18

 

Oops <3 Les gjennom dine hellige tekster igjen, så finner du nok ut at ditt aller helligste nettopp ble litt mindre hellig!

Hva i all verden er synd her? Jeg kan ikke se noen former for synd Jesus gjorde og hvis Jesus hadde syndet så hadde helvete holt på han og det greide ikke djevelen og hans rike og gjøre. Dermed var Jesus syndfri tro det eller ei og om du vil det eller ikke.

 

Vel, om det er en synd å ikke følge sabbaten, selv å gjøre så små oppgaver som å plukke kvister, så er det også synd å drive medisinsk arbeid, vil du ikke være enig? Vel...

 

Some of the Pharisees said, "This man is not from God, for he does not keep the Sabbath." But others asked, "How can a sinner perform such signs?" So they were divided. John 9:16

 

Jesus angivelig drev med healing under sabbaten. Så han både syndet og skulle i følge gud selv som han sa til Moses, steines.

Det står i bibelen slik: Om din okse faller ned i en brønn på sabbaten så drar du den opp. Jesus helbredet også på sabbaten så jeg syntes ikke å bedrive med medisinsk arbeid er synd eller annet viktig arbeid. Det du ikke skal gjøre er ting som du kan utsette til i morgen...

Lenke til kommentar

Hva i all verden er synd her? Jeg kan ikke se noen former for synd Jesus gjorde og hvis Jesus hadde syndet så hadde helvete holt på han og det greide ikke djevelen og hans rike og gjøre. Dermed var Jesus syndfri tro det eller ei og om du vil det eller ikke.

 

 

Det står i bibelen slik: Om din okse faller ned i en brønn på sabbaten så drar du den opp. Jesus helbredet også på sabbaten så jeg syntes ikke å bedrive med medisinsk arbeid er synd eller annet viktig arbeid. Det du ikke skal gjøre er ting som du kan utsette til i morgen...

 

Vil du ha enda mer? greit :D

 

He repudiated the laws of honoring one's parents, and called on his followers to hate their parents; he also dishonored his own mother (Matthew 10:34-36; Matthew 12:46-50; Luke 14:26).

 

Kristent!

Lenke til kommentar

Vil du ha enda mer? greit :D

 

He repudiated the laws of honoring one's parents, and called on his followers to hate their parents; he also dishonored his own mother (Matthew 10:34-36; Matthew 12:46-50; Luke 14:26).

 

Kristent!

 

I matteus 10: 34-38 så står det: Dere må ikke tenke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden.Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men jeg er kommet for å sette sverd. Jeg er kommet for å sette skille mellom en mann og hans far, mellom en datter og hennes mor, mellom en svigerdatter og hennes svigermor, og en manns husfolk skal bli hans fiender. Den som elsker far eller mor mer enn meg er ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg er ikke verd. Og den som ikke tar sitt kors og følger meg er meg ikke verd.

 

Få med deg alt i sammenheng og ikke bare litt så skjønner du litt mer av teksten vettu ;)

 

Jeg kan godt også komme med helheten i Mattesu 12: 46-50 hvis du vil det...

Lenke til kommentar

Han kunne fint vente til dagen etter med å smøre leire i ansiktet på en person som er født blindt. Han skal steines.

Hva er poenget med det? Dette med å vente til dagen etter er bare noe jeg fant på og jeg tror at dere skjønner tanken bak det! Som f eks å flytte på noen kvister i hagen o.l Å helbrede en blind mann er en helt annen ting enn å gjøre hagearbeid på en Søndag.

Lenke til kommentar

I matteus 10: 34-38 så står det: Dere må ikke tenke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden.Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men jeg er kommet for å sette sverd. Jeg er kommet for å sette skille mellom en mann og hans far, mellom en datter og hennes mor, mellom en svigerdatter og hennes svigermor, og en manns husfolk skal bli hans fiender. Den som elsker far eller mor mer enn meg er ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg er ikke verd. Og den som ikke tar sitt kors og følger meg er meg ikke verd.

 

Få med deg alt i sammenheng og ikke bare litt så skjønner du litt mer av teksten vettu ;)

 

Jeg kan godt også komme med helheten i Mattesu 12: 46-50 hvis du vil det...

 

Aldri hørt om denne Mattesu. Japansk fortsatter? Ser begredelig nok for din del at det er en spansk utleievirksomhet. Driver med leie av billige ferieleiligheter for turister. Sjekk kilder før du poster! Kunne derimot tenke meg å høre litt fra Matteus. btw, Synd er synd.

 

btw, litt mer godsaker;

 

Matthew 9:18-25 While Jesus spoke, there came a certain ruler who worshipped him, saying, my daughter is dead, but come and lay thy hand upon her, and she shall live. Jesus said the maid is not dead, but sleepeth. They laughed at him. Jesus went in, took her by the hand, and the maid arose.

 

"If the ruler's daughter was dead, then, Jesus lied (G: sinned). If she was not dead, then Jesus performed no miracle." (G: A sin of deception) C. Dennnis McKinsey

 

(ps. kilder http://www.immobiliaremattesu.it/)

Endret av cæshåbærs
Lenke til kommentar

Jeg tror at du har en hjerne som forstår at det utartet seg en liten skrivefeil der...

 

Ja jesus helbredet denne kvinnen og hun var død! Jeg tror ikke at de som kom til jesus sa at hun var død uten grunn. Da hadde noe ristet på henne og virkelig sjekket om hun pustet o.l og hvis hun da ikke gjorde dette så var hun død. Jesus vekket henne opp fra døden og han sa at hun nå bare sover.

 

Kildene dine er idiotiske og jeg sitter her og ler lit på grunn av at jeg tenker på hvor mange rare meninger det finnes der ute. :p

Lenke til kommentar

Hva er poenget med det? Dette med å vente til dagen etter er bare noe jeg fant på og jeg tror at dere skjønner tanken bak det! Som f eks å flytte på noen kvister i hagen o.l Å helbrede en blind mann er en helt annen ting enn å gjøre hagearbeid på en Søndag.

 

Så du, på lik linje med Jesus farer med løgn? Det er en synd forresten. Thou shalt not bear false witness, hørt den?

 

And whatever you ask in my name, I will do, so that the Father may be glorified in the Son. If you ask anything of me in my name, I will do it. John 14:13-14

 

Jeg har enda til gode å se at noe som blir spurt om i Jesu navn faktisk går i oppfylling. Da snakker jeg ikke om noe så ambigiøst som "la mitt barn bli en gutt", men noe som faktisk kan testes. La oss si... Be til gud i kveld at han skal gjøre en troende ut av meg, så skal jeg fortelle deg hvordan det går i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har kun en ting i tankene og det er p motbevise Gud og da hører han ikke dine bønner eller andres bønner om deg. Hvis du hadde hørt at jeg ba for deg i kveld ville du trodd at det skjedde i morgen? Ville du trodd det så sterkt at du hadde ringt dine beste kamerater og sagt at du hadde blitt en troende eller fått helbredelse for en sykdom?

 

Jeg tror ikke det og det er den troen du må ha for å få bønne svar. Det står flere steder i bibelen at du må tro at bønnen og det du ber om virkelig skjer. Ett enkelt eksempel er tro så skal du få, let så skal du finne, bank på og det skal bli lukket opp for deg...

Lenke til kommentar

Jeg tror at du har en hjerne som forstår at det utartet seg en liten skrivefeil der...

 

Ja jesus helbredet denne kvinnen og hun var død! Jeg tror ikke at de som kom til jesus sa at hun var død uten grunn. Da hadde noe ristet på henne og virkelig sjekket om hun pustet o.l og hvis hun da ikke gjorde dette så var hun død. Jesus vekket henne opp fra døden og han sa at hun nå bare sover.

 

Kildene dine er idiotiske og jeg sitter her og ler lit på grunn av at jeg tenker på hvor mange rare meninger det finnes der ute. :p

 

Var vennlig og spøkefull, men skal du ta den tonen så :) av svarene her viser det seg at 90 % av alle her på siden synes meningene dine er skremmende/fanatiske/forstyrrende/, eller bare rett og slett rare. uforståelig at du som et tenkende individ forsvarer en kilde som i seg selv er så gammel og utdatert, og rett og slett ikke har grunnlag for å bevise noe som helst.

 

Gjør deg selv en tjeneste. Gjør noe som tjener menneskeheten, bli misjonær, hjelp de fattige, sultne og lidende. Er ikke det din moral?

 

Bruke tiden på en meningsløse diskusjoner der du overbeviser ca 0%, er ikke akkurat det Jesus ønsket du skulle bruke tiden på. Eller var det kanskje derfor han døde på korset for deg og dine synder?

 

Kildene mine er direkte fra bibelen. Tolkningene derimot, varierer fra hva hvert enkelt individ ønsker de skal være. Er glasset med vann halvfullt eller halvtomt? spør 100 mennesker, hør nøye på de varierende svarene.

 

Jesus syndet.

Endret av cæshåbærs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus syndet ikke...

Min moral er å følge Jesus for hvis alle hadde fulgt Jesus så hadde det ikke vært fattigdom. Hvis ingen hadde drept, kriget, vært pengegriske o.l så hadde ikke fattigdom eksistert. Gud har løsningen på fattigdommen, men folk klarer ikke å følge bibelen og da blir det rett og slett fattigdom.

 

KAT Group: Var Jesus din far eller nært beslektet? Jeg ser at dere kan ha antydninger til samme art av vrangforestillinger og overtroiske trylleformularer. Husk; vi er alle barn av regnbuen. Fred være med oss alle.

Blir stolt når du tror at Jesus var min far eller i nær slekt av meg!

Tusen takk! :)

Endret av KAT Group
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...