Gå til innhold

Lumina920, et par spørsmål + generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Live mail er egentlig det samme som hotmail. Når du signer opp kan du velge @live eller @hotmail.

 

Jeg hadde en @hotmail som var min primærmail frem til jeg fikk meg @gmail. Da brukte jeg begge en periode, men til hvert sitt bruk. Da Outlook.com dukket opp for ikke så lenge siden, gjorde jeg om adressen på @hotmail i innstillingene til Outlook.com, fikk så en @outlook mail som er min nåværende primærmail, som også mottar mail fra den gamle @hotmail, samt er satt opp til å motta fra min @gmail.

 

Når jeg da skriver en mail fra outlook.com på pcen, så kan jeg velge hvilken avsender jeg bruker. Siden jeg har linket @gmail inn, får jeg også all mail fra denne inn på telefonen sin innboks. På telefonen har jeg også jobb mail, men har valgt og ikke linke disse til samme innboks på telefonen slik at jeg holder ett visst system på det.

 

Dersom du gjør om @live mailen din til en @outlook, tror jeg faktisk du må resette telefonen og logge deg inn med din nye her. Det var iallefall noe krøll med dette i starten, hvor alle som allerede hadde en @hotmail eller @live mail ikke ble anbefalt å gjøre om før de var villige til å resette telefonen.

 

Du kan google og finne ut mer om det, eller sjekke innstillingene i Outlooken din. Siden alle kontaktene dine osv er lagret automatisk mot kontoen din, så kommer disse inn på telefonen igjen. Det er heller ikke så vanskelig å innstallere alle applikasjonene du hadde heller http://allaboutwindowsphone.com/features/item/16798_How_to_reinstall_all_your_down.php Finnes også apper som gjør det for deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yes, fin forklaring takk

jeg syns live er mye coolere

 

har fått til nå, alt fra Gmail kommer nå til Outlook og siden jeg har lonket innboxene på telefonen får jeg nå alt inn, men er usikker på om det er Outlook eller Gmail jeg åpner, når jeg åpner mailboxen....har ikke rukket å opparbeide meg en stor fan-skare på Live ennå, så det meste jeg får er til Gmail.

har stilt inn Gmail -mail til å legge seg som"lest" i innboksen, så slipper jeg å få 2 notifikasjoner pr. mail inn. Hihi, by er det å ligne på no se

 

har lett etter en god Outlook app til WP uten hell...testa et par, sendt mail til meg selv som ikke har kommet frem..har du et godt app-tips?

veldig mange apper er nye, med 0 rewievs

Lenke til kommentar

Men, hvorfor i svarte svingende...hver gang jeg skal spille en YouTube låt....så får jeg beskjed om at filen ikke er "blitt gjort tilgjengelig for mobil"??

skjer både når jeg bruker Youtube app og når jeg bruker nettleser...

 

eks: Anthony hamilton FREEDOM , fra Django unchained

 

Fet, Fet låt...

Lenke til kommentar

Det har ingenting med mobiltelefonen du bruker å gjøre (altså, det samme gjelder for Android og IOS på den samme videoen). Iblant settes videoene kun til å fungere på data, andre ganger er det som Slai nevner.

 

Det hjelper som oftest å finne en tilsvarende video som kan spilles av på mobil. Ellers må du rett og slett se den på data e.l.

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nææh...er litt merkelig den greia her asså...søker etter samme video på Androiden og der fungerer det fint.

har forøvrig aldri opplevd det dere nevner her men jeg tviler ikke på at det stemmer - har nok hatt flaks

 

jeg klarer ikke logge meg på nettbanken med 920 heller, så jeg vil tro det er no javagreier jeg mangler?

 

 

 

Lenke til kommentar

En helt annen greie forøvrig: leser mye skjit om batteriet til 920, men kan ikke si meg enig.

satt på en pub i 7 timer igår med wimp på full guffe (jepp, meget sosial ) + massevis av div surfing...hadde halvfullt batteri når jeg etterhvert klarte å krype over dørterskel hjemme sent på kvelden..

 

må vel sies å være ok det?

Lenke til kommentar

Nokia-Here appen, eller Nokia-Drive Beta`n lar meg laste ned kartene til telefonen - betyr dette at jeg ikke bruker datatrafikk når jeg er ute og tøffer?

Jeg syns 124Mb virker veldig lite til å være kart over hele Norge(?) når Norgeskartet jeg har på Androiden (Navigon) tar hele 1.6G plass på telefonen?

 

Noen som har erfaringer med denne GPS`n?

Lenke til kommentar

Bruker selv denne navigasjonen til Nokia og synes den er fantastisk. Nå er det nå sånn at jeg aldri slår av datatrafikken, har trossalt 3gb bruk i mnd.

 

Men den laster ned hovedlagene vil jeg tro, og de største stedsnavnene.

 

Men 1.6gb for BARE Norge? Eller er det skandinavia?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker selv denne navigasjonen til Nokia og synes den er fantastisk. Nå er det nå sånn at jeg aldri slår av datatrafikken, har trossalt 3gb bruk i mnd.

 

Jeg og..men dette blir fort spist opp ved bruk av f.eks Wimp...og det største problemet er navigering i Sverige..eller Europa forøvrig..

Det som er no møkk er at det ikke er noen god data-counter der ute til WP - Jeg har brukt den integrerte telenor faktura-appen, men denne kan kun brukes i "grove drag" fordi den ikke oppdaterer seg ofte nok.

Etter at jeg oppgraderte telefonabbonementet mitt har den i tillegg sluttet å fungere, lar seg ikke åpne i det hele tatt.

 

Men det er godt å høre at Gps`n er god. Da er det ikke mange grunner igjen der ute til at jeg trenger å dual-wield`e telefoner :)

 

 

 

Men 1.6gb for BARE Norge? Eller er det skandinavia?

 

Det er bare Norge ja. Er litt usikker på hvor nøyaktig jeg er når jeg sier 1,6G fordi det er så lenge siden jeg lastet det ned, men det det var godt over 1G ihvertfall.

Fordelen med denne er at jeg også lastet ned kart over Sverige og kunne skru av alt som har med internett å gjøre. (men denne appen er dyr)

Lenke til kommentar

 

 

Men den laster ned hovedlagene vil jeg tro, og de største stedsnavnene.

 

Jeg ser nå forøvrig at det står : "your map has been downloaded and is ready to go, so you can get information about this area even when you don`n have a data connection"

 

124Mb høres fremdeles lite ut men...du + fler sier den er bra, så jeg får vel bare kjøpe meg en holder til kjerra og teste selv :)

Lenke til kommentar

Jeg syns 124Mb virker veldig lite til å være kart over hele Norge(?) når Norgeskartet jeg har på Androiden (Navigon) tar hele 1.6G plass på telefonen?

 

Noen som har erfaringer med denne GPS`n?

 

Norgeskartet, Navigon Android tar 53,62 MB, WP8 53,6 MB og iOS 56,2 MB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men en ting jeg vet er litt ****ent på 920, ifølge hva jeg leser i XBox-forumet, er hvordan man får slettet profilen man "fikk" ved start-up slik at man kan logge seg på sin virkelige profil - UTEN å måtte re-sette telefonen...?

 

Jeg kløna det sikkert til her også den gangen telfonen var ny og har lagt hele xbox-connection på hylla siden den gang..

Lenke til kommentar

Jeg tror du faktisk må resette telefonen.. Trist, men sant såvidt jeg vet. Du bør bruke din primære Windowskonto på telefonen, som du gjør på mail og Xbox fra starten. Eller så må du rett og slett gjøre jobben med å resette den. Bør ikke ta alt for lang tid før du har alt oppe og går igjen ved en eventuelt resatt telefon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...