Gå til innhold

Lumina920, et par spørsmål + generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Jeg tror du faktisk må resette telefonen.. Trist, men sant såvidt jeg vet. Du bør bruke din primære Windowskonto på telefonen, som du gjør på mail og Xbox fra starten. Eller så må du rett og slett gjøre jobben med å resette den. Bør ikke ta alt for lang tid før du har alt oppe og går igjen ved en eventuelt resatt telefon :)

 

Æsj som jeg har surra det til...

 

Jeg var på vei til å re-sette nå...men tenkte først jeg skulle finne ut hva Live-kontoen til xbox profilen heter...denne kontoen lagde jeg jo den gang jeg opprettet profil på xbox for første gang og har aldri siden blitt brukt..det er blitt non år siden..

Dette vil da si, at om jeg re-setter telefonen og logger meg på/velger da denne gamle Live-kontoen som main-konto bør jeg jo slette den nye kontoen, som nå er full av bilder, videoer...

 

Det kontogreiene her begynner å bli et eneste stort virrvarr...tumbling down the rabbit hole...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj som jeg har surra det til...

 

Jeg var på vei til å re-sette nå...men tenkte først jeg skulle finne ut hva Live-kontoen til xbox profilen heter...denne kontoen lagde jeg jo den gang jeg opprettet profil på xbox for første gang og har aldri siden blitt brukt..det er blitt non år siden..

Dette vil da si, at om jeg re-setter telefonen og logger meg på/velger da denne gamle Live-kontoen som main-konto bør jeg jo slette den nye kontoen, som nå er full av bilder, videoer...

 

Det kontogreiene her begynner å bli et eneste stort virrvarr...tumbling down the rabbit hole...

 

Det skal være mulig å flytte Xbox kontoen din over til til den Microsoft kontoen du bruker i dag. Jeg gjorde dette når WP7 kom ut for første gang, via Xbox.com. Husker ikke helt hvordan det gjøres, men det skal være mulig, hvis de ikke har endret dette nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal være mulig å flytte Xbox kontoen din over til til den Microsoft kontoen du bruker i dag. Jeg gjorde dette når WP7 kom ut for første gang, via Xbox.com. Husker ikke helt hvordan det gjøres, men det skal være mulig, hvis de ikke har endret dette nå.

 

Jeg har lest meg ihjel på dette temaet her og overalt hvor jeg har vært står det at det ikke lar seg gjøre.

 

jeg opprettet i tillegg en "feil" Live-konto ved oppstart som drive og forfølger meg overalt...

 

fant forøvrig ut at Microsoft-kontoen jeg har den gode gamle xbox profilen min på var en yahoo-konto...hvilket var meget overaskende faktisk.. :nei:

 

Klinka nettopp inn "reset phone" nå så ser vi hvordan det går :eek:

Lenke til kommentar

et spørsmål nå bare, før jeg begynner å opprette kontoer osv...

 

De krever at jeg har en Nokia konto...hvilken eksisterende konto velger jeg da? Xbox kontoen/mailen som jeg ikke bruker til annet enn xbox eller Live-kontoen som jeg bruker til mail og skydrive??

 

 

hihi...

Lenke til kommentar

Sjokkert over at de ikke er 1 konto. Du vet de er mulig, sant? Det må det jo være.

 

hm?

 

 

 

Jeg tror jeg bare surrer og gører litt her jeg...skal ha dette kontogreiene i box før jeg surrer rundt med apper og alt det andre gøyale likevel...bare resetter på nytt om det blir noe mer tull

Lenke til kommentar

Hahaha...det er helt vanvittig utrolig...den blanke xbox-profilen ligger her fremdeles og de nekter meg å slette den for å logge på med rett profil..

 

Edit: Har nå gjort nok en resett etter å ha lest dette http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8/205831-logged-into-my-xbox-games-account-wrong-email.html

 

men yahoo-kontoen som er koblet opp mot xbox profilen min er vel ikke en Live-konto? så sånn sett fikk jeg ikke logget meg på i hele tatt...

skippet dette steget og gjorde ferdig resten av resetten.

Gikk inn på xbox-"flisa" og fikk i det minste se at den blanke profilen var vekk :w00t:

MEN! når jeg så prøver å logge meg på, med yahoo kontoen forbundet med den rette xbox profilen får jeg beskjed om at brukernavn/passord er feil...

 

nå legges telefonen på hylla for idag :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Hjelp! Kan verken ringe eller sende sms, til tross for at ringekonto er full. Har drevet å forsøkt å få telefonen til å slutte å bruke nettraffikk automatisk når jeg er utenfor eget WIFI da det tapper kontoen for rundt 10 kroner daglig, og gikk inn på mobilnettverk og krysset av for "av" på dataforbindelse. Etter det har telefonen nektet å fungere, både etter å ha skrudd mobil av og på og forsøkt å krysse av for "på". Hva må gjøres?

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare gå på Xboxen din, endre mailen til din primære Windows mail, for deretter å bruke denne? Er jo ikke noe poeng å bruke en Yahoo konto, de gikk ut på dato for lenge siden!

 

Lykke til (virker som du har klart det i den andre tråden?!) :)

 

Hihi...for no surr! :)

Joda jeg klate det, som skrevet i den andre tråden, men problemene stoppet ikke likevel fordi nå ble skydrive osv synket med denne ubrukelige yahoo-kontoen...hihi..

Jeg opprettet derfor en "falsk" Live-konto hvor jeg skulle flytte den blanke xbox-profilen (som var tilkoblet Live-kontoen jeg nå hadde begynt å bruke) til, slik at primær-Live ble tom for xbox-profil. Gjorde så et forsøk på å flytte den virkelige xbox-profilen fra Yahoo-kontoen over til rett Live-konto....Wow...men dette lot de meg ikke gjøre :rofl:

Bare surr og strul som sagt..

 

Jeg endte til slutt opp med å lage meg en ny primær-Live konto, og da gikk det til slutt. :ph34r:

 

Nå fungerer alt som det skal! :)

Lenke til kommentar

Forøvrig lønner det seg kanskje å slå av "roaming" også :)

 

Vet du om noe som kan ligne en data-counter til WP?

 

Faktura-appen som følger med telefonen fungerer jo sånn passe, når den først fungerer....men den klikker innimellom, hvilket fører til stadige un/re-install`s

Lenke til kommentar

Vet du om noe som kan ligne en data-counter til WP?

 

Faktura-appen som følger med telefonen fungerer jo sånn passe, når den først fungerer....men den klikker innimellom, hvilket fører til stadige un/re-install`s

 

Det finnes til WP7, iallefall fra Nokia, men ikke noe til WP8 enda, iallefall ikke som er åpnet for bruk av Netcom, Telenor osv.. :)

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker selv denne navigasjonen til Nokia og synes den er fantastisk.

 

Du hadde rett! helt nydelig, oversiktlig og fantastisk :rofl:

 

Man må gjerne flire litt av det, men er det en ting jeg har funnet uoversiktlig gjennom et par års bruk av Navigon så er det rundkjøringer. I kampens hete har jeg stadig vekk takk feil utkjøring..

 

I Drive står det jo et "tall" :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...