Gå til innhold

Galaxy s2 spiser batteri etter oppgradering


Anbefalte innlegg

Du (dere?) som tok en fabrikkreset, prøvde dere også å wipe cachen på telefonen? Jeg slet med batteriproblemer med min gamle Samsung Note etter en oppdatering, og det hjalp ikke med fabrikkinnstillinger på den heller. Først da jeg kjørte fabrikkinnstillinger og deretter en cache clear opplevde jeg at batteriet ble betydlig mye beder. Aner ikke om dette var tilfeldig eller om det faktisk hadde noe å si, men jeg antar at det er verdt et forsøk i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sliter selv med at min telefon tømmer seg for strøm. Altså jeg har telefonen på lading hver natt, i helgene kan jeg ligge i senga og surfe på nett, sjekke eposter, facebook og andre små apps. etter 10-20 minutter viser batteriet 70-80% Utover dagen dropper det nedover til 30% før jeg på kvelden sitter igjen med 20%

 

Jeg syns det er helt komisk å se på. Er ganske strikt på hva som får kjøre og ikke. Har deaktivert alt ræl av apper, fjernet de jeg ikke bruker, skrudd ned lysstyrke, deaktivert sync og oppdateringer. Likevel går det kjapt nedover. Har fabrikkresatt og ordnet i alle ledd jeg kan komme på og likevel ser det ut som batteriet dør på meg. Nå bruker jeg telefonen moderat, det vil si at jeg sjekker den en gang i timen i snitt for hva klokka er. Har ikke byttet batteri enda, men nytt er på vei i posten. Har et deksel med innebygd batteri som jeg kobler til nå så tlf overlever helt til siste slutt om jeg skulle finne på å være ute utover kvelden.

 

Lurer på hva samsung egentlig driver med. Jo flere oppdateringer som kommer jo mer bloatware følger med.

 

Et prakteksempel er min samsung galaxy tab p1000 som samsung nektet å oppdatere til senere enn 2.3.x fordi de mente at ICS ikke klarte å kjøre knirkefritt på den pga dårlig hardware. Installerte cyanogenmod 4.0.4 på den og går som smør. Uten alle de appene som samsung elsker å pushe. wifi går kjappere nå (25 mbit/s opp og ned mot 7/7 tidligere), batteriet lever lenger...

Lenke til kommentar

Jeg gav opp etter JB kom på banen. Batteriet har vært helt fryktelig siden.

Har nettopp installert en Nexus rom, som skal gjøre telefonen mest mulig lik på den siste Nexus modellen. Jeg vil ikke si at det har løst problemet, men det har redusert det betydelig. Nå går det som regel ikke tomt før jeg legger meg. Før gikk det alltid tomt i seks tia.

Jeg plundra en stund, men når jeg først fikk forståelse for hvordan ting hang sammen med å installere andre roms så var det egentlig temmelig greit. Mitt beste tips er at en SII ikke bare er en SII. Det var i hundrevis av forskjellige...

Lenke til kommentar

Har minst 4 venner med samme batteriproblemer etter oppdatering til JB. Noen ganger har de tomt batteri utpå ettermiddagen, med vanlig bruk. Dessverre er de ikke tekniske nok til å installere custom ROMs.. Har prøvd å hjelpe dem litt med å slå av Google Now, sette Wifi på sovemodus til aldri etc., men ser ikke ut til å hjelpe særlig.

 

Synd for gjennomsnittlige forbrukere som plutselig opplever at mobilen blir dårligere. Får bare håpe at en ny (rask) oppdatering fikser problemene.

Endret av skifyr
Lenke til kommentar

Etter reinstall, og kun noen utvalgte apper installert, får jeg batteri til å vare ca 1 dag. Har installert betterbatterystats. Her er utvalgte data fra den:

 

Awake 24%, deep sleep 75%!

Da er fortsatt gps og wifi avslått

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Er det offesielt batteri eller ebay vare?

Er ebay vare ja.

Så uoriginalt.

Men er jo en brøkdel av prisen og fungerer like bra.

Samsung burde ha tilbud på batteri der når så mange sliter med kapasiteten..

Endret av alfredib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...