Gå til innhold

Gikk glipp av Zelda i min barndom jeg..


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå, etter utallige klager fra andre i mitt kull, bestemt meg for å endelig spille meg gjennom Zelda spillene.

 

For å få med meg alt venner og bekjente sier "gjorde deres barndom", hvilke Zelda spill må jeg [lide/kose] meg gjennom?

 

Og hvor finner jeg emulator jeg kan laste ned så jeg får spilt disse spillene?

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er du ikke interessert i å betale for spillene, kan du bare spare deg. Er ikke rart at spillindustrien går til helvete når man ikke en gang er villig til å betale for noen av de beste spillene som noesinne er produsert. Zelda-spillene, med noen få unntak, er ikke vanskelig å skaffe på lovlig vis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg må nok også anbefale A Link to the past, i mine øyne det beste men skyldes vel fordi jeg har spilt det mest og ble født med det da jeg begynte med konsole. Har jo spilt de eldre zelda spill men synes ikke de kan måle seg med SNES sin link to the past.

 

Etter det er det ocarina of time som er nr2 (n64) så wind waker (gamecube) etter det.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå, etter utallige klager fra andre i mitt kull, bestemt meg for å endelig spille meg gjennom Zelda spillene.

 

For å få med meg alt venner og bekjente sier "gjorde deres barndom", hvilke Zelda spill må jeg [lide/kose] meg gjennom?

 

Og hvor finner jeg emulator jeg kan laste ned så jeg får spilt disse spillene?

 

Takk på forhånd! :)

 

De fleste (alle?) Zelda-spillene er fremdeles kommersielt tilgjengelige, enten som nyutgivelser (Ocarina of Time på 3DS f.eks.) eller som Virtual Console-spill. Så du trenger ikke bryte loven for å spille dem. Anbefaler forøvrig A Link to the Past som flere andre har gjort.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå, etter utallige klager fra andre i mitt kull, bestemt meg for å endelig spille meg gjennom Zelda spillene.

 

For å få med meg alt venner og bekjente sier "gjorde deres barndom", hvilke Zelda spill må jeg [lide/kose] meg gjennom?

 

Og hvor finner jeg emulator jeg kan laste ned så jeg får spilt disse spillene?

 

Takk på forhånd! :)

Jeg anbefaler deg faktisk å starte med Skyward Sword(som er det siste zeldaspillet som er kommet og kom til wii). Grunnen er ganske enkel, og det er at historien baserer seg på tiden før hendelsene i alle de andre zeldaspillene. I tillegg vil jeg legge til at jeg personlig synes Skyward Sword er det beste zeldaspillet ever(ja det er det beste spillet som har kommet på markedet i senere tid mener jeg).

Siden du ikke har spilt Zelda før, så vil nok Skyward Sword gi deg mest morro om du skal begynne å spille Zelda nå :)

 

Nintendo lyktes med å skape et spill som får spilleren følelsesmessig med i spillet(Skyward Sword), og det var så godt å endelig spille et spill der jeg følte at jeg var "helt med"(du får liksom følelsen av å være hovedpersonen i spillet).

 

Visste ikke hvordan jeg skulle forklare det, så du får bare prøve spillet så skjønner du hva jeg mener ;)

 

Om du ikke liker dette zeldaspillet, er det ikke vits å prøve de andre, da du ikke vil like dem heller ;)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg faktisk å starte med Skyward Sword(som er det siste zeldaspillet som er kommet og kom til wii). Grunnen er ganske enkel, og det er at historien baserer seg på tiden før hendelsene i alle de andre zeldaspillene. I tillegg vil jeg legge til at jeg personlig synes Skyward Sword er det beste zeldaspillet ever(ja det er det beste spillet som har kommet på markedet i senere tid mener jeg).

Siden du ikke har spilt Zelda før, så vil nok Skyward Sword gi deg mest morro om du skal begynne å spille Zelda nå :)

 

Nintendo lyktes med å skape et spill som får spilleren følelsesmessig med i spillet(Skyward Sword), og det var så godt å endelig spille et spill der jeg følte at jeg var "helt med"(du får liksom følelsen av å være hovedpersonen i spillet).

 

Visste ikke hvordan jeg skulle forklare det, så du får bare prøve spillet så skjønner du hva jeg mener ;)

 

Om du ikke liker dette zeldaspillet, er det ikke vits å prøve de andre, da du ikke vil like dem heller ;)

 

Nei

 

Spill de andre først. SS mister sin awesome om du ikke har kjørt gjennom Oot og MM.

 

Kanskje mister Oot og MM sin awesome om du spiller SS først også?

 

En ting er sikkert! Spiller du Oot, MM så SS så er det bare awesome hele veien!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei

 

Spill de andre først. SS mister sin awesome om du ikke har kjørt gjennom Oot og MM.

 

Kanskje mister Oot og MM sin awesome om du spiller SS først også?

 

En ting er sikkert! Spiller du Oot, MM så SS så er det bare awesome hele veien!

Ingen av de spillene har noe som helst betydning for SS, og hvorfor ikke begynne med et spill der historien baserer seg på tiden før alle andre zeldaspill?

Lenke til kommentar

Ingen av de spillene har noe som helst betydning for SS, og hvorfor ikke begynne med et spill der historien baserer seg på tiden før alle andre zeldaspill?

Tidslinja i Zelda er mer spennende for de som er veldig interesserte. Alle Zelda-spill har nikk og vink til andre spill i serien, men det er fint lite du taper på å ikke ha spilt dem.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det er da bare tull. Kjenner til flere som ikke liker Skyward Sword men som elsker noen av de tidligere.

 

Jepp. Jeg har til gode å bli imponert av Zelda-spillene på N64 og Wii. Ikke at jeg har brukt alt for mye tid på de, men det frister heller ikke å bruke mer tid enn hva jeg allerede har brukt. Synes det er helt forbanna sjarmløst og stygt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...