Gå til innhold

Gikk glipp av Zelda i min barndom jeg..


Anbefalte innlegg

Tidslinja i Zelda er mer spennende for de som er veldig interesserte. Alle Zelda-spill har nikk og vink til andre spill i serien, men det er fint lite du taper på å ikke ha spilt dem.

Ja det er sant, men jeg ville bare si at det kanskje kunne være greit å starte fra "starten".

Jepp. Jeg har til gode å bli imponert av Zelda-spillene på N64 og Wii. Ikke at jeg har brukt alt for mye tid på de, men det frister heller ikke å bruke mer tid enn hva jeg allerede har brukt. Synes det er helt forbanna sjarmløst og stygt.

Du likte vel ikke Windwaker pga grafikkstilen der heller da?

Var noe skeptisk til SS jeg også da de valgte grafikk som de gjorde, men jeg vil si det funket så til de grader.

Finnes nok en del som ikke likte SS, men det er 100% sikkert at det var flere som likte det enn som ikke likte det.

Poenget var uansett at jeg anbefaler at han prøver SS først, men dere er selvsagt velkommen til å anbefale annerledes, men å si at å prøve SS først er feil blir litt for dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du ikke interessert i å betale for spillene, kan du bare spare deg. Er ikke rart at spillindustrien går til helvete når man ikke en gang er villig til å betale for noen av de beste spillene som noesinne er produsert. Zelda-spillene, med noen få unntak, er ikke vanskelig å skaffe på lovlig vis.

Tror du skal informere deg litt bedre:)

 

Har dessverre ikke råd til å kjøpe 14 nye konsoller og gudene vet hvor mange spill. Eneste jeg har er Wii, PS1-3. Har fått med meg at noen av spillene finnes på Gamecube og Nintendo.

Lenke til kommentar

Tror du skal informere deg litt bedre:)

 

Har dessverre ikke råd til å kjøpe 14 nye konsoller og gudene vet hvor mange spill. Eneste jeg har er Wii, PS1-3. Har fått med meg at noen av spillene finnes på Gamecube og Nintendo.

Kjøp deg Skyward Sword til wii, tro meg du vil ikke angre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tror du skal informere deg litt bedre:)

 

Har dessverre ikke råd til å kjøpe 14 nye konsoller og gudene vet hvor mange spill. Eneste jeg har er Wii, PS1-3. Har fått med meg at noen av spillene finnes på Gamecube og Nintendo.

Dårlig økonomi legitimerer ikke pritatkopiering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har Wii kan du spille følgende Zelda-spill:

 

The Legend of Zelda

Zelda 2: The Adventures of Link

The Legend of Zelda: A Link to the Past

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

The Legend of Zelda: Majoras Mask

The Legend of Zelda: Wind Waker

The Legend of Zelda: Twilight Princess

The Legend of Zelda: Skyward Sword

 

Helt lovlig! Så burde ikke være noe problem å gjøre dette på skikkelig vis selv om du ikke er interessert i å kjøpe nye plattformer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, det er forskjell på piratkopiering og emulering av gamle spill. Ser ingen problemer med å emulere opp til PS1-generasjonen, og det har svært lite å si for spillindustrien. Piratkopiering av nye spill er selvsagt fy-fy.

Må nesten innrømme at jeg laster ned en del spill ulovelig. Jeg klager på boller jeg kjøper i butikken hvis de smaker bæsj, jeg kjøper ikke en bil før jeg har prøvekjørt den noen ganger.

 

Jeg syns det er helt idiotisk at jeg må ut med 500 kroner for et nytt spill som kanskje er fullt av bugs eller et spill jeg ikke en gang liker bare fordi spill standarden er så dårlig i dag.

 

Jeg kjøper selvsagt spill jeg koser meg med (som er 90% av spillene jeg spiller).

 

Å gå ut på leting etter et dyrt, brukt PS1 spill er noe jeg ikke kommer til å gjøre, dessverre. Det hjelper IKKE de som har laget spillet, eller meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har Wii kan du spille følgende Zelda-spill:

The Legend of Zelda

Zelda 2: The Adventures of Link

The Legend of Zelda: A Link to the Past

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

The Legend of Zelda: Majoras Mask

The Legend of Zelda: Wind Waker

The Legend of Zelda: Twilight Princess

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Helt lovlig! Så burde ikke være noe problem å gjøre dette på skikkelig vis selv om du ikke er interessert i å kjøpe nye plattformer.

Legg til 3DS, så kan vi tilføye:

 

Virtual Console:

Minish Cap

Four Swords Adventure: Anniversary Edition

 

DS:

Phantom Hourglass

Spirit tracks

 

Jeg syns det er helt idiotisk at jeg må ut med 500 kroner for et nytt spill som kanskje er fullt av bugs eller et spill jeg ikke en gang liker bare fordi spill standarden er så dårlig i dag.
Det der er ren bullshit. Det har ingenting å si hva du synes eller ikke synes. Det er ulovlig å laste ned spill. Så enkelt er det. Jeg kan ikke bare begynne å kjøre i 120km/t i en 80-sone fordi jeg synes det går for sakte, eller rappe TVen til naboen fordi jeg ikke liker fyren. Hva er det folk har problemer med å forstå? Liker du ikke at det ikke er demoer, shareware, trials og så videre får du ta det opp med utgiverne, eller rett og slett la være å spille spillet.

 

Eller for å ta et mer direkte eksempel selv du burde forstå: Her sitter du og jobber nesten døgnet rundt i månedsvis for å få ferdig et spill, og når du endelig slipper det ut døren tar det noen uker før du er arbeidsløs og blakk, fordi folk bare stjeler spillet du har jobbet så hardt med. Dette har skjedd mange, mange ganger, og er en av hovedgrunnene hvorfor vi har store, stygge selskaper som EA som ødelegger spillserier. Fakta er at det er piratene som har hovedansvaret her. Det er de som hindrer folk i å tjene penger, dermed må små selskaper kjøpes opp av store selskaper som har råd til å takle piratene over lengre tid. Du ser problemet? Og ikke prøv deg med "De trenger ikke pengene mine", "Det er jo bare noen hundre spenn", "De har ikke demo" eller noe sånt piss.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...