Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skadeoppgjør mellom private parter


Anbefalte innlegg

Hei!

Var noe uheldig å var litt borti bakfangeren på en Audi A4 B6 2002 mod.

 

Det er snakk om en overfladisk lakkskade, bestående av vertikale striper på ca 5 cm som strekker seg over ca 40 cm.

 

Det er ikke noe tvil om at jeg skal betale her, spørmålet er heller hvor mye, og hvor mye eieren kan kreve for denne jobben.

 

Eieren har nå bestilt takseringstime hos Møller Bil - det finnes ikke et dyrere alternativ.

 

Hva er normalt i denne situasjonen? Det finnes da mange lakkverksteder som gjør en akkurat like fin jobb til en langt rimeligere pris, flere av de store verkstedkjedene, som jeg aboslutt ikke vil si er noe dårligere enn Møller på kvalitet osv, har mulighet til å gjøre dette rimeligere.

 

Er det slik at tidligere eier kan kreve å få jobben gjort absolutt der de vil? Jeg mener såklart ikke at han skal sette inn bilen sin på et lite suspekt lakkverksted i en tilfeldig fyr's kjeller, men det må da være mulig å bli enige om et billigere alternativ?

 

Dette er nytt for meg, har aldri bulket hverken min egen eller andres bil før, så spytt ut deres erfaringer og hva dere synes bør gjøres i denne situasjonen.

 

Mener også å ha hørt at Møller tar 1 times betalt for taksering av skaden - er dette noe jeg må betale, selvom det finnes flust av verksteder som utfører gratis taksering?

 

På forhånd takk!

post-119504-0-60788900-1364941121_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen med å ta det gjennom forsikringsselskapet er også at du ikke betaler for takseringen, og sannsynligvis får de bedre pris på lakkeringsjobben enn du/han ville fått. - Han kan på sin side velge om han vil ha jobben gjort eller pengene for å få en han kjenner til å gjøre jobben f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En lik skade fikk jeg fikset 100% hos micropaint nå nettopp. Kostet 1500kr, 2200kr om det er sprekk i tillegg, siden de må sparke i tillegg da.

 

Årsaken til den lave prisen er at de bare lakkerer selvskaden.

 

Gjør du det hos møller lakkerer de hele fangeren, tipper 8-10k. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...