Gå til innhold

Superzoom eller telezoom for 650D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, ingenting er fjernet.

Det er noe live preview av kreative filtre og visstnok noen autofokus-justeringer i videomodus, ellers er kameraet dønn det samme.

Enig, eneste potensielt gode grunn for å velge 700D er hvis AF i live view/video modus skulle vise seg å være en klar forbedring. Blir prisen omtrent den samme er det greit å velge siste generasjon.

Lenke til kommentar

Hmm... havner i en tråd fra 2008 om en som har fått seg 450D...

 

Riktig, kameramodell har ingen relevans, det var heller ikke det som var poenget med innlegget mitt, mengingen er at du kan se hvordan du tar kontroll over fokuset på kameraet ditt på en grei måte ved og lese mitt innlegg i spesifikke tråd. Jeg kan alltid kopiere over det som står i den tråden men du kan få et bedre innblikk ved og lese noen av innleggene der siden bruksmåte og justeringer er eksakt det samme i dag selv om tråden er 5 år gammel.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Riktig, kameramodell har ingen relevans, det var heller ikke det som var poenget med innlegget mitt, mengingen er at du kan se hvordan du tar kontroll over fokuset på kameraet ditt på en grei måte ved og lese mitt innlegg i spesifikke tråd. Jeg kan alltid kopiere over det som står i den tråden men du kan få et bedre innblikk ved og lese noen av innleggene der siden bruksmåte og justeringer er eksakt det samme i dag selv om tråden er 5 år gammel.

 

...der datt jeg helt ned på gulvet og rullet under sofa'n. Riktignok synes jeg tråden var interessant, men du siterte mitt spørsmål om forskjellene på to spesifikke og relativt nye modeller i EOS serien, og skrev at linken skulle føre til en artikkel på Akam hvor jeg kunne lese mer om dette. Blandet du med noe annet?

 

Det med fokuspunktene har jeg sett på, og har brukt mest center-spot hittil når jeg er i Manual, noe jeg er for det meste. Noen ganger avveksler jeg med Av eller Tv

Lenke til kommentar

Tror Nautica mente å linke til denne artikkelen, og så ikke hadde fått med seg temaet og hva han hadde gjort feil da han skulle forsvare hvilken tråd han hadde linket til. Joda, Nautica - det er en flott tråd om hvordan man bruker kameraet, og der er 450D ikke så forskjellig fra 650D/700D, men nå var altså spørsmålet hva forskjellene på 650D og 700D er, ikke hvordan man bruker fokuspunkter.

Tipper det var en copy/paste-feil og at han trodde han var i en annen tråd.. ;)

 

Edit: Les også denne artikkelen:

Sammen med 100D lanserte Canon i dag også EOS 700D, som alt i alt ser nærmest identisk ut som Canon EOS 650D. I farten og halvsøvne nå på morrakvisten har vi ikke funnet noen forskjeller. Overhodet. I informasjonen vi har fått tilgang til - som riktignok KAN være feilaktig - har vi ikke funnet noen som helst forskjeller i størrelse, oppløsning, opptakshastighet eller ytelse for øvrig.

OPPDATERING:

Dette var naturlig nok et spørsmål Canon fikk servert på dagens pressekonferanse, og som i all hovedsak ble besvart med at 700D har fått et nytt modushjul, og vil leveres i pakke med det nye STM-objektivet. Noen andre små forskjeller er det også, som for eksempel at digitale filtre nå kan forhåndsvises, men i det store og hele er dette det samme kameraet som 650D var. Faktisk skal bildebrikken være nøyaktig den samme, f.eks.

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...der datt jeg helt ned på gulvet og rullet under sofa'n. Riktignok synes jeg tråden var interessant, men du siterte mitt spørsmål om forskjellene på to spesifikke og relativt nye modeller i EOS serien, og skrev at linken skulle føre til en artikkel på Akam hvor jeg kunne lese mer om dette. Blandet du med noe annet?

 

Det med fokuspunktene har jeg sett på, og har brukt mest center-spot hittil når jeg er i Manual, noe jeg er for det meste. Noen ganger avveksler jeg med Av eller Tv

 

Poenget til Nautica var muligens at bildekvaliteten på gamle kamera ikke nødvendigvis er det som gjør at bildene dine ikke kan bli gode.

Kona har et EOS 350D. Det tok gode bilde da det var nytt, og tar like gode bilder i dag. Hun har ingen ønsker om å bytte, det tar akkurat så gode bilder som hun trenger. Det som er viktig er fotograf og objektiv, i den rekkefølgen.

Endret av tow
Lenke til kommentar

Hehe... Tror jeg blir under sofa'n. Jo, jeg trodde også at Nautica blandet litt, og ville at han(?) steppet litt tilbake og så hva som var skjedd og kunne gi riktig link ift sin egen kontekst i posten. Den biffen fikset jo du, Trondster. Takk for det!

Lenke til kommentar

He he, ble vist feil link her og linken jeg la med her er den samme som jeg postet som et tilsvar i en annen tråd der du lurte på fokusproblematikken din.

 

På toppen av alt dette fikk jeg for meg at denne tråden var den andre tråden siden det var det jeg la inn linken og da ble linken feil og ditt tilsvar på svaret enda mer feil for meg :)

 

Det jeg egentlig hadde tenkt og linke til var Akam sin artikkel angående 100D og 700D siden det står relativt greit hva som er forskjellene "Er dette verdens minste speilreflekskamera?" som Trondster linker til nederst i sitt innlegg.

 

Om ikke annet så vekte jeg endel folk nå :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

aspirant har slett ikke postet om fokusproblematikk i den tråden.. ;)

 

 

Vel så trøtt er jeg ikke nå, kanskje når jeg er ferdig med lunsjen :)

 

Klippet fra den andre tråden

 

Nå har jeg akkurat ansaffet meg canon 50mm f/1.8 og driver og eksperimenterer litt rundt med det nå.. Supert objektiv! Men har noen spørsmål jeg håper inderlig noen kan svare på...

 

Hvordan fokuserer man? Jeg roterer på den fokustingen med hendene... Er det greit at jeg gjør det? Vil vel ikke skade kamera noe? (kamera fokuserer automatisk først, så endrer jeg på det)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Prøv å kikke på sitatet en gang til - og denne gang også på brukernavnet - altså ikke bare hva som ble skrevet, men også av hvem. Ta en dobbel espresso, du. ;)

 

Se der ja, det aspirerer vel til en tur oppå putetrekket igjen :)

 

Får vel slutte å kommentere tidlig på morgen siden det er da jeg gjør de største blemmene :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Har nå fått tilbake noe av pusten og tørket tårene, men noe hikstende ennå av etterlatter.

 

En så ubetalelig god underholdning er det lenge siden jeg har hatt del i. Fantastiske folk her på forumet. Blir nok en ukes tid her under sofa'n.

 

Nautica: Du er tilgitt i femte potens! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...aaaaand back on track.

 

Etter mye research og review-lesing har jeg bestemt meg for å ta ting suksessivt, og kommer nok til å starte med et Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD SP. Med stor gjennkjennelsesfaktor leste jeg om gleden ved å oppgradere utstyr, ja jeg nikket til og med anerkjennende til det.

 

Om jeg hadde gått rett til det råeste utstyret med en gang, så føler jeg det som om jeg i et orienteringsløp skulle få lov til å starte bare en kilometer fra mål, men med fullstendig manglel på kunnskap om kart og kompass. Da hjelper det ikke med custom made Nike Jetpowered Fantasygear og kroppen full av Analoge Hemoglobiner og Genom-enhanced Krill.

 

Ja, jeg kjenner at jeg kan komme til å holde på med fotografering, men jeg er litt skremt av hvor raskt jeg lett kunne se svakheter i det jeg har produsert selv når jeg sammenligner det mot andre bilder. Ikke bare komposisjon, hvor jeg helt naturlig har en vei å gå, men også klare hindringer i objektivet jeg bruker. Alt dette på bare noen uker... det hadde jeg ikke ventet på forhånd. Det at jeg, uten å anstrenge meg det minste, kan se med en gang at bildene jeg får er utrolig soft. Etterbehandler hvert eneste bilde jeg skal ta vare på.

 

Når jeg etter hvert blir bedre trent på bruk av utstyr og finne motiver og komposisjoner gleder jeg meg til å kunne spe på med bedre optikk, blitz / softbox etc, bedre tripod og annet snacks. Vet i alle fall hvor jeg skal gå når jeg lurer på noe ;)

Endret av aspirant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...