Gå til innhold

Superzoom eller telezoom for 650D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal også nevnes - flere andre rapporterer at EF 70-300 IS er et knakende godt objektiv - tipper The Digital Picture testet et mandagseksemplar.. :)

 

Men - du går heller ikke feil med Tamron 70-300 VC - den rapporteres å være knakende god.. :)

 

Og ellers - hos Japan Photo koster nå 650D 4880 for seg selv, eller 95 kroner billigere sammen med 18-55 IS II.

Det er forøvrig stort sett kun kosmetiske endringer mellom 18-55 IS og 18-55 IS II - samme bildekvalitet.

 

 

Og generelt - kjøp om mulig optikken brukt - så får du mye mer glass for pengene. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på lønning og bonus fra jobben, så jeg kommer ikke til å kjøpe noe helt enda. Jeg tenker jeg venter et par måneder, for å se om huset kommer på tilbud et eller annet sted. Tenkte i all hovedsak det var greit å gjøre litt research rundt objektivene, for å se hvilken løsning jeg ønsker. Og per nå tror jeg nok det blir kit + Tamrons 70-300, med mindre noen har bedre løsninger for meg til maks 3500 kroner.

Lenke til kommentar

I følge testene på de sidene, Trondster, scorer Tamrons 70-300mm bedre enn Canons alternativ, og Canons tilsvarende L-objektiv er det eneste som anbefales over.

 

Da tenker jeg det blir kit + Tamron, så får jeg eventuelt bytte ut kit-objektivet med noe bedre en gang i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

I og med at jeg skal ha hus m/kit, objektiv, bag og minnekort, og muligens solblendere (har ingen per i dag), hadde det vært hensiktsmessig å prute? Hus, kit og objektiv kommer på rundt 7500 kroner, og jeg hadde da tenkt meg enten 7000 for det (mellom 6 og 7 prosent rabatt), eller 8000 for hele pakka (gratis minnekort og blendere).

Lenke til kommentar

Slenger meg med her, siden jeg er på akkurat samme jakt som Joshiwo.

 

Jeg har også sett lenge på Tamron 70-300mm. Jeg har et marginalt høyere budsjett i utgangspunktet, men dersom jeg ser at jeg får en raskere stigende lærings- og erfaringskurve enn forventet kan det hende at jeg lander på et av Canon sine L objektiv i stedet. Spesielt om følgende objektiv plutselig skulle være på supertilbud:

 

http://www.fotovideo...0000039229.aspx

 

Jeg vet at det er utgaver som er mer lyssterke, men jeg tror at F4 på hele fjøla er et relativt godt kompromiss ift pris. Lurer på hva fotovideo mener med:

 

Egenskaper:

L-seriens utseende

 

Det er vel et ekte L-objektiv?

Endret av aspirant
Lenke til kommentar

EF 70-200 f/4L IS er til de grader et L-objektiv - som ikke bare betyr endret utseende - det medfører også spesielt god byggekvalitet, bildekvalitet, værtetting, god autofokus med mere.

Akkurat det objektivet der er også en av de skarpeste telezoomene som er laget, og er enda skarpere enn versjonen uten IS.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

De kan tilby nettpris + fraktpris - hvis det en "normal" nettpris. Helt vanlig.

 

Hva endte du opp med av varer? :)

Endte opp med ingenting. Skal prøve å få brukt kontakter til å evnt få det billigere andre steder. Enten det, eller så venter jeg og ser om hus+kit kommer på tilbud et eller annet sted.

 

Jeg har det på ingen måte travelt, og skulle ikke prisen bevege seg innen slutten av juli, kommer jeg til å betale den prisen Japan Photo måtte kunne gi meg. Alt jeg kan spare kan jeg bruke på andre ting, som større minnekort eller spare opp til stativ.

Lenke til kommentar

EF 70-200 f/4L IS er til de grader et L-objektiv - som ikke bare betyr endret utseende - det medfører også spesielt god byggekvalitet, bildekvalitet, værtetting, god autofokus med mere.

Akkurat det objektivet der er også en av de skarpeste telezoomene som er laget, og er enda skarpere enn versjonen uten IS.

Er nok bare at objektivet er hvit, grunnen er at de ikke skal bli varme i solsteiken og utvide seg.

 

Da fikk jeg noe å tenke (les sikle) på gitt! :hmm: Ble litt usikker på om de mente at det var et ringere objektiv med kremseriens utseende. Skulle selvsagt hatt råd til utgaven med f/2.8 og IS, men da har vi plutselig fått et siffer til i prisen, samt et større slagvåpen og potensiell senebetennelse i underarmen :closedeyes:

Lenke til kommentar

Da kan jeg i hvert fall konkludere med at Japan Photo nekter å diskutere priser som er under nettbutikkens. De kunne kun tilby meg nettpris + 100 kroner oppå det.

Er redd 7500 ikke er så mye å forhandle med. Japan Photos butikker ligger normalt litt over nettbutikken sin på pris. Å komme ned til nettbutikkpris kan nok være mulig, under er nok vanskelig hvis du ikke handler for store beløp (og ikke sikkert det er så enkelt da heller). Det er lave marginer på populære hus/objektiv.

 

Beste måte å komme ned i pris er å vente på kampanjer/tilbud, men ingen garanti for at akkurat det du vil ha kommer på tilbud. Har du et par tre alternativ som er "akseptable" øker selvsagt sjansen for å finne et bra tilbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han hos Japan Photo mente også at huset kunne komme til å gå ned i pris snart.

650D er nettopp "erstattet" med 700D og da synker gjerne prisen en del når det nye huset kommer i butikkene - hvis de har noen igjen av 650D da. Det er imidlertid litt spesielt denne gangen fordi 700D er så liten oppgradering. Merk også at 600D som er ennå et år eldre er like bra som 650D/700D på bildekvalitet.

Endret av se#
Lenke til kommentar

650D er nettopp "erstattet" med 700D og da synker gjerne prisen en del når det nye huset kommer i butikkene - hvis de har noen igjen av 650D da. Det er imidlertid litt spesielt denne gangen fordi 700D er så liten oppgradering. Merk også at 600D som er ennå et år eldre er like bra som 650D/700D på bildekvalitet.

 

Blir vel kanskje en liten avsporing, men satser på at noen ser igjennom fingrene denne gangen... Hva er egentlig bedre med 700D ift 650D? Ser at en del som 650D har, så som touch skjerm, mikrofoninngang og AV-utgang er fjernet fra etterkommeren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...