Gå til innhold

Neste versjon av Windows er lekket på nett


Anbefalte innlegg

Du får sagt det G

 

Det jeg vil frem til var at mange adre har klart å lage programmene på en slik måte at de passer for alle typer brukere uten at avanserte funksjoner er i veien for enkle brukere og virce versa .

Her har microsoft mye å lære

 

nå husker jeg ikke hvilket program det var men jeg kom over et der man kunne slå av /skjule de avanserte menyvalgene som bare avanserte brukere har bruk for

og man kunne slå av og på hjelpe teksten

 

Det jeg reagerer på er at de ha inført en hetl egen "desktop" bare fordi at enkelte nekter å lære seg det tradisjonele GUI-et som alle bruker ( da snakker jeg om flere forskjelige os med grafisk bruker flate)

 

Det blir omtren som om man skulle lage et felles dash bord for bil . båt og fly og så har man både ratt og joystik for å styre

 

iden med metro er nok grie nok den , men slik det er laget og fremstår i reklame og omtaler samt tester så er det for spesifisert til nettbrett alene .

 

All fonuft tilsier at dett burde være valgfritt uten diskusjon og om konfigureringer

Da snakker jeg om alt metro har medført med seg .

 

Igjen er det snakk om hvor lite fleksibelt metro er i forhold til den tradisjonelle måten å gjøre det på

med noen untak så er det enten eller ikke noe mid i mellom

 

Dynamikken i metro er for firkantete og skarp i forhold til dunamiken i et standard GUI

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.extremete...ble-smartscreen

 

http://www.google.co...iw=1440&bih=799

 

How to close Windows 8 Metro apps

 

When Microsoft first debuted Windows 8 last year, you couldn’t actually close Metro apps. In theory, because of the way Metro apps automatically suspend their CPU and RAM usage when they lose focus, Microsoft claimed that you simply didn’t have to close apps. As you can imagine, this resulted in some fairly “fun” instances of flicking through 200 suspended apps to find the one you actually want to use.

 

The final version of Windows 8, though — the one that you’re using — has no less than four ways of closing Metro apps. The simplest method is by hitting Alt-F4 on your keyboard, which, like with Desktop apps, immediately terminates the app.

 

The other option is pushing your mouse all the way to the top of the screen until your pointer becomes a hand, clicking, and then dragging the Metro app to the bottom of your screen. This is quite tiresome with a mouse, but it’s the easiest way of closing Metro apps on a touchscreen. You can also do the same thing from the Metro task switcher. Swipe in from the left (or use the hot corner), move your finger back towards the edge, and the task switcher pops up. From here, you can drag the thumbnails to the bottom of the screen to close them. The one exception is if you’re on the Metro Start screen; you can’t close apps from there, for some reason (probably a bug). If you are using a mouse, you can right click a thumbnail and select Close — and this works from the Start screen, too.

 

windows-8-task-manager-close-metro-app.jpg

Finally, you can close Metro apps from the Task Manager — both from the new, simplified view (pictured), and from the Processes tab in the full, expanded Task Manager.

 

 

windows-8-smartscreen-warning-640x503.jpg

 

Understanding and configuring SmartScreen

 

Understanding and configuring SmartScreen

Internet Explorer has long had a feature called SmartScreen, which was first implemented in Internet Explorer 8, and has since been a part of IE9, IE10, Hotmail, and now Windows 8. When you visit a website, or open a file, SmartScreen communicates with Microsoft and checks if that website/file are whitelisted or not.

 

In both cases, SmartScreen pops up a warning if you try to visit a site or open a file that isn’t confirmed to be safe. As a defense against malware, SmartScreen is actually rather effective — and, really, no other browser or OS offers the same kind of protection. SmartScreen can be a little irritating, though, especially if you regularly download third-party EXEs from the internet.

 

For a start, when you see your first SmartScreen warning (pictured above), don’t be alarmed. It may look like Windows is completely blocking you from running an app, but in actuality you just have to click “More info” to reveal the “Run anyway” button.

 

 

windows-8-smartscreen-settings-300x197.png

To disable SmartScreen entirely, though, hit the Windows key, type SmartScreen, change to the Settings tab, and then click “Change SmartScreen settings.” From there, click “Change Windows SmartScreen settings” from the left-hand menu, then select the “Don’t do anything” radio button.

 

Check out more of our Windows 8 tips and tricks — or, if you have your own tip to share, leave a comment!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

den andre elgen, det ser ut som at du har delvis fått rett. Sjekke DinSide.no sin statistikkpresentasjon:

 

Hele artikkelen her

 

PC-en mindre attraktiv

– Det ser dessverre ut til at Windows 8-lanseringen ikke har gitt noen positiv effekt på salget, heller tvert imot, sier IDC sin visepresident Bob O'Donnell i en kommentar.

– Den radikale endringen i brukergrensesnittet, fjerningen av start-knappen og den økte kostnaden knyttet til PC-er med berøringsskjerm, har gjort PC-en til et mindre attraktivt alternativ til blant annet nettbrett. Microsoft står overfor noen svært vanskelige avgjørelser hvis de ønsker å bidra til å få fart i PC-salget igjen, avslutter han.

Det ble solgt 76,3 millioner PC-er på verdensbasis i 1. kvartal 2013, ifølge IDC.

Lenke til kommentar
Sjekke DinSide.no sin statistikkpresentasjon:

Kan Windows 8 brukes som en forklaring på en 20% nedgang i salget av Mac'er også?

http://www.apple.com/pr/library/2013/01/23Apple-Reports-Record-Results.html

 

Bob O'Donnell har ingen tall som viser at Windows 8 har forsterket fallet i PC-salget - han trekker bare den meningen ut av et visst sted.

 

Jeg har heller ikke sett noen tegn til at andre OS'er (for PC-plattformen) har hatt merkbar fremgang i den samme perioden der Windows 8 angivelig skal ha utgjort et mindre attraktivt alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det er noen tvil så er det økonomisk krise over hele Usa og store deler av verden, det blir ikke skapt like mange arbeidsplasser som forventet http://e24.vgnett.no...-i-usa/20354489 .

 

Kombinerer man dette med at mange forbrukere får dekket behovet sitt gjennom håndholdte enheter så er det kanskje ikke rart at det man ser nå er en korrigering av pc markedet.

 

En annen ting som ikke har blitt med i bildet er at stasjonære pcer og bærbare pc'er henger litt etter på innovasjons siden og har ikke greid å imponere forbrukerne med en "må ha" følelse.

 

Uansett, dette er ganske irrelevant til den ny versjonen av Windows Blue som er lekket og man kan derfor håpe på at den nye versjonen inneholder noe som tiltrekker forbrukerne og korrigerer noen av de negative sidene av windows 8.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Er det virkelig slik at foskjellen mellom versjonene i Windows begynner å bli så små ( hvis man legger vekt på nytteverdien) at microsoft må finne på noe som lokker noen og iriterer andre brukerere ?

 

Hvis det er slikk så kunne de i det minste ha tenkt bedre gjomm dynamikken i systemet og latt en selv slå på eller av funksjoner

Lenke til kommentar

Windows 8 ser veldig trist og firkantet ut! Selv hotmail.com har blitt helt uten noe sjel..

 

Hotmail er død!

Lenge leve outlook.com!

 

Forsåvidt kan man tilpasse noe utseendet på Windows 8 men ja, det er firkantet og dette er noe som ikke vil falle i smak hos alle.

 

 

Elgen : Du tar feil som vanlig.

Lenke til kommentar

du påstår at jeg tar feil , men hva hva jeg ter feil i og hvordan , det akter du ikke å begrunne noe vidre

samtidig så mener G at jeg delvis hart rett .

 

Så da blir den tolkningen dere har ren bingo , som om enkelt bare har bestemt seg for at jeg tar feil uten begunnelse og andre at jeg har rett uten å begrunne det.

 

hvilken seriøs debatt blir det av det ?

 

Man kan da ikke bare si at man har rett eller feil bare fordi dere er ueninge i enekelte punkter

Det må i det minste begrunnes

 

 

Slik jeg opplever det nå så mener flere av dere at minen ønsker om hvordan kommende windows versjon burde være ,er feil.

Det er jo det samme som å bestemme hva folk ønsker

 

Det enste jeg har påpekt gjennom hele debatten er at forholdet mellom metro , nettbrett, smarttelfoner og standard pcer med og uten berøringssskjerm slett ikke er optimalt.

 

her var jo problemt at de som fikk det til å fungere delvis kalte de som ikke fikk det til å fungere for "nerder" og "amatører", samt at man bare måtte godta det som Microsoft hadde funnet på

 

var man ikke fornøyd så kunne man jo bare bruk 3djpartprogrammer.

Det er en idiotisk holdning da det skal være et komplett os uten å måtte ty til ekstra funsjonalitett for at det skal fungere ekseptabelt

 

Strengt tat så burde deler av metrofunsjonaliten være et valgfritt tilegg

Lenke til kommentar

du påstår at jeg tar feil , men hva hva jeg ter feil i og hvordan , det akter du ikke å begrunne noe vidre

samtidig så mener G at jeg delvis hart rett .

 

Så da blir den tolkningen dere har ren bingo , som om enkelt bare har bestemt seg for at jeg tar feil uten begunnelse og andre at jeg har rett uten å begrunne det.

 

hvilken seriøs debatt blir det av det ?

 

Man kan da ikke bare si at man har rett eller feil bare fordi dere er ueninge i enekelte punkter

Det må i det minste begrunnes

 

 

Slik jeg opplever det nå så mener flere av dere at minen ønsker om hvordan kommende windows versjon burde være ,er feil.

Det er jo det samme som å bestemme hva folk ønsker

 

Det enste jeg har påpekt gjennom hele debatten er at forholdet mellom metro , nettbrett, smarttelfoner og standard pcer med og uten berøringssskjerm slett ikke er optimalt.

 

her var jo problemt at de som fikk det til å fungere delvis kalte de som ikke fikk det til å fungere for "nerder" og "amatører", samt at man bare måtte godta det som Microsoft hadde funnet på

 

var man ikke fornøyd så kunne man jo bare bruk 3djpartprogrammer.

Det er en idiotisk holdning da det skal være et komplett os uten å måtte ty til ekstra funsjonalitett for at det skal fungere ekseptabelt

 

Strengt tat så burde deler av metrofunsjonaliten være et valgfritt tilegg

 

Du tar som sagt som vanlig feil.

 

Skriver om ting du verken har peiling på, eller prøvd.

 

La tråden dø i stillhet, og ikke dum deg mer ut.

Lenke til kommentar

Du tar som sagt som vanlig feil.

 

Skriver om ting du verken har peiling på, eller prøvd.

 

La tråden dø i stillhet, og ikke dum deg mer ut.

 

Jeg vil vite hva du mener jeg tar feil i og andre menr jeg har rett i for det er ikke bare noen få som skal bestemm hva som er rett og galt her

 

Så lenge det er flere som er ening med meg så må man i anstdighetsn navn fortelle hva som er feil

Det eneste du og en del andre har argumenter for i de siste inleggene er at jeg har feil ønsker til neste utgave av windows.

Lenke til kommentar

Hva du tar feil i?

For det første har du null erfaring i hvordan Windows 8 fungerer, det meste har du fått fortalt med teskje av oss her på forumet og det ser ut som du enda ikke har forstått det vi har prøvd å forklare.

 

Så kommer du med en påstand om at Forskjellen mellom Windows 7 og 8 er så liten selv om du sutrer og bærer deg dag inn og dag ut av hvor ille Modern UI og alle de STORE endringene i brukergrensesnittet osv som er inført og må forklart i detaljer hvordan faktisk Oset har blitt oppdatert med teskje siden du ikke har tenkt å prøve det selv (men kaste bort tiden til andre kan du).

 

Ønskene dine kan oppsumeres med at du ønsker en SP4 med optimaliseringer for kjernen til Windows 7 uten noen endringer whatsoever i brukergrensesnittet eller funksjonaliteten til W7 (du mente jo selv tidligere i en annen tråd at det var liten / ingen merkbar forskjell).

 

Dette blir vel den siste gangen jeg orker å bruke tid på deg Elgen og om du i det hele tatt ønsker å diskutere Windows 8 så få ut fingeren og prøv det grundig ut selv så kan vi faktisk diskutere det vi liker eller mistrives med av erfaring, hvis ikke blir det hele rett og slett bortkastet tid for meg.

Lenke til kommentar

jeg har aldri vær borte i noen som er så treg til forstå hva det er jg fasktisk skriver her .

 

jeg forstå helelr ikke at det går ann å ta så til de grader feil

Egelig så burde jeg bli rasende , men det går ikke an her på forumet

 

Hvorfor i all verden kommer du med gammelt oppgulp , ting man ikke diskuterer lenger ?

Skulle neste tro at du hadde vanskelig med å godta at ikke alle liker metro.

jeg skulle neste tro at du på død og liv skal gjembruke det jeg før mente om W8 bare for holde meg nede

Slik går ikke an.

 

 

hvis man sammligner lit med gangen gjennom tidligere utgaver av windows

 

Så er jo teknisk sett w8 den 3dje utgaven av vista og w9 vil da være den 4, selv om det er gjor sore endringer .

 

Nå så mange sier at w8 også er veldig lik w7 hvorfor kan da ikke alle godta det .

Det som gjør forskjellen er menyene ,flisene og en del tilegg , justeringer samt trimming av systemet .

 

Likevel så sier mange at de føler begrsninger i forhold til w7

 

Det jeg har sagt om hva jeg ønsker med neste utgave er at ekelter ting som nå er tvunget bør være frivilig

Samt at delingen av skjerm i metro bør gjøre mere fleksibelt

 

Det er denne holningen at windows må set ut som widowsphone ( man er ikke der enda men nærmer seg ) jeg reagerer på .

 

Hvis man skal ha et felles system for forskjelige typer enheter og bruk så må ikke det som er typisk for en type bruk prege alle de andre måtene å bruke det på , selv om brukergrensisnitet er lik

 

f.eks så trenger man bare avspillingsknappene når man spiller av video

Lenke til kommentar

Pro-utgaven av W8 har med seg et virtualiseringssystem. Dette må sies å være en stor forandring fra tidligere forsøk. Uten at jeg har gjort noe annet enn å lese om det. Det er avslått som default, men ligger der like fullt.

 

Selvfølgelig er dette et tillegg som ikke alle har bruk for, og derfor er det avslått som grunninnstallasjon.

 

Det skrives at W8 har en del sikkerhetsmessige forbedringer, uten at jeg har merket meg alle navn og endringer.

 

W8 virker å være responsivt, så kanskje jeg skal la frustrasjon og ideer om at W8 nok ikke er så veldig forskjellig fra Vista, W7 bare fare vekk for nå, inntil jeg evt. ser et styggt tilfelle igjen av at etterspurt respons fra OS'et uteblir.

 

Alt-i-alt er nok det som surrer under panseret på W8 tilsvarende bra eller kanskje bedre enn W7 tipper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...