Gå til innhold

Neste versjon av Windows er lekket på nett


Anbefalte innlegg

Windows 8 er så retro at selv gamle DOS fremstår som mer moderne. Visuelt sett er det for enkelt og spartansk, i motsetning til apple hvor alle detaljer skal være pene å se på. Så er det noe med at pc og tablets er to vidt forskjellige plattformer. At dette fungerer for unge folk som ikke har sett så mye før er en ting, men for gamle folk er dette femten skritt tilbake i tid. Jeg holder meg til Win7 enn så lenge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

poenget må vle være at hvis de skal lage et system der man slår sammen "android" og "windows" så kan ikke det ene systemet overstyre det andre .

Man kan helelr ikke lage 2 helt forskjelige UI som er til plage.

Med mindre man får til noe radikalt så virker metro som et bomskudd

 

Man bør ha de samme mulightene i Metro som det standiserte windows brukergrensisnittet samtidig som man god kan inføre noen av ellementen fra metro inn i windows

 

Da var iden med miniprogrammer i Windows bedre en det med apper

Flisen bør være mer likt en mappe med stort sett de samme mulightenene mappene har samtidig som man har mulighten til fordele flisnen/mappene utover skjermen

Lenke til kommentar

poenget må vle være at hvis de skal lage et system der man slår sammen "android" og "windows" så kan ikke det ene systemet overstyre det andre .

Man kan helelr ikke lage 2 helt forskjelige UI som er til plage.

Med mindre man får til noe radikalt så virker metro som et bomskudd

 

Man bør ha de samme mulightene i Metro som det standiserte windows brukergrensisnittet samtidig som man god kan inføre noen av ellementen fra metro inn i windows

 

Da var iden med miniprogrammer i Windows bedre en det med apper

Flisen bør være mer likt en mappe med stort sett de samme mulightenene mappene har samtidig som man har mulighten til fordele flisnen/mappene utover skjermen

 

Dette vet jo som sagt ikke du en døyt om, siden du faktisk ikke bruker OS'et.

 

Slutt å gå på repeat, og skriv om ting du bare leser på internett.

Lenke til kommentar

Dette vet jo som sagt ikke du en døyt om, siden du faktisk ikke bruker OS'et.

 

Slutt å gå på repeat, og skriv om ting du bare leser på internett.

 

så du mer altså at folk som ikke liker windows 8 ikke skal kunne komme med inspill på hvordan det kunne bli bedre ?

Det kaller jeg for en gaske trangsynt måte å se det på

 

Angående det jeg leser om på nettet så stememr det forbausende med det man som det klages over for windows8

 

For meg så virker det som du ikke evner å se at microsoft vil slå samme noe alla "android" ellelr windows fone ( tidligere utgaver ) og Windows7 , da bør man også gjør det på en skikkelig måte slik at alle partet blir fornøyd

 

Hvis dine ønsker er at windows9 skal være helt lik windowsphone ( som du nå har git signaler om) så er du på bærtur

 

brukergrsinittet på alle disse enheten kunne nok tilsyneletende se helt lik ut men man må da ha utvidede funskjoner og mulighter i forhold til utstyret og bruken

Lenke til kommentar

så du mer altså at folk som ikke liker windows 8 ikke skal kunne komme med inspill på hvordan det kunne bli bedre ?

Det kaller jeg for en gaske trangsynt måte å se det på

 

Angående det jeg leser om på nettet så stememr det forbausende med det man som det klages over for windows8

 

For meg så virker det som du ikke evner å se at microsoft vil slå samme noe alla "android" ellelr windows fone ( tidligere utgaver ) og Windows7 , da bør man også gjør det på en skikkelig måte slik at alle partet blir fornøyd

 

Hvis dine ønsker er at windows9 skal være helt lik windowsphone ( som du nå har git signaler om) så er du på bærtur

 

brukergrsinittet på alle disse enheten kunne nok tilsyneletende se helt lik ut men man må da ha utvidede funskjoner og mulighter i forhold til utstyret og bruken

 

Hvor har jeg gitt signaler om at jeg ønskser det skal se ut som Windows Phone? Nei elgen, det er DU som er HELT på bærtur.

 

Skal man komme med innspill på noe, må man prøve det først. Du feiler på alle punkt.

Lenke til kommentar

Hvor har jeg gitt signaler om at jeg ønskser det skal se ut som Windows Phone? Nei elgen, det er DU som er HELT på bærtur.

 

Skal man komme med innspill på noe, må man prøve det først. Du feiler på alle punkt.

Man kan jo tolke det dit når du ikke ønsker at de som ikke har prøvd w8 selv ikke skal uttale seg

metro ser jo ut som en dårlig utgave av et moderne smarttelfonsystem og det er det mange som brenenr for da er det veldig lett å tro at du også sysnes at det er positivt til tross for de ulempene de metfører på et desktopsystem , noe windows er .

 

så det jeg uttaler meg om er en ( overfladisk) ide om hvordan W9 ellelr senere utgaver burde være hvis de skal slå sammen dekstop funksjoner og telefon funkskjsoner

 

Man har tross alt fått det til med utseende til tidligere utgaver av windows uten problemer

nermere windows Ce som var en "kopi" av windows 95/98

Lenke til kommentar

Beklager Elgen, men Rusher og mange andre her har faktisk et godt poeng i at du uttaler deg om noe du ikke har peiling på.

/adieu Elgen.

 

Personlig så føler jeg faktisk at Win 8 ikke er det peneste Oset der ute om man sammenligner med andre Os, derimot så fungerer det på mange måter for meg bedre enn Windows 7, men det gjenstår fortsatt en del før man får et optimalt os som er fremtidsrettet og som følger utviklingen.

Lenke til kommentar

Håper virkelig de forbedrer flerskjermsmuligheter i UIet. Noen ting er klart forbedret, men det irriterer meg grenseløst at jeg ikke kan ha en app oppe på den ene skjermen mens jeg åpner start skjermen på den andre. Samme gjelder å kjøre to apper samtidig, en på hver skjerm...

 

...eller hva med å kunne kjøre apper i vinduer? Så kunne du plassert dem hvor du vil slik som i gamle dager.

 

Hmmm nei nå var jeg dum. Kjøre apper i vindu i et os som heter Windows. Det blir for dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager Elgen, men Rusher og mange andre her har faktisk et godt poeng i at du uttaler deg om noe du ikke har peiling på.

/adieu Elgen.

 

Personlig så føler jeg faktisk at Win 8 ikke er det peneste Oset der ute om man sammenligner med andre Os, derimot så fungerer det på mange måter for meg bedre enn Windows 7, men det gjenstår fortsatt en del før man får et optimalt os som er fremtidsrettet og som følger utviklingen.

når jeg bruker windows daglig så kan dere bare ikk omme å si at jeg ikke har peling .

det blir det samme som å si at einstein ikke hadde peilig på det han drev med

 

Nå var det heller ikke spesielt windos 8 jeg siktet til men måten man slår sammen windows og windowsphone .

Da spiller ikke versjonen noen rolle

Det er det totale resultatet som teller

 

slik alt tyder på så er det veldig bgrenset hvaem som liker windows8

 

forøvring så har jeg virkelig problemer med å forstå hvordan w8 kan være så mye bedre en tidligere utgaver

når det enste de har gjort er å trimme "motoren" , bytte ut noen funskjoner/ mulighter og inføre en nytt brukergrnsisnitt som alt for mange misliker

jeg kunne ha gått lit mere i detlj men det er unødvendig

 

Forøvrig så handler debatten om neste utgave av windows , windows 8 er vi ferdig med

Spørmålet blir om man vil ha det mere lik windowshphone eller mere lik windows7

jeg har tro på det siste

Lenke til kommentar

...eller hva med å kunne kjøre apper i vinduer? Så kunne du plassert dem hvor du vil slik som i gamle dager.

 

Hmmm nei nå var jeg dum. Kjøre apper i vindu i et os som heter Windows. Det blir for dumt.

 

Jeg kan da plassere dem som jeg vil jeg. Har ingen grunn til å ha rammer på programmene, bare rotete å fikle med rammestørrelser.

Lenke til kommentar

Jeg mener fremdeles at Windows 8 fungerer bra på små skjermer (laptop'er og nettbrett) men er fullstendig idiotisk når man jobber på store skjermer.

 

Jeg har ikke skaffet meg 2 stk 30"-tommers skjermer for å kjøre programmer i fullscreen. Her er det mye i gang samtidig, og jeg ønsker å se mer eller mindre alt på en gang.

 

Selv om man kan overleve den nye startmenyen, er det nokså tåpelig å måtte innom den hver eneste gang man skal til skrivebordet. Og at halvparten av OSet (Metro-delen) er basert på ideen om å kjøre fullscreen-apper gjør at halvparten av OSet vil jeg sky som pesten.

 

Det er vel som mange andre har konkludert -- Win8 is for Consumers, not Producers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er også en forbruker men blir ikke fristet av windows 8 av den grunn

Så hvis poenget med windows 8 var å få meg ( og mange andre ) til bruke det på grunn av endringene de har gjort så har de bommet

 

Nå vet jeg ikke hvilke forbrukere du tenker på med Win8 is for Consumers, det kan umulig gjelde alle forbrukere

jeg vil påstå Win8 is for some Consumers, not all

Lenke til kommentar

jeg er også en forbruker men blir ikke fristet av windows 8 av den grunn

Så hvis poenget med windows 8 var å få meg ( og mange andre ) til bruke det på grunn av endringene de har gjort så har de bommet

 

Nå vet jeg ikke hvilke forbrukere du tenker på med Win8 is for Consumers, det kan umulig gjelde alle forbrukere

jeg vil påstå Win8 is for some Consumers, not all

 

Slik som alle andre operativsystem med andre ord?

 

når jeg bruker windows daglig så kan dere bare ikk omme å si at jeg ikke har peling .

det blir det samme som å si at einstein ikke hadde peilig på det han drev med

 

Og igjen, NEI du bruker ikke Windows 8 til vanlig. Derfor har du IKKE peiling.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

jeg trenger da ikke å vite så mye mere om w8 .

Det som er froskellig fra w7 forteller jo dere meg . d.v.s at dere krengle dere i mellom hva som er bra og dårlig med w8

 

Da er det ikke lenger snakk om man liker w8 eller ikke , men om alle som ikke får til å bruke w8 eller liker det er analfabeter eller ikke

 

Altså hvis man ikke får det till slik Microsoft har bestem så er an analfabet angående data

Da har ma heller ikke tatt hensyn til det reele behovet som stort set blir dekket med w7

mes w8 har endel forstyrende elemeter som nettop er det som er problemet .

 

 

Hvis noen plages med det så kan man da ikke kalle dem for dumme

elle angripe personer som slet ikke liker metrostilen

 

Hvem er det foresten som har sagt at man må ta narkotika for å finne ut at det er farlig

det er jo slik dere argumenterer

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Hvem er det foresten som har sagt at man må ta narkotika for å finne ut at det er farlig

det er jo slik dere argumenterer

 

wat

 

Narkotika er bevist at er farlig. Det er påvist at ved å bruke narkotika risikerer man å bli avhengig osv... og ende på gata. Det er meget få gode utfall når man bruker narkotika.

 

Windows 8 er smak og behag. Det er en retning, og den retningen er ikke dårlig eller god, den er retningen Microsoft mener er god. Noen er enig, andre uenig.

Det er ingen fasit, og man kan ikke bevise at det er dårlig.

 

Så ikke sammenlikn Narkotika og W8, hvis du da ikke ønsker å miste all troverdighet.

 

Jeg liker Windows 8. Det er nok riktig vei å gå for Microsoft.

Lenke til kommentar

Kjører Slackware og kan enkelt velge mellom KDE og xfce. Deinstallerte og blacklista KDE etter 1 uke, vis jeg en gang har tid nok for å sette meg ned med det har jeg veldig lyst å prøve en tilet windows manager.

 

Det sier seg selv at jeg ikke er målgruppen til modernUI. Problemet er vel at MS ikke lar en velge og Windows går mot et mer lukket system. En av grunnen hvorfor jeg digge Linux, mulighet til å velge hva som passe best for meg OG mulighet til å velge bort det jeg ikke vil har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

wat

 

Narkotika er bevist at er farlig. Det er påvist at ved å bruke narkotika risikerer man å bli avhengig osv... og ende på gata. Det er meget få gode utfall når man bruker narkotika.

 

Windows 8 er smak og behag. Det er en retning, og den retningen er ikke dårlig eller god, den er retningen Microsoft mener er god. Noen er enig, andre uenig.

Det er ingen fasit, og man kan ikke bevise at det er dårlig.

 

Så ikke sammenlikn Narkotika og W8, hvis du da ikke ønsker å miste all troverdighet.

 

Jeg liker Windows 8. Det er nok riktig vei å gå for Microsoft.

 

nå var ikke poenget hva som var farlig men hva man må prøve for finne om deter bra eller dårlig .

slik flere argumenterer her så holder det tydligvis ikke at andre banner for ting de ikke liker.

man må tydeligvis selv gå av konseptene selv for få lov til mene noe

Lenke til kommentar

Det er ingen som har sagt at du ikke kan ha din egen mening her elgen, det de fleste trolig har prøvd å påpekt er at argumentene dine ikke holder vann med tanke på at svært mye av det du har "reagert" på faktisk ikke er helt sånn som du tror det er.

 

Et godt eksempel på dette er at du påstår at Windows 8 har en del forstyrrende "elementer" mens Windows 7 ikke har det. Om vi tar en titt på et av de siste argumentene dine om Metro og side-scrolling som plutselig nå er såpass ille kontra vertikal scrolling.

Her sitter jeg selv på en "Widescreen" skjerm som har en oppløsning på 1920 x 1080 og som du ser så vil jeg derfor ha mer plass "Sidelengs" enn om jeg scrollet opp / ned.

 

Selvsagt når det gjelder smak og behag (og det som kanskje er det optimale) så hadde det vært for min del greit også med Opp / ned scrolling og zoom funksjonalitet i Tiles (man har en oversiktsfunksjon som minimerer flisene) , men det er nok en god grunn til at man scroller sidelengs i W8 sitt nye gui.

 

Windows Blue ser ut som det tar grep om slike elementer i Gui'et og finpusser det videre , det behøves fortsatt en god del endringer ( SP1 + SP2 antar jeg) for at Oset virkelig skal fungere på topp da det har en del mindre mangler / problemer ( en del brukere som sliter med at man ikke er logget på tjenestene selv om man er tilkoblet internet ) , men det er langtifra et dårlig produkt per dags dato og er mitt soleklare valg om jeg skal velge mellom W7 og W8.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...