Gå til innhold

"oi, vi trodde du var norsk"


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Det vil ikke være et grunnlag sålenge det ikke finnes beviser for at det er nettopp pga religion at man ikke får ansettelse. Og noe slikt vil være tilnærmet umulig å bevise også.

 

 

 

 

 

Vel, sannsynligheten for at jeg MÅ velge en sterkt troende for å få kunnskapen og kompetansen jeg er ute etter i en teknikkvirksomhet er heller liten.

 

 

 

Dette er klinkende klart for meg. Men fremdeles får jeg ikke svar på dette:

 

Hvis forskjellen mellom suksess og fiasko er betinget av prinsippet ditt om ikke å ansette eller tilrettelegge for en spesiell ansatt, ville du da heller latt bedriften din gått nedenom å hjem, enn å fravike prinsippet ditt?

 

Og heng deg nå ikke opp i om det gjelder en "troende", eller det du jobber med for tiden - bytt det med noe annet - hva med fotballsupporter, norlænning, bergenser, eller kvinner osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke direkte noe imot utlendinger, men flere av dem utnytter ordet "rasist". Gjør du ikke som de vil, er du rasist.

 

Var en i klassen min tidligere. Som ble flyttet fra en annen klasse, da de hadde tatt han i å ta bilder av dem i dusjen og noe, og ville bli kvitt han. Så var vi den heldige klassen. All driten han hadde gjort ble forklart som "han har en annen kultur enn oss". Noe som innebar at han var en gigantisk kuk som gjorde som han ville, og all motstand var rasisme i hans øyne.

 

Men mange av de som er greie også.

Lenke til kommentar

Det får eventuelt jurister kommentere.

 

Geir :)

 

Ehh nei. Det kan meg og deg vurdere siden dette går mye på fornuft og logikk :)

 

Hvis jeg har intervju med 10 personer, 1 av dem sterkt troende. Hvis jeg da velger en av de andre og forteller den sterkt troende som jeg forteller alle som ikke ble valgt at "Du ble dessverre ikke med videre denne gangen men vi ønsker lykke til videre med jobbsøking", så vil aldri den sterkt troende kunne saksøke fordi han mener han ikke ble valgt pga hans religion, for det foreligger ikke beviser i en slik sak.

Lenke til kommentar
Dette er klinkende klart for meg. Men fremdeles får jeg ikke svar på dette: Hvis forskjellen mellom suksess og fiasko er betinget av prinsippet ditt om ikke å ansette eller tilrettelegge for en spesiell ansatt, ville du da heller latt bedriften din gått nedenom å hjem, enn å fravike prinsippet ditt? Og heng deg nå ikke opp i om det gjelder en "troende", eller det du jobber med for tiden - bytt det med noe annet - hva med fotballsupporter, norlænning, bergenser, eller kvinner osv

 

Hallo, dette blir spekulativer for en hypotetisk situasjon som er usannsynlig.

 

Hvilken vinning får både meg og deg ved å spekulere i noe så løst og virkelighetsfjernt?

 

Man skal aldri si aldri, men jeg er temmelig sikker på at det aldri vil skje at jeg må ansette en mann med spesielle behov (spesielt troende) for å unngå en fiasko i bedriften min.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor du spør på denne dumme måten. Nå sier jeg det bare rett ut, da jeg har forsøkt å appellere til din fornuft i mine tidligere svar. Men måten du spør på blir for virkelighetsfjern eller ureelt om du vil, til at jeg kan gi et "korrekt" svar.

 

Så, for å unngå at du fortsetter med dette lite gjennomtenkte spørsmålet sier jeg følgende: Jeg avviser din forespørsel om å svare på et spørsmål som vil føre til at jeg må spekulere i noe som ikke er reelt for virkeligheten slik min situasjon er i dag og slik den høyst sannsynlig vil være resten av mitt liv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Så, for å unngå at du fortsetter med dette lite gjennomtenkte spørsmålet sier jeg følgende: Jeg avviser din forespørsel om å svare på et spørsmål som vil føre til at jeg må spekulere i noe som ikke er reelt for virkeligheten slik min situasjon er i dag og slik den høyst sannsynlig vil være resten av mitt liv.

 

Det er greit. Jeg aksepterer at du ikke kan eller vil svare på et klart og konsist spørsmål, relatert til dine egne prinsipper. Så skal jeg heller ikke påstå at jeg besitter sannheten om dette, men har i hvert fall egne erfaringer med det vi snakker om, og baserer ikke meg på luftige teorier eller synsing eller fordommer.

Lenke til kommentar

Det er greit. Jeg aksepterer at du ikke kan eller vil svare på et klart og konsist spørsmål, relatert til dine egne prinsipper. Så skal jeg heller ikke påstå at jeg besitter sannheten om dette, men har i hvert fall egne erfaringer med det vi snakker om, og baserer ikke meg på luftige teorier eller synsing eller fordommer.

 

 

Nei nå må du slutte!

 

Du spør meg om jeg ville lagt til rette for spesielle behov (primært sett religiøse) hos en ansatt dersom denne ansatten vil stå for forskjellen mellom suksess og fiasko i min hypotetiske bedrift. DET er virkelighetsfjernt og noe jeg ikke vil dumme meg ned til å spekulere i.

 

Gi deg med dette, get over it and move on!

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei nå må du slutte!

 

 

 

Gi deg med dette, get over it and move on!

 

Jeg hadde vel sluttet ... :green:

 

Men ser du ikke at prinsippet ditt er helt på trynet? Jeg har endel erfaringer i å samarbeide med så kalte "grundere", og har aldri møtt sånne tøysete prinsipper hos dem. Mine grundere brydde seg døyten om hvem som gjorde hva - bare målene ble nådd, kunne hele arbeidsstokken ligget på kne i bønn, for den del

 

Men, nå tror jeg vi sier vel blåst ...

 

:)

Lenke til kommentar

Ehh jo. Den diskriminerte kan klage, og dersom det godtgjøres at han/hun objektivt sett er bedre kvalifisert enn den som får jobben mistenker jeg at bevisbyrden plutselig blir din. Jeg vet ikke, men jeg mistenker at det kan være slik.

 

Geir :)

 

Spørsmålet blir også hvordan vet Iceblitz at en er sterktroende religiøs i et intervju uten å spørre dem? Det blir ikke et typisk spørsmål i et jobb intervju? I USA ville en arbeidsgiver aldri si noe som helst om religion pga mulige saksøkingen

 

 

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir også hvordan vet Iceblitz at en er sterktroende religiøs i et intervju uten å spørre dem? Det blir ikke et typisk spørsmål i et jobb intervju? I USA ville en arbeidsgiver aldri si noe som helst om religion pga mulige saksøkingen

Det er ikke tillatt her i Norge heller. Diskrimineringslovens paragraf 7 sier:

 

Arbeidsgiver må ikke i utlysning etter nye arbeidstakere eller på annen måte be om at søkerne skal gi opplysninger om hvordan de stiller seg til religiøse eller kulturelle spørsmål. Arbeidsgiver må heller ikke iverksette tiltak for å innhente slike opplysninger på annen måte.

Det er dog unntak for jobber der kultur- eller religionssyn angår jobben. (Si en prestestilling, for å ta et åpenbart eksempel.) Det gjør det jo ikke i IceBlitz sitt tilfelle.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Dette er noe av grunnen til at jeg er halv-imot utlendinger. De overreagerer noe jævli. Jeg vet ikke hva som ble gjort imot dem, og bryr meg ikke. Å brenne ett flagg, mens man feirer eller hva de gjør, er dumt.

 

Ja, de klikker når vi tegner karikaturer av profeter, mens vi avstraffer mennesker som brenner flagg. Jeg spyr av begge kulturene, dere suger begge to.

Lenke til kommentar

Ja, de klikker når vi tegner karikaturer av profeter, mens vi avstraffer mennesker som brenner flagg. Jeg spyr av begge kulturene, dere suger begge to.

 

Ah, var det vi gjorde mot dem ja. Men faen heller, de kunne vel ha tegnet stygge bilder av kristne guder, istedet for å skade ozonlaget med røyk når de brenner flagg..

Lenke til kommentar

Ah, var det vi gjorde mot dem ja. Men faen heller, de kunne vel ha tegnet stygge bilder av kristne guder, istedet for å skade ozonlaget med røyk når de brenner flagg..

 

Ja, for det er så fryktelig å brenne et flagg. Ha litt innsikt i symboler her, for det er kun det det er snakk om.

 

Den største grunnen til at det er en konflikt mellom befolkningen i vesten og muslimer er fordi man har to søppelkulturer som tar seg selv altfor høytidelig.

Endret av Shrooms
Lenke til kommentar

Dette er noe av grunnen til at jeg er halv-imot utlendinger. De overreagerer noe jævli. Jeg vet ikke hva som ble gjort imot dem, og bryr meg ikke. Å brenne ett flagg, mens man feirer eller hva de gjør, er dumt.

 

 

 

Ja, disse utlendinger de lager bråk og øker kriminalitet. Bare les om skandinaviske gjeng i Chicago som het -The Elstons-

 

composed of Irish and Swedish boys makinbg up the Big Hill gang north of the railroad tracks

 

 

In the show+down scrap Saturday between Werner's Belmonts and the Elstons, Flosi was killed by a bullet from a 22 caliber rifle.

 

"Dey picked on us for two years, but even den we wouldn't a shot if "Stinky" the big guy and leader of the Swedish Elstons hadn't jumped out of his dugout......

 

http://books.google.com/books?id=SgukBnHIKd8C&pg=PA180&lpg=PA180&dq=gangs+elstons+belmonts&source=bl&ots=E85Tnj_ry2&sig=KRWybA4_T5U1ymNqw7FSVLtClCs&hl=en&sa=X&ei=dq1cUcTPK87v0QGQmICACg&ved=0CC0Q6AEwAA#v=onepage&q=gangs%20elstons%20belmonts&f=false

 

Kan ikke snakke skikkelig amerikansk og øker kriminaliteten i deler av Chicago. Dumme innvandrere!

Lenke til kommentar

For rasister har antall i seg selv aldri hatt noe avgjørende betydning. Det er fakta.

 

Du prøver liksom å legitimere rasistiske holdninger ved å påpeke at muslimer utgjør fler enn jødene var, i dag.

 

Hverken jøder eller muslimer er en rase.

 

Både jøder og muslimer er sammensatt av mange forskjellige folkeslag, både hvite, brune og svarte hudfarger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...