Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er også spent å se på hva som skjer med innvandringen fremover

 

Min gjetting:

 

Antall kvoteflyktninger blir som før (Frp må gi seg)

 

Antall asylanter vet jeg faktisk ikke. Det kan bli både flere og færre av dem, men over tid vil de nok sitte på lukket mottak og bli behandlet raskere i hvert fall. (Venstre, Høyre og Krf må gi seg)

 

Antall arbeidsinnvandrere blir som i dag (Kun folk fra Schengenområdet får slippe inn) (Venstre og Krf må gi seg)

 

Antall familiegjenforeninger reduseres drastisk. (Venstre og Krf må gi seg)

 

Asylbarn? Litt usikker på hva som skjer med dem. Det blir nok færre av dem - fordi behandlingstiden går ned. Jeg har sett Høyre og Frp folk argumentere for å la dem få bli "fordi de er integrert" men prinsippmessig er vel ikke Frp tilhengere av å la foreldre uten grunnlag for asyl få slå rot her i landet?

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Forbud mot tigging på landsbasis er ganske sannsynlig. (Venstre og Krf må gi seg). Jeg kjenner ikke helt til hvordan Sigøynerne tenker, men de kommer vel fra Schengen området så med mindre de bryter et eventuelt tiggeforbud så kan det nok hende de fortsatt vil være her. Spørsmålet er om de ser noe poeng i å være her når de ikke får lov til å tigge.

 

Et annet spørsmål er hvor skal grensa for tigging settes? Skal gategjøglere bli forbudt også? Tenker på dem som Maler, spiller musikk, og dem som leker statuer og sånt. Jeg har bitt meg merke i at mange av dem også er Sigøynere.

Endret av Achylles
Lenke til kommentar

Det finnes jo massevis av tilfeller hvor butikkansatte/kontorarbeidere blir helt fra seg av de gategjøglerne som spiller samme musikk opp igjen og opp igjen.

 

 

Det er som regel normalt å spørre butikken om det er greit at du står utenfor i døra, enten det gjelder folk som selger =Oslo eller spiller musikk.

 

Så er det jo forskjell mellom seriøse gatemusikanter, og romfolk som alle spiller gudfaren låta dårlig på trekkspell.......

Lenke til kommentar

Men spørsmålet er: Skal Musikk fremført på gata fremdeles være lov? Eller ikke?

 

Evt hvor talentfull skal man være for å få lov?

 

Og sist men ikke minst: Om slike ting fremdeles skal være lov, tror dere ikke sigøynerne bare kjøper seg hvert sitt munnspill og dermed bare fortsetter tiggingen i lovlige former?

Lenke til kommentar

 

Med de negative effektene alkohol har for samfunnet, så kan man fosåvidt greit argumentere for at det er solidarisk å forsøke å bremse konsumet.

 

Å begynne i feil ende av problem-rekka, etter min mening.

Som denne tegneserien illustrerer: http://www.stuartmcmillen.com/comics_en/rat-park/#page-1

 

Jeg vil gjerne at de som sliter med for høyt alkoholkonsum, skal få den hjelpen de trenger til å redusere det, ikke at alle andre som IKKE sliter med for høyt alkoholkonsum, skal bli tvunget til å betale mer i avgift.

Da går vi direkte på det spesifikke problemet, ikke later som at problemet er generelt.

 

Og aller helst vil jeg at vi forhindrer at folk får et for høyt alkoholkonsum, til å begynne med.

Da har vi en jobb å gjøre, hvor utfordringen er å skape et samfunn hvor folk har det greit nok til at de ikke ønsker å (for)bli alkohol eller narkotika-avhengige.

 

Man løser ikke samfunnsproblemer ved å avgiftsbelegge dem.

 

BTW, kan denne kontoen bli omdøpt til "VegardPettersen", eller er det best om jeg stenger den og oppretter ny?

Endret av Rogaland Piratparti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å begynne i feil ende av problem-rekka, etter min mening.

Som denne tegneserien illustrerer: http://www.stuartmcmillen.com/comics_en/rat-park/#page-1

 

Jeg vil gjerne at de som sliter med for høyt alkoholkonsum, skal få den hjelpen de trenger til å redusere det, ikke at alle andre som IKKE sliter med for høyt alkoholkonsum, skal bli tvunget til å betale mer i avgift.

Da går vi direkte på det spesifikke problemet, ikke later som at problemet er generelt.

 

Og aller helst vil jeg at vi forhindrer at folk får et for høyt alkoholkonsum, til å begynne med.

Da har vi en jobb å gjøre, hvor utfordringen er å skape et samfunn hvor folk har det greit nok til at de ikke ønsker å (for)bli alkohol eller narkotika-avhengige.

 

Man løser ikke samfunnsproblemer ved å avgiftsbelegge dem.

 

BTW, kan denne kontoen bli omdøpt til "VegardPettersen", eller er det best om jeg stenger den og oppretter ny?

 

Man kan se på det på det fra flere vinkler, men det er ganske godt underbygd at konsum regulers av tilgjengelighet og pris ganske godt. Det er ikke poengløse tiltak. Og problemene med alkohol er langt videre enn kun avhengighet. Man må ikke være enig med KRF, men kan godt forstå at noen vil argumentere for at det er solidarisk.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Man kan se på det på det fra flere vinkler, men det er ganske godt underbygd at konsum regulers av tilgjengelighet og pris ganske godt. Det er ikke poengløse tiltak. Og problemene med alkohol er langt videre enn kun avhengighet. Man må ikke være enig med KRF, men kan godt forstå at noen vil argumentere for at det er solidarisk.

 

AtW

Mener du dette som en generell sannhet eller spesifikt for alkohol?

 

Hvis du mener det som en generell sannhet så er det rett og slett feil. Det er stor forskjell på hvor priselastiske forskjellige varer og tjenester er.

 

Hvis du mener det spesifikt om alkohol så må du vise til en god kilde om at alkohol er veldig priselastisk. Men her finnes det sikkert mange motsigende studier, hvor de fleste studiene sikkert er veldig påvirket av forfatterenes standpunkt fra før de utførte studien og/eller insentiver fra oppdragsgiver, el.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

 

Man kan se på det på det fra flere vinkler, men det er ganske godt underbygd at konsum regulers av tilgjengelighet og pris ganske godt. Det er ikke poengløse tiltak. Og problemene med alkohol er langt videre enn kun avhengighet. Man må ikke være enig med KRF, men kan godt forstå at noen vil argumentere for at det er solidarisk.

 

Jeg savner argumentasjonen for at konsumet er problemet.

 

For å forklare: Jeg ser på avgiftsbeleggingen av alkohol på samme måte som jeg ser på avgiftsbeleggingen av bilkjøring.

Myndighetene har funnet noe de kan avgiftsbelegge uten at det stopper folk i å "gjøre det", og da ønsker myndighetene å avgiftsbelegge det så mye som de kan før folk når smertegrensen og blir irriterte.

 

Og det er faktisk mulig å hevde at bilkjøring er mer skadelig enn alkohol. Men. Slutter folk å kjøre bil, av den grunn? Skal vi forby bilkjøring, av den grunn?

 

Eller skal staten bare tvinge folk til å betale så mye som mulig, fordi: Staten KAN.

Endret av VegardPirat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer litt på småpartiene jeg ettersom der er noen partier som ikke er i partiregisteret

 

http://w2.brreg.no/partireg/

 

som ser ut til å ha stillt til valg og sanket noen stemmer

 

http://www.valgresultat.no/bs5.html

http://www.valgresultat.no/s/bsl.html

 

Folkeliste mot oljeboring i Lofoten, Vesterålen og Senja

Folkemakten

Kystpartiet

Sykehus til Alta

 

Man trenger ikke å være registrert i partiregisteret for å stille liste ved valg, jf. valgloven § 6-3 (2). Dersom man kun stiller i ett fylke, er det enklere å samle 500 underskrifter i dette fylket enn å registrere et parti.

 

Kystpartiet må nok imidlertid være i partiregisteret.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

 

Er det noe poeng i å begrense alkohol for folk som ikke er alkoholikere? En alkoholiker passer alltid på å kjøpe nok eller Rødsprit. Det er vanlige folk som jobber overtid og ikke rekker øl eller polsalg dette går ut over.

 

Vi er voksne mennesker. Vi kan selv flesteparten av oss bestemme når og hvor mye alkohol vi vil drikke. Trenger ikke politikere til det, det holder med sunn fornuft..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...