Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Morsomt å lese hvor bittre AP-velgerne er.

Stemte Høyre i går, gleder meg til i kveld.

 

Jeg er innflytter til Moss, men her sier de at de aldri har hatt flere ute på stand, på husbesøk, postkasseaksjon enn ved dette valget. Gågata i Moss har vært ganske rød de siste helgene med T-skjorter og anorakker med påskriften:

  1. Frihet, likhet og solidaritet.
  2. Arbeid til alle.
  3. Alle skal med
  4. Vi tar Norge videre.

Det er andre boller enn Høyres luftboller eller var det luftslott?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler meg skyldig gitt. Stemte AP sist, Venstre i går. Er omtrent like enig med begge, men sånn som situasjonen er nå er det jo langt mer hensiktsmessig å stemme Venstre. De er jo også uenig med AP i veldig mange saker der jeg mener AP driter seg loddrett ut. Forhåpentligvis gjør Venstre et godt valg, slik at ytterste høyre ikke får for mye makt. Partier som er veldig langt ut på enten venstre eller høyre side vil som regel ikke være særlig mye å rope hurra for, da de som oftest er ekstremt i utakt med majoriteten av en befolkning.

:thumbup: Jeg også. Jeg stemte AP sist, men da hadde jeg ikke satt meg ned å lest igjennom partiprogrammene eller diskutert på forum før. Jeg tar et mye mer informert valg nå, for å si det på den måten. Jeg visste for eksempel ikke at det blir mye mer byråkrati med AP, eller at de er for Datalageringsdirektivet (jeg hadde ikke hørt om det engang), og mange andre gode grunner til å stemme Venstre fremfor Arbeiderpartiet.

 

Her har vi bloggen til ei som gikk fra Høyre til Venstre:

http://liberalebolge.blogspot.no/2013/04/hvorfor-stemme-venstre-i-stedet-for-hyre.html

 

(skrevet i avisen) =)

Lenke til kommentar

Da var det gjort! Da har jeg stemt Venstre med veldig god samvittighet! Har aldri vært mer sikker i hele mitt liv, så dette gikk raskt! =)

 

Jeg er innflytter til Moss, men her sier de at de aldri har hatt flere ute på stand, på husbesøk, postkasseaksjon enn ved dette valget. Gågata i Moss har vært ganske rød de siste helgene med T-skjorter og anorakker med påskriften:

  • Frihet, likhet og solidaritet.
Frihet til å gjøre det Arbeiderpartiet har bestemt.

 

Arbeid til alle.

Noe som er umulig å overholde... Og uønskelig, da enkelte ikke kan jobbe og ikke burde tvinges til det.

 

Alle skal med

Enten de vil det eller ikke...

 

Vi tar Norge videre.

Hvor? Det ser heller ikke ut til at majoriteten vil at det er dere som skal ta Norge videre.

Det ser ut til at Nordmenn flest vil at de borgerlige skal ta oss videre. :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Går det surr med siteringen turbonello?

 

Du vet at du og jeg har ulik oppfatning av frihetsbegrepet. Legg den tråden i dine favoritt bokmerker for å se hvordan det går ettersom du blir enda mer politisk.

 

Så du vil arbeide for å endre grunnlovens paragraf 110 om arbeid for alle?

 

Det paaligger Statens Myndigheder at lægge Forholdene til Rette for at ethvert arbeidsdygtigt Menneske kan skaffe sig Udkomme ved sit Arbeide.

Nærmere Bestemmelser om Ansattes Medbestemmelsesret paa deres Arbeidsplads, fastsættes ved Lov.

Kilde: http://www.lovdata.no/all/hl-18140517-000.html#110

 

 

Tror du Venstre har hatt en finger med i spillet ved innføring av den loven?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Arbeid til alle betyr i realiteten: "Arbeid til alle som kan og vil" og er utelukkende positivt. Det er noe man godt kan strebe etter å oppnå, men urealistisk å tro at man skal få til 100%. Viktigste for meg er at arbeidsløsheten er lav, ikke at den er totalt utradert. Norge har tradisjon for å ligge godt an i europeisk målestokk når det gjelder arbeidsløshet. Både med røde og blå regjeringer. Det er jeg glad for.

 

Min stemme på Venstre ble for øvrig avlagt i går. :)

Endret av Achylles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arbeid til alle betyr i realiteten: "Arbeid til alle som kan og vil" og er utelukkende positivt. Det er noe man godt kan strebe etter å oppnå, men urealistisk å tro at man skal få til 100%. Viktigste for meg er at arbeidsløsheten er lav, ikke at den er totalt utradert. Norge har tradisjon for å ligge godt an i europeisk målestokk når det gjelder arbeidsløshet. Både med røde og blå regjeringer. Det er jeg glad for.

 

Min stemme på Venstre ble for øvrig avlagt i går. :)

Helt enig! Jeg stemte i dag jeg da =)

Blir utrolig spennende å se valgresultatene i kveld! :)

Lenke til kommentar

Går det surr med siteringen turbonello?

Ja, det hender det.

 

Du vet at du og jeg har ulik oppfatning av frihetsbegrepet.

Ja. Jeg mener f.eks. at vannscooter burde være lovlig, du mener at det burde være ulovlig, da du vil øke "friheten" til dem som ikke tåler lyden av dem osv. osv.. Det er premieeksemplet.

Og prioriteringene dine. = ) Du støtter oppom massiv overvåkning av borgerne, mens jeg ikke gjør dette, osv.

 

Så du vil arbeide for å endre grunnlovens paragraf 110 om arbeid for alle?

Det har jeg ikke sagt... De som jobber vil uansett sitte igjen med mer av det de tjener med en borgerlig regjering enn med AP. Så vi vil legge opp til at det virkelig skal lønne seg å arbeide. Mens dere legger opp til det motsatte.

 

 

Tror du Venstre har hatt en finger med i spillet ved innføring av den loven?

Vet ikke. Men det spiller jo liten rolle. Venstre legger opp til at det blir lettere å starte opp og drive bedrifter, og de gjør det lønnsomt å jobbe osv. At du og AP lovfester noe betyr ikke at det blir flere i arbeid. La oss si at du hadde sluppet til DLF, jeg tror nok enda flere ville kommet seg i arbeid enn med AP. Det er selvinnlysende. Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Stemte idag Rødt. Håper dem får 3.7%, eller enda mer av stemmene, da er Moxnes inne på stortinget! :)

 

 

Her i Norge har vi hemmelige valg, så derfor kan jeg dessverre ikke røpe hvilket parti jeg stemte på.

Gjetter hva du stemte på, men skal ikke si det! :p
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...