Gå til innhold

Hvem vil du stemme på til stortingsvalget?


Stortingsvalget  

536 stemmer

  1. 1. Hva vil du støtte til høsten?

    • HJEMMESITTERPARTIET
      12
    • BLANKT
      18
    • ARBEIDERPARTIET
      45
    • FREMSKRITTSPARTIET
      105
    • HØYRE
      80
    • KRISTELIG FOLKEPARTI
      10
    • SENTERPARTIET
      6
    • SOSIALISTISK VENSTREPARTI
      9
    • VENSTRE
      88
    • DE KRISTNE
      2
    • DEMOKRATENE I NORGE
      1
    • DET LIBERALE FOLKEPARTIET
      19
    • KYSTPARTIET
      1
    • MILJØPARTIET DE GRØNNE
      29
    • NORGES KOMMUNISTISKE PARTI
      1
    • PENSJONISTPARTIET
      0
    • PIRATPARTIET
      90
    • REFORMPARTIET
      0
    • RØDT
      17
    • SÁMEÁLBMOT BELLODAT SAMEFOLKETS PARTI
      0
    • SAMFUNNSPARTIET
      0
    • TVERRPOLITISK FOLKEVALGTE
      0
    • ANNET
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det eneste jeg liker med FrP er faktisk synet på innvandring. Jeg tror det blir Høyre på meg. Jeg ville antakelig stemt FrP før jeg stemte SV, som jeg tror sier en del om min holdning til det partiet.

 

Savner et parti for realister, for de som mener utdanning, bærekraft og nullvekst i populasjon er det aller viktigste. Demokrati er ikke all verdens fantastisk, vi vil alltid kastes mellom det mindre onde, og desto lenger systemet vokser, desto mindre betyr hvert valg og hver stemme.

Endret av Fasces
Lenke til kommentar

Skjønt jeg må si meg skeptisk til Høyre når jeg ser saker som dette:

 

Frykter å få gigantregning i fanget etter valget

 

Høyre vil ha svar på hva omstillingen i Luftforsvaret egentlig koster. – Bevisst strategi å holde dette skjult, sier Høyre-topp i Nordland.

 

 

Anskaffelsen av nye F-35 jagerfly og derunder omstillingen i Luftforsvaret blir omtalt som norgeshistoriens største enkeltinvestering.

 

I tillegg til kjøpet av nye kampfly skulle det bygges ny baser for F35 på Ørland, med en framskutt base på Evenes.

 

Kostnadene for Ørland ble beregnet til 5–6 milliarder, mens etableringen på Evenes til cirka 75–100 millioner kroner. I tillegg skulle Luftforsvarets ledelse med staber flyttes fra Rygge til Reitan utenfor Bodø. Kostnader for dette ble beregnet til cirka 300 millioner kroner.

 

 

Nå frykter Høyre at regningen blir enda større enn det som lå til grunn da Stortinget vedtok planene for Norges nye forsvar i juni i fjor.

 

– Jeg tror regjeringen har fått signaler fra ulike kostnadsutredninger som viser store endringer, og at det er en bevist strategi å holde dette skjult, sier ordfører i Andøy og sentralstyremedlem i Høyre, Jonni H. Solsvik til NRK.no.

 

 

Seniorrådgiver Marita Isaksen Wangberg i Forsvarsdepartementet sier at departementet ikke er kjent med nye kostnadsutredninger knyttet til omstillingen i Luftforsvaret som skulle tilsi et vesentlig endret kostnadsbilde enn det Stortinget tidligere er informert om.

 

 

http://www.nrk.no/nordland/frykter-a-fa-gigantregning-i-fanget-1.11073895

 

Vi er i en tid hvor det er økonomiske vansker for flere land i NATO (ikke minst i USA) og hvor Russland som dessverre er et av Norges naboland stadig vil markere seg og ønsker å framstå som en militær supermakt slik Sovjetunionen var. Flere av de vestlige landene har kuttet ned på militærutgifter og flere av de østlige har økt sine militærutgifter. I tillegg eier ikke Norge noen form for invasjonsforsvar og de militære styrkene er patetisk dårlige! Disse nye kampflyene så vel som nye baser til dem er helt avgjørende for å bygge opp og verne om landets og folkets sikkerhet! Om ikke Høyre innser dette, men heller vil hyle og skrive om kostnader er det ikke så sikkert jeg vil stemme på dem allikevel selv om jeg er kraftig for planene deres om et forbud mot tigging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digg å se at Venstre har så mange tilhengere her

, og at de i skrivende stund leder an. :D

 

Drømmen min er at Norges eldste parti gjør comeback!

Det er morsommere å være med på å løfte opp et mindre parti (med en solid fornuftig, og helhetlig gjennomført politikk) enn å bare følge "strømmen"... Venstre er allergisk mot lobbyvirksomhet, og gir ikke skattelette til "sine egne" slik AP og Høyre ofte gjør... De lar seg heller ikke bestikke eller kjøpe. Selvsagt kunne Norges eldste parti hatt mange muligheter til å være populistiske og sånt, men de har valgt å føre en annen profil... Svært mange styrer unna Venstre på grunn av innvandringspolitikken dem, men gjør man det, så er det vel egentlig bare FrP som er alternativet. Venstre har så og si den samme politikken som Høyre på dette punktet. Men de vil gjøre det enklere for de som har funnet kjærligheten i utlandet.

Og de ønsker å ta mer menneskelige hensyn når det gjelder små barn (asylbarna)... Det er de eneste forskjellene.

 

En annen ting som media ikke har tatt seg bryet med å skrive noe særlig om, er at Venstre arbeider for raskere behandling og utsending av kriminelle innvandrere. Det passer liksom ikke med det vrengebildet media har skapt av Venstre... Media består også av pr.folk kjøpt og betalt av de store partiene. Hovedsakelig Høyre og Arbeiderpartiet. Og de med mest penger, får størst innflytelse til å farge mediabildet, og dermed også folks forståelse av de ulike partiene... Vi som er Venstrefolk burde vel faktisk begynne å forklare og vise frem politikken vår. Jeg tror egentlig at dersom vi gjør dette på en god måte så vil vi komme veldig godt ut... Det er tross alt en politikk som appellerer til svært mange mennesker, så da får vi spille på det vi vet folk er opptatt av. Vi har selvsagt små saker som alle andre partier, og disse småsakene er svært gode: Nei til DLD. En human narkopolitikk, og så videre. Men også vi satser stort på næringslivet! Vi ønsker bedre kvalitet på offentlige tjenester, og vi ønsker konkurranse slik at kvaliteten på tjenestene øker. På flere områder vil vi liberalisere i større grad enn Høyre for eksempel.

 

Vi vil fjerne skatt på arbeid (det skal lønne seg å jobbe)

Vi vil redusere skattene. Vi vil gi skattelette til de de lavtlønnede, slik at lavtlønnede jobber skal bli mer lønnsomme. Gjøre så de blir mye mer lønnsomme enn om du går på trygd (...) Kort og godt: Det skal lønne seg å jobbe...

Vi vil likestille humanistiske privatskoler med alle andre typer skoler, og gi humanistskolen den samme støtten som alle andre privatskoler får. Dette vil heve kvaliteten på skolene generelt, tror jeg.

 

Vi har den beste skolepolitikken! Vi ønsker ikke flere ufaglærte lærere slik som SV, AP etc. Vi ønsker å bruke pengene på videreutdanning for lærere, og få flere eksperter ned på grunnskolenivå, osv. Venstre er lærernes parti.

Vi har storstilt satsning på forskning og utdanning!

 

 

Venstre er et sosialliberalt parti... Sosialliberalismen var en reaksjon på den klassiske liberalismen. =)

http://snl.no/sosialliberalisme

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også enig med FRP ang. innvandring, men jeg har i alle år vært uenig med FRP i alt annet så dem kommer jeg aldri til å stemme på.

Mitt syn er ganske likt, selv om jeg også støtter deres kriminalitetspolitikk.

 

Jeg har tilitt for at Høyre vil også innstramme asylpolitikken. Hvis de ikke gjør det og begynner å oppføre seg som Moderatene i Sverige, så vil min stemme umidelbart gå til FRP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har den beste skolepolitikken! Vi ønsker ikke flere ufaglærte lærere slik som SV, AP etc. Vi ønsker å bruke pengene på videreutdanning for lærere, og få flere eksperter ned på grunnskolenivå, osv. Venstre er lærernes parti.

Vi har storstilt satsning på forskning og utdanning!

Det er riktig, men for folk flest så har Venstre den verste asylpolitikken.

 

Folk har ikke lyst til å ende opp som Sverige og Frankrike med konstante opprør, ghettoer og kutt i velferden. Det betyr ikke at Venstre må slutte med humanitært arbeid. Venstre kan forsatt jobbe for økt global bistand. Så lenge Venstre har en asylpolitikk som de færreste nordmenn er enig i, så kan ikke venstre bli stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har tilitt for at Høyre vil også innstramme asylpolitikken. Hvis de ikke gjør det og begynner å oppføre seg som Moderatene i Sverige, så vil min stemme umidelbart gå til FRP.

 

Det tviler jeg ikke på at asylpolitikken er det viktigste for deg. Sitter akkurat og ser på debatten på NrK 18.00 om en utkastelse på en lite hensynsfull måte. Debatten kommer vel på nettet om noen timer:

 

http://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/nnfa56061113/11-06-2013

 

Trine Skei Grande er faktisk imari god på dette.

 

Håper Venstre knuser FrP og eventuelt Høyre på dette og Rom folk debatten.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det tviler jeg ikke på at asylpolitikken er det viktigste for deg. Sitter akkurat og ser på debatten på NrK 18.00 om en utkastelse på en lite hensynsfull måte.

 

Trine Skei Grande er faktisk imari god på dette. Håper Venstre knuser FrP og eventuelt Høyre på dette og Rom folk debatten.

Problemet med fokus på slike enkeltilfeller er at man sjeldent får vite hele situasjonen, og det er et enkelttilfellet. Det gir kanskje mening å gi asyl i det tilfellet, men de samme lovene som blir brukt til å slippe den personen inn, kan misbrukes av andre.

 

Uansett, vi kan ikke være dumsnille. Vi trenger å ha et system som ivaretar våre fremtidelige interesser. Et Norge med masse sosiale problemer, kriminalitet, fattigdom, etniske konflikter, statsunderskudd er ikke et land som vil være i stand til å integrere nye innvandre eller drive med global bistand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...