Joffii Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Trenger hjelp til noe Laplace s^2Y+12Y+32Y=sX Hvordan blir det Y= (s/(s^2+12s+32s)*X
wingeer Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Det blir det vel ikke. Har du skrevet ned alt helt rett?
TheXboxFreek Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Har en oppgave hvor jeg skal finne tan 34,2, men det blir et negativt tall.. Hvordan kan jeg regne meg frem til et positivt tall? :S Hvis det er for lite info, så skal jeg legge til mer
Nebuchadnezzar Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Om du bruker radianer: Legg til pi Om du bruker grader: Legg til 180 grader Hvorfor? Bruk enhetssirkelen
TheXboxFreek Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Om du bruker radianer: Legg til pi Om du bruker grader: Legg til 180 grader Hvorfor? Bruk enhetssirkelen Okay, takk Ser ut som at det er nok en dum lekse fra vikaren vår Aldri hørt om å legge til 180..
wingeer Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Okay, takk Ser ut som at det er nok en dum lekse fra vikaren vår Aldri hørt om å legge til 180.. Litt må man utforske selv.
TheXboxFreek Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Okay, takk Ser ut som at det er nok en dum lekse fra vikaren vår Aldri hørt om å legge til 180.. Litt må man utforske selv. Men er det rett at vi skal kunne ting til prøver som vi aldri har hatt om i timene?
henbruas Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Men er det rett at vi skal kunne ting til prøver som vi aldri har hatt om i timene? Tja. Hvis det står i boken din eller kan finnes relativt lett utifra det du allerede kan.
Frexxia Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 (endret) Har en oppgave hvor jeg skal finne tan 34,2, men det blir et negativt tall.. Hvordan kan jeg regne meg frem til et positivt tall? :S Hvis det er for lite info, så skal jeg legge til mer Det skal bli et negativt tall om vinkelen din er i radianer. Hvis vinkelen din er i grader så står kalkulatoren din sikkert på radianer. tan(34.2)=-0.373573198592628... tan(34.2/180*pi)=0.679599298224526... Endret 7. februar 2012 av Frexxia
wingeer Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Men er det rett at vi skal kunne ting til prøver som vi aldri har hatt om i timene? Rett i forhold til hvem? Det gjør det jo lettere å differensiere mellom hvem som fortjener toppkarakter. På en annen side er det sikkert elever som ikke mener dette er rettferdig. Også litt enig med HenrikB. Det kommer an på hvor fjernt det er fra det dere allerede skal kunne.
TheXboxFreek Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Har en oppgave hvor jeg skal finne tan 34,2, men det blir et negativt tall.. Hvordan kan jeg regne meg frem til et positivt tall? :S Hvis det er for lite info, så skal jeg legge til mer Det _skal_ bli et negativt tall. Skulle finne høyden på et fyrtårn, så kan vel ikke bli negativt? (Ja, jeg vet du skrev det uten å vite resten av hensikten med oppgaven)
Frexxia Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Jeg rettet opp i posten min, det er svært sjelden jeg bruker grader.
TheXboxFreek Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Hmpf.. Det sto "skjult" i det ene eksempelet. Med skjult så mener jeg ingen info om at det ble negativt svar med, i det tilfellet, cos, men at ved å selv regne ut eksempelet, så fant jeg det ut
Joffii Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Det blir det vel ikke. Har du skrevet ned alt helt rett? Ifølge fasit ja, kunne du eventuelt vist meg hvordan du ville regnet videre fra det første ?
wingeer Skrevet 7. februar 2012 Skrevet 7. februar 2012 Ifølge fasit ja, kunne du eventuelt vist meg hvordan du ville regnet videre fra det første ? Det er vel egentlig bare streit algebra. Så modifisere til du kan kjenne igjen inversen. Hva er originalligningen?
Mildir Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Hei Har et lite minikurs i wolfram mathematica, og jeg sitter litt fast på en oppgave om numerisk integrassjon. Funksjonen ser slik ut; f = 1/Sqrt[E^t + t^2], med nedre grense lik 0 og øvre grense lik x. Og jeg skriver NIntegrate[funksjon,{t,0,x)] men får da en feilmelding om at t=x ikke er en gyldig grense. Jeg mener å huske fra forelesningen at X måtte være en fri variabel, men her er jeg blank..
KoKo_ Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Hvordan derivere f(x) = 10 000 * x * e^-x Produktregelen
Mladic Skrevet 8. februar 2012 Skrevet 8. februar 2012 Jeg klarer det ikke. Vet ikke om det her er riktig, men dette ble svaret: e^-x(1-x) ???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå