Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uh, er det noen forskjell på "avstandsformelen" og pytagoras?

 

edit: altså, du finner jo bare avstanden langs x-aksen som blir én katet, og avstanden langs y-aksen som blir den andre kateten. Men dette er jo akkurat det samme som man gjør (muligens ubevisst) når man bruker avstandsformelen.

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar
Jeg trenger hjelp med å løse oppgaven nedenfor:

5.182.

Vi har tegnet punktene 5182.jpg

w640.png

 

Jeg har prøvd meg frem på oppgaven uten å få riktig svar. Dermed trenger jeg hjelp fra dere i å løse den over.

p><p>

Så finner vi en vektor som er vinkelrett på AB, f.eks

p><p>

Dette blir katet nummer to, hypotenusen blir:

p><p>

Vi har derfor at

p><p>

 

Aner ikke om det er denne fremgangsmåten de mener, men her er ihvertfall pytagoras brukt. Veldig tungvindt :p Valgte å ikke gjøre det som Mr. Bojangles siden det er avstandsformelen (som bygger på pytagoras, merkelig oppgave egentlig)

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar
"Tegn venndiagram for kombinasjonen av mengdene A, B og C"

 

sdfghjkjhygtfd.jpg

 

(de to strekene skal forestille "ikke ikke C)

 

Ble så forvirret, så ber dere snilt om deres hjelp:)

 

Start med å tegne en firkant (den avgrenser "alt") Så tegner du 3 overlappende sirkler inni denne firkanten. Disse er mengdene A B og C. Så er det om å gjøre å finne den delen av tegningen som representerer uttykket ditt. Del gjerne opp og se på deler av problemet for seg.

 

mimetex.cgi?\overline{B}

 

Noe som kan være lurt er å skravere de forskjellige delene med forskjellige farger for å se hvem som sammenfaller.

 

Håper det hjalp litt.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

vet noen hvordan man løser denne oppg?

 

Tenk deg at Fremskrittspartiet på et gitt tidspunkt har oppslutning blant 20% av velgerene. Et meningsmålingsinstitutt spør et tilfeldig utvalg på 1000 personer over 18 år hvilket parti de ville ha stemt på hvis det hadde vært stortingsvalg dagen etter.

Hva er sannsynligheten for at frenskrittspartiet vil få en oppslutning på maningsmålingen som er høyst 18,0%?

(vi forusetter at alle de spurte ville ha stemt hvis det hadde vært valg.)

Tips: binomiske sannsynligheter

 

LØST: fant ut at kalkulatoren min ikke greide det, så brukete en annen, og da gikk det

Endret av havis4
Lenke til kommentar
"Tegn venndiagram for kombinasjonen av mengdene A, B og C"

 

sdfghjkjhygtfd.jpg

 

(de to strekene skal forestille "ikke ikke C)

 

Ble så forvirret, så ber dere snilt om deres hjelp:)

 

Start med å tegne en firkant (den avgrenser "alt") Så tegner du 3 overlappende sirkler inni denne firkanten. Disse er mengdene A B og C. Så er det om å gjøre å finne den delen av tegningen som representerer uttykket ditt. Del gjerne opp og se på deler av problemet for seg.

 

mimetex.cgi?\overline{B}

 

Noe som kan være lurt er å skravere de forskjellige delene med forskjellige farger for å se hvem som sammenfaller.

 

Håper det hjalp litt.

 

 

Hvilken av disse to blir rett:

 

vennd.jpg

 

?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...