Gå til innhold

Apple vil la deg selge apper du ikke liker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig for utviklere, bra for apple og forbrukere. Apple tar vel 30% og så har du skatt på det igjen. Og nå blir det mindre enkeltsalg p.g.a bruktsalg. Er tankene mine rett tar vel apple 30% på bruktsalget og, mens brukere tar en del, og utviklere siter igjen med en bitteliten slant.

Lenke til kommentar

Patenterer salg av et leieforhold...

 

... noen ganger virker verden å gå bakover.

 

Til de grader. Faktisk det å patentere salgsprosesser er helt håpløst - uansett om det er digitalt eller ikke. Men så klart, dette er ikke for å gi brukerne bedre løsninger, men kunne sikre egen inntekt og posisjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ta patent for bruktsalg i seg selv er rett og slett for dumt, men å ta patent for en teknisk løsning som gjør det enklere rent teknisk å selge gammle apper er helt i orden for min del. Men når mann selge noe til noen så eier mann det mann har kjøpt ikke leie. Hvis produsentene menner at de kun leier sine app til folk/kunden så for de slutte med å sier at de selger men istenden kalle det for å leie istendenfor. Her tro jeg noen forbruker jurister burde ta en nærmere titt på praksisen her. Kanskje noen politikere også burde engasjeres her.

 

Beste ønsker til alle. Konrad

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...