Gå til innhold

Sniktitt: Command & Conquer (Win)


Anbefalte innlegg

Ville heller sett ein remake av C&C Tiberian Sun og Firestorm, då serien verkeleg hadde klasse.

 

Ah Tiberian Sun, det var spillet sitt det! =D Har original cd'ene enda et sted med cd key ^^

Og bombe en base til døde med NOD artilleri senket terrenget der de traff så du ikke kunne bygge der, kunne lage store krater, fun times =)

Eller super units som Mammut, oh eller de flammekaster tanks tinga som gikk under bakken.

Ødelegge eller fikse bruer osv, var mye bra der, du kunne faktisk bruke taktikk.

 

Synd du ikke har base engang, og bare ca 10-15 units max i det siste Tiberian spillet =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjedde? Resten av artikkelen gir ikke noe svar på det som står i innledningen. Jeg hadde forventet mer info om gameplay, men det meste handler om betalingsmodell og noe om grafikken.

 

Hei, det er jeg som har skrevet artikkelen. Jeg skulle gjerne fortalt deg mer om gameplay også videre, men min tid med C&C er veldig begrenset. Jeg deltok nylig på et relativt stort EA-arrangement hvor fire spill ble presentert i løpet av dagen. Totalt var det rundt 40-50 journalister fordelt på fire grupper som hadde tilmålt tid på hver stasjon med hvert spill. Command & Conquer var dagens siste spill for min gruppe, og tidsskjemaet hadde selvfølgelig sklidd en del ut. I stedet for to timer som vi skulle hatt, fikk vi bare snaut 60 minutter med C&C (presentasjon og intervjuer inkludert). Når arrangøren bare hadde fire pcer fordelt på ti journalister sier det seg selv at det ikke var mulig å gi det en skikkelig test. Jeg fikk prøvd spillet i 10-15 minutter, og har derfor ikke et spesielt godt grunnlag for å gi noe særlig mer enn den litt overfladiske beskrivelsen av selve opplevelsen enn det som står i artikkelen.

 

Siden jeg er uerfaren med RTS-sjangeren skulle jeg også ønske at jeg hadde fått prøvd mer og fått bekreftet om mitt umiddelbare inntrykk faktisk stemmer. Det er selvfølgelig beklagelig at det ble sånn. Og siden jeg ikke fikk prøvd det skikkelig, må jeg bare referere til utviklingsdirektør i Victory Games, Tim Morten som forteller at det kommer en tutorial som skal hjelpe nye spillere i gang.

Endret av Squirrelbug
Lenke til kommentar

Så etter å ha ødelagt tiberum serien fullstendig skal de herpe generals også. CNC var aldri populært fordi det var et enkelt spill. Det var populært fordi du hadde ingen begrensninger på antall enheter og veldig stor variasjon. Alt dette blir nå borte fordi AWESUM BUTTON folka liksom skal spille dette spillet(noe de aldri gjør så nok en serie går til helvete.

 

I tillegg gjør de det free 2 play så multiplayeren blir oversvømt av russere og brasilianere med pcer fra tidlig steinalder og flere tusen ms i ping. Jeg vil faktisk betale for et spill der jeg slippere cheating og flaming. Jeg liker dårlig dette med at alle og envær kan være med(se på dota 2 og LOL, sinnsykt mye flaming, blir du bannet lager du bare ny profil....)

 

Håper dette spillet gruser seg skikkelig og kanskje noen lærer at pay 2 play markedet er mer lønnsømt hvis man faktisk prøver ordentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah Tiberian Sun, det var spillet sitt det! =D Har original cd'ene enda et sted med cd key ^^

 

Samme her, har vel knapt voldatt ein cd slik som den(untatt Armageddon's Blade, under at den funka).

Savnar egentleg "tiles" systemet eg, alt var so forbanna systematisk, du kunne lage ein base, dele den opp med murar og lage portar. (Mure inne eit tiberium field :p )

Lage parkerings plass utafor War factoryen og parkere dei fint og ryddig mens du hadde mura inn ein drøss med artilleri(med fikserobot imellom ;) ) og litt for mangen Obelisk'a.

 

For ikkje å snakke om random maps'a! Ååå dei var ein fryd når du hadde lært deg banene ass. Å kunne velge "tech-level", kun soldata f,eks, det var morsomt det :wee: .

 

Ahh, noken ting var verkeleg betre før... C&C, Heroes of M&M, Zelda, Final Fantasy.. Får lyst å leve om igjen desse åra kjenne eg :cry: Nostalgi kom til meg.

Endret av Daxt3r
Lenke til kommentar

Hvorfor er ene siden high-tech og polert, mens den andre siden består av arabere med AKer og hjemmesnekrede kjøretøy?

 

Er liksom ganske mye av slikt i spill om dagen. Får de ekstra utviklerpenger fra Pentagon eller Israel om de vinkler det på visse måter? Er jo den nærstående morgendagens rekrutter som sitter bak tastaturet...

Lenke til kommentar

 

 

Tipper det blir som Age of Empires Online.. alle så jo hvor lenge de holdt ut..

Jeg tenker også at AoEO er mest sannsynlig å sammenlikne med her. Joda, det var i utgangspunktet gratis, men hvis du ikke betalte for minst én av sivilisasjonene var spillet reinspikka masokisme å holde på med.

 

Når det er sagt brukte jeg mange timer på AoEO, jeg. Jeg har også slått ihjel en rimelig stor haug timer på C&C Generals, som vel er den spirituelle forgjengeren her så vidt jeg har forstått, så her er det ikke utenkelig at det blir noen timer på slagmarken igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...