Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg hygenisk?


Cooky

Anbefalte innlegg

Kanskje et litt personlig spørsmål å stille, men dette er en problemstilling jeg har vært usikker på nå i en liten stund.

 

Spørsmålet er hovedsakelig siktet til jenter, og gutter som enten er nesten eller ganske OCD når det kommer til renhet og hygiene.

 

Spørsmål:

 

1. Når du går på toalettet, og tørker deg, hvor OCD/perfeksjonist er du når det kommer til tørking i baken?

Hvor mye av avføringen tillater dere at skal kunne vises på toalettpapiret før dere kan si dere ferdig og/eller "ren"?

 

Selv bruker jeg ofte mer enn et halvt toalettpapir, og det hender jeg ikke er helt fornøyd etter da engang, og da er det vanligvis ikke mer enn maks en liten prikk med størrelse av en liten pille av avføring igjen på toalettpapiret (noen ganger litt mer).

 

- Så, hvor nøyen er dere med dette?

 

- Er jeg hygenisk når det kommer til dette?

 

2. Barberer du baken (dersom du har hår der, så klart)?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halvt toalettpapir? Mener du toalettRULL? Da ville jeg sjekket om det var noe galt med maten du spiser, for å være ærlig..

 

Mente selvsagt toalettRULL.

 

Jeg spiser faktisk ikke noe særlig mye for tiden. Og når jeg spiser er det enten noe ala pizza eller noe fra salatdisken på coop.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Du kan jo også vurdere å bruke en vaskeklut, siden så mye papir vi gjøre huden irritert.

Mange steder i verden vasker de seg etter toalettbesøk heller enn å bruke papir.

 

Baken din bør du holde unna barbering. Når hårene vokser ut igjen stikker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tørker meg noen millimeter inn i selve rompehullet når jeg tørker meg (iallefall som oftest).

 

- Er dette normalt, og noe man bør gjøre, og kan dette være grunnen til at jeg "bruker en halv dorull" hver gang jeg er på toalettet?

 

- Er dette noe som er nødvendig eller noe jeg bør gjøre? Hvorfor, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Våtservietter er gull verdt :) Rørleggeren kan vel ende opp med å bli litt forbanna, men ræva min lukter hvertfall godt :p

 

 

Samtidig vil jeg nevne av egen erfaring at karbohydrater gir deg kraftig bløt avføring :p

 

Kostholdet mitt som bare er fett og proteiner (rundt 15gr karbs om dgen) er 110%perfekt 99% av tiden. Altså at det aldri er noe på papiret. Dette er nå bare min observasjon, kan godt hende at det er neon andre faktorer som spiller inn, kan nevne at jeg spiser 50-100gr blåbær hverdag og drikker rundt 5-6liter vann om dagen.

 

:p

Endret av jant90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...