Gå til innhold

North London Derby: Tottenham Hotspur - Arsenal 03/03


Anbefalte innlegg

Alltid moro å følge Piers Morgan når Arsenal taper.

 

Piers Morgan ‏@piersmorgan

They kept Bale, we sold Van Persie. They'll qualify for Champions League, we won't. Great business Arsene. #SellingClub

 

Makan til sutrete og barnslig fyr når det kommer til Woolwich, men noen ganger glimter han til med et poeng.

 

 

 

Syntes Mertesacker er bedre enn Vermaelen. Vermaelen er vår svakeste midtstopper med klar margin i mine øyne. Mertesacker fungerer best når vi ligger dypere (som i starten av sesongen), men dette kunne ikke Wenger fortsette med og istedet så spiller han Mertesacker i et system som rett og slett ikke passer han.

 

Uansett: Wengers fault for å ikke spille og kjøpe bedre spillere til sitt system.

 

 

 

Lov å drømme, men aldri i verden om det skjer.

 

Ellers er Giroud på dypt vann. Han er rett og slett to hakk under det nivået en Arsenal spiss skal ligge på. Podolski (på tross av sine mangler) burde vært den spilleren vi satset på som spiss inntil vi kjøpte en ny og langt bedre spiss til sommeren.

 

Sjekk statistikken jeg lenket tidligere, den støtter at Mertesacker er den beste av deres.

 

Poldi kommer i andre sammen med Oxlade, gruer meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk Arsenal når det kommer til forsvarsspill.

 

Ellers Bale er forskjellen atter en gang. Holder pdd. et nivå ovenfor resten av Arsenals spillere og Totttenhams spillere.

 

Bale best? Frem til målet vil jeg påstå at Bale ikke fikk til noe som helst. Og mål #2 er identisk uten Bale involvering. Føler det er veldig mye vas om at Bale er oneman team her. Nå har Tottenham i lengre tid ikke hatt mer en en spiss tilgjengelig. Ta bare forrige kamp feks. 20 målsjangser hvor Ade ikke setter hundreprosentsjangser og andre spillere hele tiden har nesten og nesten sjangser. Da er det godt at vertfall en spiller scorer målene.

Foruten i dag så vil jeg påstå at Tottenham har vært det førende laget.

Arsenal har i perioder i dag vært hakk over Tottenham.

Men Tottenham vinner frem på to hærlige contringer.

Forarbeidet og pasningene er også digg.

Uten å jinxe noe nå så satser jeg på 3-0 seier og huskestue om Mr. Onemanteam etter kampen.

 

 

Og bare for å dra det litt lengre. Bale er keeper, bale er forsvar også. Trenger egentlig ikke mer en han på banen. For han er så godt at han forsvarer laget alene.

Endret av Hille
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Makan til sutrete og barnslig fyr når det kommer til Woolwich, men noen ganger glimter han til med et poeng.

 

 

 

Sjekk statistikken jeg lenket tidligere, den støtter at Mertesacker er den beste av deres.

 

Poldi kommer i andre sammen med Oxlade, gruer meg.

 

Denne statistikken tar ikke med posisjoneringsfeil, markeringssvikt o.l., så den skaper et litt urealistisk bilde på hvor gode de faktisk har vært. Mertesacker har vært bedre enn Vermaelen og Koscielny totalt sett denne sesongen, men ikke med mye. Og mye av grunnen til at han har vært bedre enn Koscielny er fordi han nærmest ikke har spilt i år.

 

Bale best? Frem til målet vil jeg påstå at Bale ikke fikk til noe som helst. Og mål #2 er identisk uten Bale involvering. Føler det er veldig mye vas om at Bale er oneman team her. Nå har Tottenham i lengre tid ikke hatt mer en en spiss tilgjengelig. Ta bare forrige kamp feks. 20 målsjangser hvor Ade ikke setter hundreprosentsjangser og andre spillere hele tiden har nesten og nesten sjangser. Da er det godt at vertfall en spiller scorer målene.

Foruten i dag så vil jeg påstå at Tottenham har vært det førende laget.

Arsenal har i perioder i dag vært hakk over Tottenham.

Men Tottenham vinner frem på to hærlige contringer.

Forarbeidet og pasningene er også digg.

Uten å jinxe noe nå så satser jeg på 3-0 seier og huskestue om Mr. Onemanteam etter kampen.

 

Det handler om at når han faktisk får ballen er han jævlig effektiv. Litt som van Persie i kamper for oss hvor han var helt usynlig, men det lille sekundet han fikk rom så var han dødelig.

 

Bale i denne kampen har blitt pakket godt inn for det meste og han har vært lite involvert, men han er fortsatt så god at han klarer å endre kampbildet totalt når han får sjansen.

 

Et hode over de andre spillerene der ute på banen totalt sett.

Lenke til kommentar

Syntes Mertesacker er bedre enn Vermaelen. Vermaelen er vår svakeste midtstopper med klar margin i mine øyne. Mertesacker fungerer best når vi ligger dypere (som i starten av sesongen), men dette kunne ikke Wenger fortsette med og istedet så spiller han Mertesacker i et system som rett og slett ikke passer han.

 

Uansett: Wengers fault for å ikke spille og kjøpe bedre spillere til sitt system.

 

 

 

Lov å drømme, men aldri i verden om det skjer.

 

Ellers er Giroud på dypt vann. Han er rett og slett to hakk under det nivået en Arsenal spiss skal ligge på. Podolski (på tross av sine mangler) burde vært den spilleren vi satset på som spiss inntil vi kjøpte en ny og langt bedre spiss til sommeren.

 

Statistikken vet jeg ikke noe om, men det stemmer sikkert. Verm kan vi ikke bytte ut, med tanke på at han er kaptein. Per synes jeg er ufattelig treig og helt ubrukelig til å markere. Vil nok kreve et par år før vi kan konkurrere om pokaler (med en ny manager vel og merke). Stallen er 80% søppel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...